گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۱۱:۵۱
شناسه : 262960
تاریخ : ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
او بالاتر از مسی و رونالدو است!

در توضیح آینده کیلیان امباپه باید به همین تک جمله بسنده کرد که او شایسته ترین وارث برای تاج و تخت لئو مسی و رونالدو خواهد بود.

کیلیان امباپه

در توضیح آینده کیلیان امباپه باید به همین تک جمله بسنده کرد که او شایسته ترین وارث برای تاج و تخت لئو مسی و رونالدو خواهد بود.

ورزش ۱۱ – شاید آن روزی که کیلیان امباپه با ۱۴ سال سن تمام در و دیوار اطاقش را از عکس های کریستیانو رونالدو پر کرده بود و بزرگترین موفقیت زندگی اش را گرفتن عکس یادگاری با این ستاره دنیای فوتبال می دانست یا آن روز هایی کهلیونل مسی چپ و راست توپ های طلا را درو می کرد، هیچ کس حتی خود او باور نمی کرد روزی موفق شود آماری بهتر از این دو ابر ستاره فوتبال جهان به ثبت برساند.

 

اما به گواه ریاضیات و برخی فوتبالدوستان، امباپه در ۱۹ سالگی به لحاظ آماری و تاثیر گذاری، بسیار از دو بازیکن بزرگ دنیای فوتبال جلوتر بوده است. در دنیای فوتبال سال هاست که همه در انتظار رشد بازیکنی با کیفتی نزدیک به مسی و رونالدو هستند. شاید نزدیکترین بازیکنان حال حاضر به این دو کیلیان امباپه و مارکو آسنسیو باشد اما برای رسیدن به جایگاه فعلی بزرگترین بازیکنان ۱۰ سال اخیر فوتبال جهان، راهی به غایت سخت پیش روی این دو است.

 

کیلیان امباپه برنده جایزه پسر طلایی 2017
کیلیان امباپه برنده جایزه پسر طلایی ۲۰۱۷

 

مهاجم فرانسوی باشگاه پاری سن ژرمن خود را به آنها نزدیک تر کرده است و می توان او را شایسته ترین وارث برای تاج و تخت باشکوه این دو دانست.کیلیان در ۱۹ سالگی ۵۲ گل برای باشگاهش به ثمر رسانده است و در لیگ قهرمانان اروپا نیز ۱۰ باری موفق به فتح دروازه رقبا شده است. این در حالی است که این آمار برای کریستیانو رونالدو ۱۷ گل و لیونل مسی ۲۶ گل در همان سن بوده است. مسی دو بار موفق شده بود در  لیگ قهرمانان گلزنی کند و رونالدو حتی آن را تجربه هم نکرده بود!

 

کیلیان امباپه
کیلیان امباپه

 

اما تفاوت تنها در تعداد بازی یا گلزنی های این دو نبوده است. ستاره فرانسوی حالا در ۱۹ سالگی برنده جام جهانی شده است؛ موضوعی که برای هر دو رقیبش با دو جین افتخار تیم و فردی هنوز یک رویا دست نیافتنی محسوب می شود. آنهم در شرایطی که کیلیان نقش محوری در این قهرمانی داشته و همین حالا هم در باشگاهش یک مهره کلیدی و تاثیر گذار محسوب می شود.

 

مقایسه آماری امباپه - رونالدو - مسی در 19 سالگی
مقایسه آماری امباپه – رونالدو – مسی در ۱۹ سالگی

 

زیاد دور نیست روزی که توپ طلا را در دستان این اعجوبه فرانسوی ببینیم و آن روز را می توان نقطه آغازی برای شروع تاریخ سازی او در فوتبال جهان دانست.