گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » اخبار داغ » شهری و رفاهی
ساعت : ۸:۳۸
شناسه : 262717
تاریخ : ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
کالاهای احتکار شده‌ای که که نوعروسان را راهی خانه بخت کرد!+تصاویر

با حکم قاضی اداره کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان، لوازم خانگی احتکارشده یک انبار ازجمله یخچال، تلویزیون و ماشین لباسشویی با نرخ دلار ۴۲۰۰ میان نوعروسان اصفهانی توزیع شد.

به گزارش افق نیوز اجناس یک انبار احتکار شده لوازم خانگی شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباس‌شویی و … که چندی پیش در اصفهان کشف شده بود با احتساب نرخ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بین زوجین جوانی که تاریخ ازدواج‌شان از تاریخ ۱ خرداد سال جاری به بعد است، آغاز شده است.
موضوعی که با استقبال مردم و به خصوص زوجین جوان اصفهانی رو به رو شد، زوجین برای استفاده از این طرح کافی‌است که با در دست داشتن مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی و هم چنین اصل قباله ازدواج به محل ثبت‌نامی که واقع در خیابان هاتف رو به روی کوچه مشیر یخچال است مراجعه کرده و حواله مربوط به اقلام خود را دریافت کنند.
کالاهای احتکار شده‌ای که که نوعروسان را راهی خانه بخت کرد!+تصاویر
خبرنگار با حضور در محل ثبت‌نام روایت می‌کند که زوج‌های جوان زیادی منتظر بودند تا نوبت به ثبت‌نام آن‌ها برسد، یکی از زوجین که مراحل ثبت‌نام و اخذ حواله را انجام داده بودند، لبخند رضایت بر لب‌های خود داشتند، مادر یکی از این تازه عروسان گفت: یک ماهی است که به دنبال جهیزیه برای دخترم هستم تا اسباب عروسی زودتر مهیا شود و به خانه بخت برود اما در این یک ماه هر کجا مراجعه کردیم به ما اعلام شد که جنسی ندارند.
وی ادامه داد: کاسبان می‌گفتند کارخانه و شرکت جنسی به آن‌ها تحویل نداده‌اند البته برخی همان جنسی را هم که در مغازه داشتند نمی‌فروختند و اگر هم بعد از اصرارهای ما حاضر به فروش می‌شد به قدری قیمت بالا بود که از خرید کردن پشیمان می‌شدیم.
یک پسر جوان دیگر هم عنوان کرد: چند وقتی است که به دنبال تلویزیون هستم اما کسی فروشنده نیست آن‌هایی هم که فروشنده هستند زیر ۷ میلیون تومان نمی‌فروشند، اما اینجا توانستم همان تلویزیونی که حدود ۷ میلیون تومان برآورد قیمت کرده بودم را به مبلغ ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان خریداری کنم، البته ما کمی دیر متوجه شدیم و ظاهراً فقط تلویزیون باقی مانده است و متاسفانه همسرم نتوانست مقداری از جهیزیه خود را تهیه کند.
یکی دیگر از شهروندان که متوجه حضور خبرنگار در بین جمعیت شده بود، اظهار کرد: خدا خیرشان بدهد، اقدام بسیار خوبی بود، باید با کسانی که خون مردم را در شیشه می‌کنند و با احتکار اجناس خود، این گونه باعث گرانی و ظلم به مردم می‌شوند همین گونه برخورد کرد، وقتی چنین برخوردی شود بقیه محتکران نیز عبرت گرفته و پیش از اقدام قضایی، خود محصولاتشان را وارد بازار می‌کنند.
یکی دیگر از افراد حاضر در صحنه نیز با تحسین این اقدام سازمان تعزیرات حکومتی، انجام چنین اقداماتی را موجب بازگشت نسبی آرامش روانی به مردم و بازار دانست و تأکید کرد: این کار باعث می‌شود بقیه محتکران نیز اصطلاحاً «ماست‌شان را کیسه کنند».
کالاهای احتکار شده‌ای که که نوعروسان را راهی خانه بخت کرد!+تصاویر
غلامرضا صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس از فروش لوازم خانگی یک انبار احتکارشده با احتساب دلار نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای تازه‌عروس‌ها خبر داده بود و هم چنین خبر کشف چند انبار کالای احتکار شده دیگر شامل پنبه پلی استر، روغن موتور خودرو، لوازم جانبی موبایل، تسمه و لوازم یدکی خودرو را رسانه‌ای کرده بود.
موضوعی که حالا مردم انتظار دارند تا کالاهای این انبارها نیز با نرخ دلار دولتی در اختیار مردم قرار بگیرد تا هم تب و تاب بازار کم شود و مردم مایحتاج خود را تهیه کنند و هم دیگر محتکران ترغیب شوند و کالاهای خود را روانه بازار کنند.
منبع:فارس