گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۱۰:۱۸
شناسه : 262419
تاریخ : ۱۵ شهریور ۱۳۹۷
فاجعه مدیریتی در استقلال/ ۲۰ خارجی، ۱۸ شکایت!

داستان شاکیان خارجی از استقلال به مثنوی هفتادمن تبدیل شده و هر روز باید منتظر یک شکایت و پرونده جدید در این رابطه باشیم؛ پرونده‌هایی که عمق فاجعه مدیریتی در تیم پرطرفدار پایتخت را نشان می‌دهد.

باشگاه استقلال
استقلال1
استقلال* فاجعه مدیریتی در استقلال/ 20 خارجی، 18 شکایت!

افق نیوز، داستان شاکیان خارجی از استقلال به مثنوی هفتاد من تبدیل شده و هر روز باید منتظر یک شکایت و پرونده جدید در این رابطه باشیم؛ پرونده‌هایی که عمق فاجعه مدیریتی در تیم پرطرفدار پایتخت را نشان می‌دهد. ۲ روز پیش خبردار شدیم که بازیکنی پرتغالی به نام یازالده شکایتی از باشگاه استقلال به فیفا ارایه کرده تا پرونده جدیدی علیه آبی‌ها باز شود.

 

در حالی که با توجه به عدم عقد قرارداد رسمی هیچ کس این پرونده را جدی نمی‌گرفت اما مشخص شد که با شاهکار رضا افتخاری این پرونده هم می‌تواند برای استقلال گران تمام شود. ماجرا از این قرار است که مسئولان سابق باشگاه استقلال درخواستی به این بازیکن ارسال می‌کنند که به ایران بیاید اما به جای ارسال یک دعوت‌نامه در واقع پیش‌قراردادی را ارسال می‌کنند که در آن مواردی چون مدت زمان قرارداد، نحوه و زمان پرداخت آن، میزان پاداش و… قید شده است.

 

اشتباه عجیب مدیران استقلال این باشگاه را دچار دردسری عجیب کرده و این بازیکن که فقط در تست پزشکی باشگاه حضور یافته درخواست ۴۵۰ هزار یورو کرده است. در حالی که هنوز از شوک این خبر خارج نشده بودیم روز گذاشته خبر محکومیت استقلال در پرونده پروپیچ هم منتشر شد! پروپیچ بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال که در زمان حضور پرویز مظلومی به عضویت این تیم درآمد بعد از جدایی وی از آبی‌پوشان راهی کشورش شد و همان زمان علیرضا منصوریان اعلام کرد نیازی به این بازیکن ندارد. پروپیچ بعد از این اتفاق در زمان مدیریت افشارزاده از استقلال شکایت کرد که بعد از برکناری افشارزاده پرونده به حالت نیمه‌کاره رها ماند و سیدرضا افتخاری بعد از حضورش در استقلال که در شهریور ۹۵ اتفاق افتاد این پرونده بلاتکلیف را رها کرد و در نهایت مدیرعامل باشگاه استقلال در مهرماه حکمی را از فیفا مبنی بر این‌که این باشگاه باید مطالبات ۵۰۰ هزار دلاری پروپیچ را بپردازد، دریافت کرد. ۴ ماه بعد سیدرضا افتخاری با ارسال نامه به فیفا و دادگاه CAS به این رای اعتراض کرد.

 

این اعتراض تا جایی پیش رفت که مسئولین باشگاه استقلال چندین بار عنوان کردند در مورد پروپیچ مشکل خاصی نخواهند داشت اما در نهایت باشگاه استقلال بازنده این پرونده شد و طی نامه‌ای که دیروز به دست مسئولان این باشگاه رسیده آن‌ها موظف هستند طلبی حدود ۳۶۰ هزار دلار (حدود ۵ میلیارد تومان) را به پروپیچ پرداخت کنند. تکرار چنین پرونده‌هایی در فوتبال ایران به یک امر عادی و به تکرار مکررات تبدیل شده و گویای این واقعیت است که مدیریت باشگاه‌ها در ایران به دست افرادی سپرده می‌شود که کوچکترین اطلاعی از قوانین بین المللی فوتبال ندارند. با این انتخاب‌های فرمایشی و انتسابی است که باشگاه‌های ما حتی از پس تنظیم یک قرارداد ساده هم بر نمی‌آیند و در نهایت هم باشگاه و هواداران باید تاوان این سوء مدیریت را بدهند. اگر لیگ امسال را در نظر نگیریم استقلال در ۵ فصل گذشته با ۲۰ بازیکن خارجی قرارداد بسته که در این میان فقط و فقط ۲ بازیکن بدون شکایت و به خوبی و خوشی از جمع آبی‌ها جدا شدند؛ چیزی که نشان می‌دهد مدیریت استقلال در سال‌های اخیر چیزی فراتر از فاجعه بوده است!

خراسان