گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۰:۵۲
شناسه : 262483
تاریخ : ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
خبر خوش برای هواداران استقلال برای بازی برگشت با السد ؛ سونامی تاکتیکی شفر در استقلال در راه است

شفر و دستیارانش که تصور نمی‌کردند با چنین شرایطی روبه‌رو شوند بعد از شکست برابر السد بیشتر از قبل به این فکر افتادند تا نقشه‌های تاکتیکی و همین‌طور چیدمانی که مد نظر داشتند را تغییر دهند

سرمربی آبی‌های برای بازی برگشت مقابل السد تدابیر ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

شکست تلخ و سنگین استقلال مقابل السد در بازی رفت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان بحران‌هایی را گریبانگیر تیم پرطرفدار پایتخت کرد.

انتقادات از وینفرد شفر و برنامه‌های تاکتیکی مربی آلمانی به اوج خود رسید به خصوص بعد از اینکه هیچ کدام از خرید‌های داخلی و خارجی این فصل او به نسبت فصل قبل جوابگوی انتظارات طرفداران نبودند و تنها قرارداد‌های سنگین و پرداختی‌ها به این بازیکنان بر حواشی اطراف تیم افزود.

شفر و دستیارانش که تصور نمی‌کردند با چنین شرایطی روبه‌رو شوند بعد از شکست برابر السد بیشتر از قبل به این فکر افتادند تا نقشه‌های تاکتیکی و همین‌طور چیدمانی که مد نظر داشتند را تغییر دهند بلکه با استفاده از پلان‌های آلترناتیو شوک مثبتی به تیم وارد کنند، شوکی که امید‌ها برای فرار از پرتگاه سقوط در آسیا را نیز زنده نگه دارد، یعنی رؤیای ستاره سوم.

سرمربی آلمانی این روز‌ها در حالی به چین سفر کرده تا در اجلاس مربیان نخبه قاره‌کهن شرکت کند که قبل از این سفر در نشست‌های متوالی که با دستیارانش در باشگاه داشت، پیرامون تغییر افکار تاکتیکی و چیدمان تیم بحث مفصلی کرد.

شفر که خوب می‌دانست آمار‌های ثبت شده فنی در استقلال به هیچ عنوان انتظارات را برآورده نکرده، با اشاره به اینکه هنوز بازیکنان تازه خریداری شده نتوانسته‌اند به درک کامل از انتظارات او برسند مدعی شد برای فرار از این شرایط پلان‌های تاکتیکی آلترناتیو را در دستور کار قرار خواهد داد، نقشه‌هایی که اجرایی شدن آن می‌تواند سونامی بزرگی به راه انداخته و چهره‌های سرشناس نیمکت‌نشین شوند.

شاید به همین خاطر هم بود که شفر برای عملی کردن این تصمیمات نظر دستیاران خود از جمله میگوئیل کولی، آندریاس فیلیپ و پسرش ساشا شفر را جویا شد تا آن‌ها نیز پیرامون این تصمیم نظر بدهند، چون ممکن بود این تصمیم ترکش‌هایی برای آن‌ها نیز در پی داشته باشد.

مهم‌ترین نکته در سونامی تاکتیکی مد نظر شفر به شرایط خرید‌های تابستانی به خصوص خارجی‌هایی برمی‌گردد که با تأکید مستقیم مربی آلمانی و دردسر‌های فراوان به استقلال پیوستند و هیچ کدام نتوانستند جای خالی ستاره‌های فصل قبل را پرکنند.

آمار‌های فردی به جا مانده از نفراتی مثل الحاجی گرو، نیومایر و همام طارق به قدری ناامیدکننده بود که بعد از بازی با السد فشار انتقادات از این خرید‌ها به موضوعی نگران‌کننده برای مربی آلمانی تبدیل شد.

حالا و با اجرای پلان B. از سوی شفر، بیشتر این خرید‌های خارجی باید به نیمکت ذخیره‌ها تبعید شوند که همین اتفاق می‌تواند بار روانی شدیدی ایجاد کند.

در پلان B، وینفرد شفر قصد دارد از ۲-۴-۴ یا ۱-۴-۱-۴ به جای پلان A که چیدمان ۱-۳-۲-۴ را به میدان می‌فرستاد، بهره ببرد. پس نیمکت‌نشینی تعدادی از مهره‌های سرشناس در آن غیرقابل انکار بود.

سرمربی استقلال که بیشتر روی استفاده از دو مهاجم در ترکیب اصلی تأکید دارد تا هم تهاجمی بازی کند هم مشکل گلزنی را بعد از تیام حل کند در این راه باید قید مهاجمی مثل الحاجی گرو را می‌زد ضمن اینکه در سایر پست‌ها نیز تغییرات پرشماری در راه خواهد بود.

 

منبع:خبر ورزشی