به گزارش افق نیوز/ علیرضا نیکبخت واحدی یک زمانی ستاره استقلال و فوتبال ایران بود. بعد به پرسپولیس رفت و دوباره به استقلال برگشت. حالا هم مدتی است که فوتبال را کنار گذاشته و به کارهای دیگری از جمله بازی در فیلم های سینمایییا مدیریت مدرسه فوتبالش مشغول است. او می گوید بازی با السد، دیداری است که ستاره ها باید در آن نقش آفرینی کنند:

*تصور می شود کار استقلال تمام شده و دیگر امیدی برای صعود به نیمه نهایی نیست. تو چه نظری داری؟

باید واقع بین باشیم. استقلال نتیجه بسیار بدی در بازی رفت گرفت و همه چیز تقریبا از دست رفت اما در فوتبال چیزی مشخص نیست.

*یعنی اعتقاد داری استقلال توانایی بازگشت به بازی ها را دارد؟

فوتبال هزار رو دارد. همان طور که کمتر کسی فکرش را می کرد السد بتواند در تهران، استقلال را با این نتیجه شکست بدهد، حالا باید برای استقلال هم این شانس را قائل باشیم که بتواند کار بزرگی انجام بدهد.

*آیا استقلال توان شکست دادن السد در قطر آن هم با نتیجه ای پر گل را دارد؟

باید ببینیم استقلال با چه نگرشی وارد زمین خواهد شد. انشالله که این طور باشد اما بازیکنان استقلال باید به این فکر کنند که بازی در تهران را مقابل این همه هوادار باختند و حالا باید این شکست را جبران کنند. اگر این نگرش در تیم ایجاد شود، کار شفر راحت تر خواهد شد.

*شفر می تواند تیم را به خوبی از لحاظ بدنی و روحی ریکاوری کند؟

بله صد در صد. او مربی خوب و باتجربه ایست. فصل قبل هم در شرایطی تیم را تحویل گرفت که شانس زیادی برای حضور استقلال در جمع ۱۰ تیم هم دیده نمی شد اما استقلال در هفته های پایانی به دنبال قهرمانی در لیگ رفت و سوم شد. شفر این تجربه را دارد.

*و فکر می کنی که کدام بازیکنان می توانند در تغییر نتیجه و صعود استقلال به نیمه نهایی، نقش اصلی را ایفا کنند؟

معمولا در چنین بازی هایی، ستاره ها هستند که تعیین کننده ظاهر می شوند. در بازی رفت نیز، ستاره تیم حریف (بغداد بونجاح) بود که دو گل زد و استقلال را آزار داد. بازیکنان بزرگ استقلال که نقش ستاره را در این تیم دارند، باید در این دیدار بالاتر از حد توان شان ظاهر شوند.