گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۱۸:۴۲
شناسه : 263062
تاریخ : ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
باکو مذاکرات با منطقه قره باغ کوهستانی را غیرقابل قبول خواند

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، بیانیه دولت جدید ارمنستان مبنی بر مذاکره باکو با منطقه تجزیه طلب قره باغ کوهستانی را غیرقابل قبول خواند .

به گزارش خبرگزاری رسمی آذرتاج ، علی اف روز چهارشنبه در دیدار با «توماس گرمینگر» دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا، با اشاره به سخنان نخست وزیر جدید ارمنستان درباره حل مناقشه قره باغ متضاد و تعجب آور است، افزود: اظهارات «نیکول پاشینیان» مبنی بر اینکه جمهوری آذربایجان باید با منطقه قره باغ کوهستانی گفت و گو کند، قابل قبول نیست .
وث اضافه کرد :بیانیه های متضاد نخست وزیر ارمنستان نشان می دهد که این کشور در صدد نقض روند مذاکرات و حل مناقشه قره باغ است .
علی اف اظهار داشت: بیانیه نخست وزیر ارمنستان مبنی بر اینکه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان تحت کنترل نیروهای ارمنی بخشی از به اصطلاح جمهوری قره باغ کوهستانی است را مردود می دانیم و از سازمان امنیت و همکاری اروپا خواستار واکنش به این بیانیه های خطرناک هستیم .
وی افزود: جمهوری آذربایجان به این نتیجه رسیده است که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در راستای نقض روند مذاکرات تلاش می کند و در این صورت مسئولیت پیامدهای این وضعیت بر عهده ارمنستان و بخصوص پاشینیان خواهد بود .
بنا به این گزارش، در این دیدار همچنین مسائل امنیت منطقه ای ، همکاری در راستای توسعه دموکراتیک ، حمل و نقل و اقتصادی مطرح شد .
گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از سال ۱۹۹۲ میلادی میانجیگری برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را بر عهده دارد . روسیه ، فرانسه و آمریکا از سال ۱۹۹۷ میلادی ریاست مشترک در این گروه میانجی را بر عهده دارند .