گروه : آخرین اخبار » آمریکا و اروپا » اخبار خطی » بین الملل » ویژه
ساعت : ۱۰:۲۲
شناسه : 262494
تاریخ : ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
تعطیلی دولت آمریکا پیش از انتخابات نوامبر بعید است تعطیلی دولت آمریکا پیش از انتخابات نوامبر بعید است

رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که تعطیلی احتمالی دولت ایالات متحده تا قبل از انتخابات میان دوره‌ای کنگره بعید خواهد بود.

ترامپ: تعطیلی دولت آمریکا پیش از انتخابات نوامبر بعید است

به گزارش افق نیوز/ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: تعطیلی احتمالی دولت آمریکا به خاطر دیوار مرزی به احتمال زیاد تا بعد از انتخابات میان دوره ای کنگره در ماه نوامبر اتفاق نخواهد افتاد.

بر اساس این گزارش وی افزود: من متقاعد شده ام که تعطیلی دولت در شرایط کنونی به ضرر نامزدهای جمهوریخواه خواهد بود.

ترامپ بارها تهدید کرده است که اگر منابع مالی مربوط برای احداث دیوار مرزی مکزیک تامین نشود، دولت آمریکا را تعطیل خواهد کرد.

ترامپ در این مصاحبه تهدید خود برای تعطیلی دولت را پس گرفت و گفت: به احتمال زیاد این کار را انجام نخواهم داد. ولی پس از برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره این کار را به سرعت انجام می دهم. نمی خواهم در شرایط کنونی کاری انجام دهم که به ضرر ما تمام شود چرا که احساس می کنم جمهوری خواهان می توانند واقعا عملکرد خوبی در انتخابات میان دوره ای داشته باشند.

برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره از اهمیت زیادی برای جمهوری خواهان برخوردار است و این حزب نمی خواهد کنترل مجلس نمایندگان و سنا را از دست بدهد. در واقع انتخابات میان دوره ای کنگره یک همه پرسی برای ترامپ به شمار می رود.

ترامپ از کنگره خواسته است تا منابع مالی ۲۵ میلیارد دلاری برای احداث دیوار مرزی مکزیک را تصویب کنند. نمایندگان کنگره در ماه مارس مانع از تعطیلی دولت آمریکا شدند، ان هم با تصویب لایحه بودجه .۱۳ تریلیون دلاری تا ۳۰ سپتامبر.