گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۱۳:۳۸
شناسه : 262542
تاریخ : ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
تلاش «اشرف غنی» برای بازگرداندن پناهجویان افغان از آلمان

رئیس جمهور افغانستان در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی بار دیگر در تلاش برای بازگرداندن پناهجویان افغان به کابل بدون اشاره به وضعیت وخیم امنیتی و حملات تروریستی بطور تلویحی دلیل سفر پناهجویان به آلمان را اقتصادی دانست.

تلاش «اشرف غنی» برای بازگرداندن پناهجویان افغان از آلمان

به گزارش افق نیوز/ «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «بیلد» دلایل سفر پناهجویان افغان به آلمان را مسایل اقتصادی دانست.

غنی در پاسخ به اظهارات خبرنگار روزنامه بیلد مبنی بر اینکه بسیاری از پناهجویان افغان به دلایل اقتصادی کشور خود را ترک کرده و به آلمان آمدند بدون آنکه این ادعا را به چالش بکشد بطور تلویحی اظهار داشت که دلیل جاری شدن موج پناهجویان افغان به این کشور اقتصادی است.

غنی همچنین تصریح کرد که مردم افغانستان به دلیل وجود این توهم به آلمان می‌روند که «خیابان‌های آلمان پوشیده از طلاست».

این اظهارات غنی بدون اشاره به ناکامی‌های دولت در تامین امنیت شهروندان این کشور و وضعیت فزاینده وخیم امنیتی در این کشور اما واکنش‌های فعالان رسانه‌ای افغان در فضای مجازی را در پی داشت.

«بلال سنگی» در این باره در توئیتی نوشت: مردم افغانستان احمق نیستند. آن‌ها می‌دانند که در خیابان‌های هامبورگ حملات انتحاری وجود ندارد و بنابراین می‌توانند زمان طولانی‌تری زنده باشند تا به کودکان خود غذا دهند، یک قوم خاص مورد کشتار قرار نمی‌گیرد، تمام شهروندان از حقوق برابر برخوردارند و می‌توانند انتخابات عادلانه‌ای داشته باشند.

«وصلت حسرت نظیمی» خبرنگار «دویچه وله» نیز هدف از این مصاحبه را دلجویی از راستگرایان آلمانی و ترس آن‌ها از پناهجویان و اسلام‌هراسی دانست.

«علی لطیفی» خبرنگار آزاد افغان نیز بی‌اعتنایی غنی نسبت به ادعای خبرنگار آلمانی به اقتصادی خواندن سفر پناهجویان افغان به این کشور را مورد انتقاد قرار داد و افزود که اتحادیه اروپا نیز با این ادعا که پناهجویان افغان با سفر به اروپا به دنبال اهداف اقتصادی هستند اخراج اجباری پناهجویان را توجیه می‌کند و اشرف غنی نیز هیچ اقدامی را برای توقف چنین اظهارات دروغینی نمی‌کند.