گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » حوادث » قضائی و انتظامی
ساعت : ۱۷:۳۹
شناسه : 263379
تاریخ : ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
خریدارِدیواری کلاهبردار از آب درآمد+ تصویر

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو کلاهبردار حرفه ای خبر داد که با شناسایی فروشندگان کالا در سایت های خرید و فروش اقدام به کلاهبرداری از آنها می کردند.

 خریدارِدیواری کلاهبردار از آب درآمد+ عکس

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو کلاهبردار حرفه ای خبر داد که با شناسایی فروشندگان کالا در سایت های خرید و فروش اقدام به کلاهبرداری از آنها می کردند.

به گزارش افق نیوز، سرهنگ کارآگاه قاسم دست خال، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در مورخه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از کلانتری ۱۰۱ تجریش به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در آن مالباخته عنوان کرد قصد فروش یک گوشی تلفن همراه به مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را داشته اما جوانی حدودا ۳۵ ساله در پوشش خریدار اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است .

مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: قصد داشتم یک دستگاه تلفن همراه … را از طریق انتشار آگهی در سایت دیوار به فروش رسانم . در همان روز اول نشر آگهی ، مرد جوانی به نام سهیل سرلک با ظاهر متشخص و آراسته پس از هماهنگی تلفنی، در ساعات پایانی شب به در منزل اینجانب مراجعه  و با پیشنهاد قیمت مناسب برای خرید گوشی اظهار کردکه وجه مورد نظر به میزان چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از طریق نرم افزار موبایل بانک پرداخت خواهدکرد.

مالباخته افزود: متعاقبا با اخذ شماره کارت عابربانک اینجانب و نمایش رسید انتقال وجه جعلی در صفحه نمایشگر تلفن همراهش بگونه ای وانمود کرد که وجه مذکور به حساب بنده واریز شده و در پی عدم وصول پیامک واریز وجه برای بنده ، این شخص مدعی شد که به علت تعطیلی بانک ها و ساعات پایانی شب بعضا انتقال وجه تا دو ساعت زمان می برد .

این فرد گفت: در ادامه همین مانور متقلبانه این شخص با اپراتور بانک تماس گرفت که مرد جوانی به عنوان اپراتور بانک ضمن تأیید کسر وجه از حساب این شخص گفت که به علت قطعی سیستم ها ممکن است واریز وجه به حساب مقصد حداکثر با دو ساعت تاخیر انجام شود که نهایتا با توجه به ظاهر موجه فرد مذکور به این شخص اعتماد کرده و گوشی تلفن همراهم را در اختیار وی قرار دادم که با توجه به عدم وایز پول در زمان مقرر در اول وقت اداری به بانک مراجعه کرده و متوجه شدم فرد یاد شده کلاهبردار بوده است.

 رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: در ادامه تحقیقات تعداد دیگری از شکات و مالباختگان شناسایی شدند که آنها نیز دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

کارآگاهان تیم جعل و کلاهبرداری پایگاه یکم پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی محل فروش گوشی تلفن همراه مالباخته در یک مغازه خرید و فروش گوشی تلفن همراه شدند که با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته مغازه موبایل فروشی ، تصویر فروشنده گوشی شناسایی و به رؤیت مالباخته رسید که بلافاصله مورد شناسایی قرار گرفت .

در ادامه اقدامات پلیسی ، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی موفق به شناسایی هویت متهم به نام بهرام شده و نهایتا با شناسایی محل تردد بهرام در حوالی میدان شوش، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی در مورخه ۴ شهریور ۱۳۹۷ موفق به دستگیری وی شدند .

بهرام در همان تحقیقات اولیه صراحتا به دهها فقره کلاهبرداری با این شیوه و شگرد و با مشارکت فرد دیگری به نام مهدی ( پاسخگوی تلفن به عنوان اپراتور بانک ) اعتراف کرد که بلافاصله مهدی نیز در ساعات پایانی همان روز در میدان تجریش دستگیر شد و در تحقیقات پلیسی بعمل آمده به کلاهبرداری با مشارکت متهم اصلی پرونده اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه قاسم دست خال ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در بررسی سوابق متهمین مشخص شد که متهم اصلی پرونده تحت تعقیب مراجع مختلف قضایی و انتظامی قرار دارد که ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران ، متهمین جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند و تحقیقات جهت شناسایی جرایم متهمین و همچنین سایر شکات و مالباختگان احتمالی کماکان در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.