گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۹:۰۹
شناسه : 262838
تاریخ : ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
آغاز جام ملت‌های آسیا برای ملی پوشان ایران/ ازبک‌ها حریفی چغر!

تیم ملی فوتبال ایران اولین بازی دوستانه خود بعد از جام جهانی را با ازبکستان روز سه‌شنبه برگزار می‌کند.

آغاز جام ملت‌های آسیا برای ملی پوشان ایران/ ازبک‌ها حریفی چغر!

تیم ملی فوتبال ایران اولین بازی دوستانه خود بعد از جام جهانی را با ازبکستان روز سه‌شنبه برگزار می‌کند.

به گزارش افق نیوز/ جام ملت‌های آسیا برای یوزهای ایرانی از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود! روزی که اولین بازی دوستانه تیم ملی بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ازبکستان برگزار خواهد شد. ازبک‌ها فوتبالی فیزیکی و متکی بر قدرت بدنی دارند و تا حدی می‌توان گفت که فوتبال ازبکستان به فوتبال ما شبیه است. هر دو تیم خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کنند.

تیم ملی ایران هم اکنون در رده ۳۳ جهان و اول آسیاست و ازبکستان در رده بندی فیفا روی پله نود و پنجم ایستاده است! تیم ملی ازبکستان در آسیا دوازدهم است و حتی از تیم ملی قرقیزستان هم پایین تر قرار گرفته است اما شاید رده بندی فیفا ملاک خوبی برای سنجش قدرت تیم‌ها نباشد زیرا در همین رده بندی تیم‌هایی مثل کره جنوبی، ژاپن و استرالیا پایین تر از تیم ملی فوتبال ما قرار گرفته‌اند. در حالیکه این تیم‌ها از نظر سخت‌افزاری و سرمایه اصلا با تیم ملی ایران قابل قیاس نیستند اما در مورد نیروی انسانی و بازیکن ما برترین فوتبال قاره هستیم.

تیم ملی فوتبال ایران در شرایط سخت اقتصادی خودش را برای جام ملت‌ها آماده می‌کند. وضعیت پوشاک تیم ملی هنوز نهایی نشده و حرف و حدیث‌های زیادی در این مورد وجود دارد. با این حال هواداران میلیونی فوتبال ایران مانند گذشته چشم به غیرت و همت بازیکنان و البته دانش فنی کارلوس کی‌روش دارند تا تیم ملی بتواند در جام ملت‌های آسیا قهرمان شود. تیم ملی  که فهرستش مورد انتقاد برخی از کارشناسان قرار گرفته اما همه باید به سلیقه کی‌روش احترام بگذاریم.

دیدار با ازبکستان در حالی برگزار می‌شود که تا لحظه نوشتن این مطلب قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران هنوز به طور رسمی به امضا نرسیده است. با این حال کی‌روش دوست ندارد در ۹۰ دقیقه جدال با تیم ازبکستان و هکتور کوپر آرژانتینی به مسایل قراردادی‌اش فکر کند! دو مربی در کلاس جهانی هستند ولی ابزاری که کی‌روش در اختیار دارد می‌تواند بهتر از سرمربی حریف باشد. تیم ملی ایران با شماری از بازیکنان مستعد از علیرضا جهانبخش گرفته تا مجید حسینی و وحید امیری و… یک تیم جنگنده و دونده در اختیار دارد.

ملی پوشان ایران امیدوارند در اولین بازی دوستانه مقابل ازبکستان فوتبالی تماشاگر پسند همراه با نتیجه را به نمایش بگذارند نمایشی در حد یک قهرمان. قطعا همه منتظرند که سبک متفاوتی از تیم ملی را در مصاف با ازبکستان شاهد باشند اکنون تیم ملی باید در فاز هجومی نیز مانند فاز دفاعی قدرتمند عمل کند.

آخرین بازی دوستانه تیم ملی در ایران قبل از حضور در جام جهانی نیز مقابل ازبکستان در ورزشگاه آزادی بود که ۲۹ اردیبهشت ۹۷ در ورزشگاه آزادی برگزار شد و با گل روزبه چشمی یک بر صفر این تیم را شکست دادیم.