گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » دولت » سیاسی » ویژه
ساعت : ۱۸:۳۰
شناسه : 263382
تاریخ : ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
«دلار آمریکایی» را از روابط اقتصادی ایران و عراق حذف کنند «دلار آمریکایی» را از روابط اقتصادی ایران و عراق حذف کنند

بسیج اساتید کشور طی نامه‌ای به رحمانی فضلی و ظریف خواست تا وزارتین کشور و خارجه خواست در روابط اقتصادی میان ایران و عراق «دلار آمریکایی» را حذف کنند.

«دلار آمریکایی» را از روابط اقتصادی ایران و عراق حذف کنند

بسیج اساتید کشور طی نامه‌ای به رحمانی فضلی و ظریف خواست تا وزارتین کشور و خارجه خواست در روابط اقتصادی میان ایران و عراق «دلار آمریکایی» را حذف کنند.

به گزارش افق نیوز،  بسیج اساتید کشور طی نامه‌ای به رحمانی فضلی و ظریف خواست تا وزارتین کشور و خارجه خواست در روابط اقتصادی میان ایران و عراق «دلار آمریکایی» را حذف کنند.

متن این نامه به شرح زیر است:

« بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

حضور برادران گرامی؛

جناب آقای دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر محترم کشور

 جناب آقای دکتر محمدجواد ظریف وزیر محترم امور خارجه

سلام‌علیکم؛

با صلوات بر محمد و آل محمد و با احترام؛ اخیراً جناب آقای ذوالفقاری معاون محترم امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی در هشتمین جلسۀ ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار داشته است:

“ویزای اربعین بر اساس نرخ رسمی ارز چهل دلار محاسبه و آنچه که زائران باید پرداخت کنند براساس نرخ رسمی در ایران است که معادل ریالی آن ­را پرداخت خواهند کرد”.

در اظهارات فوق، اولین سؤالی که به ذهن هر ایرانی خطور می‌کند این است که چرا در روابط میان دو کشور مسلمان، به خصوص در رویداد بزرگ و رستاخیزگونۀ اربعین حسینی، “دلار امریکایی” حکمفرما است؟

سابقۀ پیوند تاریخی روابط دو کشور همسایه و مسلمان ایران و عراق، همیشه سدّ سیاست­ های تفرقه انگیز استکبار برای گسترش سلطه خود در میان کشورهای مسلمان منطقه بوده است؛ گو اینکه جنگ هشت ساله حزب بعث عراق و هم ­پیمانان غربی علیه ملت ایران نیز نتوانست این رابطۀ ایمانی و تاریخی را دگرگون کند، چراکه پس از پایان جنگ تحمیلی و فروپاشی حزب بعث، هر دو ملت ایران و عراق با از سرگیری روابط فرهنگی و اقتصادی خود نشان دادند که این پیوند گسستنی نیست، بویژه پذیرایی برادرانه و محبت آمیز مردم ستم کشیدۀ عراق در ده سال اخیر از زائران مسلمان دیگر کشور­ها ازجمله ایرانیان نشان داد که مسلمین بنا به قول رسول گرامی اسلام برادرند و باور به راهبرد اخوّت، با مکر و کید بیگانگان محو شدنی نیست.

وزرای محترم! به نظر می‌­رسد در شرایط محاصره اقتصادی ملّت­ های منطقه به خصوص مضایق تحریمی علیه ایرانیان، همسایگان مسلمان امّا کماکان می­توانند در تداوم ارتباط تاریخی خود بویژه ارتباطات اقتصادی،کمک­ کار و حامی ملت­ های خود باشند. حذف دلار از مبادلات تجاری کشورهای مسلمان و جایگزینی پول رایج هر کشور در مبادلات منطقه­ای به خصوص در مناسبات آئینی، یکی از ده­ها راه حلّی است که می ­تواند در کاهش آلام ناشی از تروریسم اقتصادی دشمنان اسلام بویژه آمریکای جنایتکار علیه ملت مسلمان ایران و سایر ملل مسلمان منطقه نقش تعیین کننده­ ای داشته باشد.

در همین راستا سازمان بسیج اساتید به نمایندگی از استادان کشور به وزارت محترم کشور و وزارت محترم امور خارجه اعلام می­دارد؛ کسب توافق با کشور مسلمان و برادر؛ عراق، برای حاکم کردن ارز دو کشور و تسهیل رفت و آمد زائران هردو ملّت به کشورهای یکدیگر، در قبال ایستادگی ملت ایران در مواجهه با زورگویی ­های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایت پیشه، کمترین کاری است که از وزارتین کشور و خارجه انتظار می­رود در ایفای آن کوشا باشند؛

چنانچه ظرفیت اداری برای رفع موانع گفته شده وجود ندارد به نظر می­رسد استمداد از نیروهای لایزال مردمی و مرجعیت انقلابی در ایران و عراق خواهد توانست موانع بروکراتیک و بعضاً ناسالم را در تسهیل­گری مناسبات دو ملّت بزداید.

به راستی آیا دستگاه­ های دیپلماتیک و کارگزاران سیاست داخلی ناتوان از پیگیری و انعقاد چنین توافقی هستند؟

اساتید بسیجی انتظار دارند وزارتین کشور و خارجه بتوانند ضمن شناسایی و حذف عوامل نفوذی در باورهای نمایندگان سیاسی و اداری دو کشور، نسبت به “نگرش استیلاجویانۀ” آمریکا، در اقدامی انقلابی، دلار؛ این پول بی­ پشتوانه امّا علامت استیلای زورِ نظام سلطۀ جهانی را از چرخه مبادلات تجاری، اقتصادی، گردشگری و رفت و آمدهای زیارتی میان کشورهای همسو با ایران حذف نموده و به خصوص نشان دهند که کمترین ثمرۀ استعداد اربعین از حیث روندهای تاریخی و مناسبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، حذف رژیم جعلی و صهیونیستی از منطقه در ۲۵ سال آینده است.

 توفیقات شما برادران گرامی را در خدمت راهبردی به رستاخیز اربعین از خدای بزرگ مسئلت دارم.»