به گزارش افق نیوز/ مهدی طارمی در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال در جمع خبرنگاران در مورد اینکه اردوی تیم ملی چطور پیش می‌رود، گفت: ما شرایط چندان مطلوبی نداریم که بخواهیم برای قهرمانی جام ملت‌ها برویم. در جام جهانی چون نگاه این بود که به دور دوم صعود کنیم خیلی به ما کمک می‌کردند اما الان شرایط را مطلوب نمی‌بینیم و نگاه مناسب تری به ما ندارند.

وی در مورد اینکه چه انتظاراتی دارند، گفت:‌ انتظارات را من نمی‌توانم تعیین کنم و در حیطه کاری من نیست. کسانی که مسئولیت دارند باید شرایط را برای تیم ملی فراهم کنند.

 

طارمی در خصوص تقابل ایران و ازبکستان، گفت: هر چه بیشتر بازی دوستانه انجام دهیم. این مسئله به سودمان است. اگر باکشورهای اروپایی یا آمریکای جنوبی قبل از جام جهانی بازی می‌کردیم شاید حتی می‌توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم. امیدوارم بازی‌ها و اردوهای خوبی برایمان در نظر گرفته شود.

 

وی در مورد اینکه بعد از جام جهانی فشار زیادی را به خاطر از دست دادن موقیعت ‌پایانی بازی با پرتغال تحمل کرد، اظهار داشت:فوتبال همین است و این اتفاق برای همه می‌افتد. ناراحتی من از این بود که تیم ملی با آن همه زحمت صعود نکرد نه اینکه فشار روانی روی من باشد. همیشه هر جا بودم سعی کردم برای تیمم موفق باشم و هیچ وقت انگیزه شخصی نداشتم. اگر تیم موفق باشد برایم افتخار است و همه تلاشم را می‌کنم تا تیم ملی موفق شود.

 

طارمی در مورد اینکه فوتبال ویتنام پیشرفت کرده و تقابل ایران با این تیم را چطور می‌بیند، تصریح کرد: برای همه تیم‌ها احترام قائل هستم اما ایران تیم اول آسیا است. برای ما ژاپن، کره و استرالیا فرقی ندارد. باید پله پله همه این تیم‌ها را شکست دهیم.

 

وی با اشاره به وضعیت خودش، گفت: بعد از جام جهانی مدتی استراحت کردیم و در ابتدای فصل کمی از لحاظ بدنی تحلیل رفتیم اما انشاءالله در ادامه راه بهتر می‌شویم.

 

مهاجم تیم ملی در خصوص وضعیت مهاجمان تیم ملی، عنوان کرد:‌ما مهاجمان خوبی طی دو سه سال اخیر داشتیم. هر ۶-۷ مهاجم ما تراز اول بودند. نظر کی‌روش مهم است که چه کسی بازی کند. چه روی نیمکت باشم و چه در زمین تلاشم را می‌کنم اما همه هدفم این است که بازی کنم و برای تیم ملی افتخار آفرین باشم.