گروه : آخرین اخبار » آمریکا و اروپا » اخبار خطی » بین الملل » ویژه
ساعت : ۷:۲۹
شناسه : 263011
تاریخ : ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
ایران را مسئول هر گونه حمله به اماکن دولت آمریکا در عراق می‌دانیم ایران را مسئول هر گونه حمله به اماکن دولت آمریکا در عراق می‌دانیم

کاخ سفید در بیانیه‌ای بامداد چهارشنبه ادعاها علیه ایران را تکرار کرده و گفته این کشور را مسئول هر گونه حمله به اماکن دولت خود در عراق می‌داند.

کاخ سفید: ایران را مسئول هر گونه حمله به اماکن دولت آمریکا در عراق می‌دانیم

کاخ سفید در بیانیه‌ای بامداد چهارشنبه ادعاها علیه ایران را تکرار کرده و گفته این کشور را مسئول هر گونه حمله به اماکن دولت خود در عراق می‌داند.

به گزارش افق نیوز، کاخ سفید در بیانیه‌ای بامداد چهارشنبه ادعاها علیه ایران را تکرار کرده و گفته این کشور را مسئول هر گونه حمله به اماکن دولت خود در عراق می‌داند.

در این بیانیه آمده است: «در چند روز گذشته، شاهد حملاتی با خطرات جانی در عراق به اماکن مختلف از جمله کنسولگری ایالات متحده در بصره و سفارت آمریکا در بعداد بوده‌ایم.»

ارتش عراق در بیانیه‌ای بامداد جمعه اعلام کرده بود سه خمپاره در داخل «منطقه سبز بغداد» که محل استقرار مراکز دولتی از جمله ساختمان پارلمان و سفارتخانه‌های کشورهای خارجی است فرود آمده است.

برخی منابع خبری مدعی شده بودند از داخل محوطه سفارت آمریکا واقع در این منطقه صدای آژیر خطر به گوش رسیده است.

کاخ سفید ادعا کرده این حملات توسط گروه موسوم به «نائبان ایران» انجام شده و تهران اقدامی برای مقابله با آنها نکرده است. در این بیانیه آمده است: «ایران، اقدامی برای متوقف کردن این حملات توسط نائبانش در عراق که با پول، آموزش و سلاح از آنها حمایت می‌کند، انجام نداد.»

این بیانیه می‌افزاید: «ایالات متحده حکومت تهران را بابت هر گونه حمله‌ای که منجر به زخمی شدن پرسنل یا خسارت به اماکن دولت ایالات متحده شود، مسئول می‌داند. آمریکا با فوریت و قاطعیت برای دفاع از جان آمریکایی‌ها وارد عمل می‌شود.»

ادعاهای کاخ سفید در حالی مطرح شده‌اند که کنسولگری ایران در بصره هم جمعه هفته گذشته در ناآرامی‌های این شهر هدف حمله قرار گرفت و تخریب شد.