گروه : آخرین اخبار » آمریکا و اروپا » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۱۰:۲۸
شناسه : 264135
تاریخ : ۰۱ مهر ۱۳۹۷
آمریکا: هر کشوری که به کره شمالی نفت برساند تحریم می‌شود

آمریکا به طور ضمنی روسیه را به دلیل ارسال نفت و نقض تحریم‌ها علیه کره شمالی تهدید کرد.

آمریکا: هر کشوری که به کره شمالی نفت برساند تحریم می‌شود

به گزارش افق نیوز به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد که واشنگتن برای تحریم هر کشتی که قصد ارسال نفت به کره شمالی را داشته باشد، تردید نخواهد کرد. این اظهارات که هشداری جدی به مسکو به شمار می‌رود، چندین روز بعد از آن صورت گرفته که سفیر آمریکا در سازمان ملل مسکو را به تقلب متهم کرد.

هتر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که کره شمالی به استفاده از تاکتیک‌هایش برای دور زدن تحریم‌های سازمان ملل ادامه می‌دهد. وی ادامه داد که اعضای سازمان ملل باید از انتقال کشتی به کشتی نفت به این کشور امتناع کنند.

نائورت دراین باره گفت: آمریکا در تحریم هر فرد، نهاد و یا کشتی که از اقدامات غیرقانونی کره شمالی حمایت می‌کنند، بدون توجه به ملیت آنها، تردید نخواهد کرد.

۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۰۶ از افزایش تحریمهای سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل ادامه برنامه هسته‌ای و بالستیک این کشور حمایت کردند. اما در سالهای اخیر آمریکا و روسیه در اعمال تحریم‌های این سازمان اختلاف نظرهایی داشته‌اند.

دوشنبه گذشته نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت : مدارکی مبنی بر نقض تحریم‌های گسترده و پایدار از سوی روسیه مشاهده شده است.