گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۱۴:۳۷
شناسه : 262645
تاریخ : ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
پرسپولیس در یک قدمی حذف از لیگ قهرمانان آسیا ؟!

پرسپولیس برای اینکه ای‌اف‌سی از لیگ قهرمانان حذفش نکند باید از دایی، همامی و آرام‌طبع رضایت بگیرد اما آنها تنها به یک شرط رضایت خواهند داد: پول نقد.

فرصت تیم پرسپولیس برای جلوگیری از محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان آسیا رو به اتمام است در حالی که سرخپوشان هنوز وفق به جلب رضایت طلبکاران خود نشده اند.

پرسپولیس این روز ها با مشکل مهمی روبرو شده است که حتی ممکن است باعث محرومیت این تیم از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شود.

پرسپولیس برای اینکه ای‌اف‌سی از لیگ قهرمانان حذفش نکند باید از دایی، همامی و آرام‌طبع رضایت بگیرد اما آنها تنها به یک شرط رضایت خواهند داد: پول نقد.

چیزی که باشگاه ندارد و آنقدر بی‌اعتبار شده که این طلبکاران حتی چک‌هایش را هم قبول نمی‌کنند. با این حال گرشاسبی با خونسردی گفته که تا پایان روز شنبه که مهلت ای‌اف‌سی هم به پایان می‌رسد، رضایت طلبکاران باشگاه را جلب می‌کند اما توضیحی نداده که بدون پول، چطور این اتفاق می‌افتد. شاید امیدش به حامی مالی باشگاه است که سر آخر نفهمیدیم چک برگشت‌خورده‌اش کجا خرج شد و اصلا خرج شد یا آن را کنار گذاشته‌اند برای همین طلبکاران. شاید هم فکر می‌کنند در اخرین لحظات دایی و همامی دل‌شان به رحم می‌آید و یا وزارت ورزش دستی می‌جنباند برای کمک.

این دیگر آخر خط است. جایی که نه طلبکاری از موضع خود پایین می‌آید و نه ای‌اف‌سی مهلت یک هفته‌ای‌اش به باشگاه‌های بدهکار را تمدید خواهد کرد. البته در چند روز گذشته خیلی‌ها طلب‌شان را به پرسپولیس بخشیدند اما موضوع این است که شکایت هیچکدام از آنها تعیین‌کننده نبود. آنچه باشگاه را به حذف از لیگ قهرمانان تهدید کرده، شکایت علی دایی و مسعود همامی است که با تکیه به بی‌تدبیری مدیران پیشین پرسپولیس پولِ کار نکرده‌شان را طلب کرده‌اند.

البته پرداخت مالیات ۱۱۲ میلیون تومانی دایی و جریمه‌ی دیرکرد آن به عهده‌ی باشگاه بوده که کوتاهی کرده اما آن قرارداد دو میلیارد و ۷۰۰ میلیونی را دایی در حالی طلب کرده که همان سال، بابت قراردادش با صبای قم یک میلیارد و دویست میلیون تومان گرفته بود و طبق قانون، پول قرارداد فسخ‌شده‌اش با پرسپولیس را نمی‌توانسته طلب کند.

یا همامی که بدون حتی یک بازی برای پرسپولیس، حالا ۷۸۰ میلیون تومان می‌خواهد و هیچکدام هم جز با پول نقد راضی نمی‌شوند. البته محمدامین آرام‌طبع هم هست که بابت طلب ۲۲۰ میلیون تومانی‌اش علیه باشگاه پرسپولیس حکم گرفته و ظاهرا خبر توافق او هم واقعی نبوده که مدعی شده در این یک هفته پرسپولیسی‌ها با او تماس نگرفته‌اند:

«تا این لحظه اتفاقی رخ نداده چرا که از سوی باشگاه پرسپولیس تا این لحظه هیچ تماسی با من گرفته نشده.»

همین حرف را در روزهای گذشته از قول وکیل علی دایی و مسعود همامی هم شنیدیم و با هر بار شنیدنش این سوال در ذهن‌مان نقش بست که مدیران پرسپولیس در این یک هفته‌ای که از ای‌اف‌سی مهلت گرفتند، چه می‌کردند اگر دنبال توافق با طلبکاران باشگاه نبودند؟ جالب اینکه مدیرعامل باشگاه در پاسخ به این پرسش دوباره می‌رود سراغ پرونده‌هایی که پیش از این بسته:

«یکسری از این بدهی‌های ما فوری بود که شامل حدود ۱۸۰ تا ۱۹۰ نفر و ۳۲ پرونده خارجی می‌شد. ما این پرونده ها را بستیم.»

حالا بخوانید پاسخ حمیدرضا گرشاسبی را به این پرسش که برای رضایت گرفتن از طلبکاران فعلی چه کرده‌اید:

«از لیست طلبکاران باشگاه که تا شنبه برای تسویه حساب با آنها فرصت داریم، فقط سه نفر باقی مانده‌اند که شکایت‌شان هم خطری است. این سه نفر علی دایی، مسعود همامی و محمدامین آرام‌طبع هستند و ما دنبال این هستیم که تا پایان روز شنبه مشکل را حل کنیم.»

این خوشبینی و خونسردی گرشاسبی قابل تقدیر است اما کاش او یک توضیحی هم می‌داد در مورد اینکه چطور می‌خواهد از طلبکاران رضایت بگیرد وقتی به قول خودش حساب باشگاه خالی است؟ آنهم طلبکارانی که پیش از این آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخته و حتی چک‌های باشگاه را پس زده‌اند. آنها فقط پول نقد می‌خواهند که پرسپولیس ندارد و حامی مالی باشگاه هم که نفهمیدیم چه بر سر چک برگشت‌خورده‌اش آمد، بعید است دوباره دست به جیب شود.

شاید پرسپولیسی‌ها منتظر یک ناجی هستند که در آخرین لحظه مثل یک قهرمان از راه برسد و نجات‌شان بدهد اما چه کسی؟

منبع : ایران ورزشی