گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » استانها » تهران » ویژه
ساعت : ۱۳:۲۳
شناسه : 264618
تاریخ : ۰۶ مهر ۱۳۹۷
اگر آمریکا و اسرائیل دست از پا خطا کنند، پایگاه‌های آنها در منطقه امنیت نخواهند داشت اگر آمریکا و اسرائیل دست از پا خطا کنند، پایگاه‌های آنها در منطقه امنیت نخواهند داشت

آیت‌الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران گفت: اگر آمریکا و اسرائیل دست از پا خطا کنند، پایگاه‌های آنها در منطقه امنیت نخواهند داشت و روز آنها سیاه خواهد شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران گفت: اگر آمریکا و اسرائیل دست از پا خطا کنند، پایگاه‌های آنها در منطقه امنیت نخواهند داشت و روز آنها سیاه خواهد شد.

به گزارش افق نیوز/ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن تأکید بر اینکه هفته دفاع مقدس، هفته‌ای روشن، شفاف و گرانقدری است، خاطرنشان کرد: این هفته در تاریخ ایران می‌درخشد و عزت‌های انقلاب‌ را روشن می‌کند و ظلمت‌های دشمنان انقلاب را شفاف می‌کند.

وی ادامه داد: عنصر از خدا بی‌خبر به نام صدام جنایتکار طمع کرد و بیگانگان و استکبار او را وارد این کار کردند و در شهریور ۵۹ این مرد خبیث به تحریک آمریکا و ایادی‌اش به ایران حمله کرد.

موحدی کرمانی در مورد اهداف صدام برای حمله به ایران بیان داشت: حاکمیت کامل بر اروندرود، بازپس‌گیری ۳ جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، جداسازی استان خوزستان یا حداقل استقلال آن از اهداف صدام برای حمله به ایران بود.

خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت: از طرفی با حضور نیروهای لیبرال و بنی‌صدر خائن تحریم داخلی در کشور ایجاد شده بود. در آن دوران رزمندگان ناله می‌زدند که به دشمن نزدیک شدیم و با یک سلاح می‌توانیم او را از بین ببریم، اما بنی‌صدر اجازه نمی‌داد اسلحه در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به ترورهای بعد از عزل بنی‌صدر در سال ۶۰ گفت: پس از آغاز ترورها و همزمان با جنگ تحمیلی، مردم، سپاه و ارتش به میدان آمدند و ذلت و خواری صدام شروع شد.

موحدی کرمانی ضمن بیان اینکه خداوند برخورد قاطع با شایعه‌پردازان و دروغ‌افکنان دارد، تصریح کرد: امام(ره) در بهمن سال ۶۲ فرمان ۷ ماده‌ای را صادر کردند. یکی از بندهای این فرمان این است که رادیو، تلویزیون اخبار صد درصد موثق را منتشر کند و بند دیگر این است که نیروهای انتظامی با کسانی که دست به شایعه می‌زنند برخورد و آنها را به دادگاه‌های انقلاب تحویل دهند و آنها را به عنوان ضدانقلاب محاکمه کنند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: اگر آمریکا و اسرائیل دست از پا خطا کنند، پایگاه‌های آنها در منطقه امنیت نخواهند داشت و روز آنها سیاه خواهد شد. انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته بنیاد و نظام استکبار را به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل به لرزه درآورد و شکست آنان از جبهه مقاومت که الهام از انقلاب اسلامی دارد، ادامه یافته است.

وی گفت: دشمنان با کینه‌توزی و توطئه گسترده جنگ تمام‌عیار اقتصادی، روانی و رسانه‌ای را با هدف ایجاد یأس و خستگی بر ملت پرانگیزه و بانشاط و حاضر در صحنه طراحی نموده‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران در مورد راه‌های غلبه بر دشمن خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از فرصت‌ها، منابع و ظرفیت‌های داخلی و تقویت روحیه ایستادگی، وحدت و هم‌افزایی باعث می‌شود که تحریم‌های آمریکا در عزم و اراده ملت اثر چندانی نداشته باشد.

موحدی کرمانی اضافه کرد: آنچه که شرایط نامساعد اقتصادی را ایجاد نموده، ضعف مدیریت و عدم باور اقتصاد مقاومتی و گره زدن منافع ملی به بیگانگان است. در این شرایط حساس ابتکار عمل حکیمانه مقام معظم رهبری در تشکیل شورای هماهنگی سه قوه و همچنین فراخوان دولت و توصیه‌ها و رهنمودها و دستورات دقیق،‌ اقدامی بسیار مهم در ترسیم نقشه راه مقابله با مشکلات معیشی مردم است.

وی ادامه داد: قوای سه‌گانه با عزم و اراده جدی و تمرکز بر مطالبات رهبری و تقویت تولید واشتغال و همچنین اصلاح نظام بانکی و ایجاد انضباط مالی، رفع فقر و محرومیت، تقویت پول ملی، مدیریت بازار ارز و سکه، حل مشکلات گرانی و رکود و مبارزه قاطع با فساد و اخلال اقتصادی، گام‌های استوار و امیدبخشی در میدان فرماندهی مقابله با جنگ اقتصادی دشمن بردارند و گزارش رضایت‌بخشی به افکار عمومی ارائه دهند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: ملت هوشمند ایران،‌ تیم اقتصادی و مدیران ارشد مالی و پولی دولت را مسئول اوضاع نابسامان پیش‌آمده می‌دانند و انتظار دارند تحولی اساسی و تغییراتی دقیق در بخش وسیعی از کابینه و مدیران ارشد اقتصادی و مالی و استفاده از نیروهای بانشاط و باانگیزه و دارای برنامه به وجود آید.

موحدی کرمانی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مردم از نمایندگان انتظار دارند که با روحیه انقلابی و با تصویب قوانین کارآمد در تقویت تولید و اشتغال، اصلاح نظام بانکی و پولی، با نظارت بر اجرای دقیق قوانین و تحقق مطالبات رهبری و مردم به بهبود اوضاع اقتصادی و حل معضلات معیشتی مردم کمک کنند.

وی اضافه کرد: مردم انقلابی از قوه قضائیه به عنوان ملجأ مردم در احقاق حق و اقامه عدل انتظار دارند پرچم احیای حقوق عامه و عدالت قضایی را برافراشته نگه دارد و نسبت به کشف جرم و مجازات اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی با سرعت، دقت و شفافیت عمل نمایند.

خطیب نماز جمعه تهران در مورد انتظارات مردم از قوه قضائیه ادامه داد: مردم از قوه قضائیه انتظار دارند با صیانت از بیت‌المال و اموال عمومی و در جهت مبارزه با خوی کاخ‌نشینی و اشراف‌گری در برخی مسئولان و منسوبان آنان در خصوص مطالبه رهبری نسبت به مجازات دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی تدبیر و اقدام عاجل نموده و گزارش شفافی به مردم بدهند.

موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: دیگر برای مردم قابل تحمل نیست به طور مکرر خبر اختلاس‌های کلان و فرار غارتگران بیت‌المال و تاراج سرمایه‌های مردم را بشنوند، لازم است قوه قضائیه و دادستانی‌ها و ضابطین خاص و عام قضایی نسبت به احقاق حقوق عامه در بخش پولی، مالی و بانکی بیش از پیش و با حساسیت ویژه اقدام کنند.

وی خطاب به قوه قضائیه گفت: راه نفوذ و اختلاس و اخلال و آشفتگی اقتصادی و سوءاستفاده از بیت‌المال را سد نمایید.

خطیب نماز جمعه تهران ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اهواز افزود: اربابان فاسد، کودک‌کش و خبیث این تروریست‌ها از مردم ناامید شده‌اند و راهی جز آزار و انتقام از مردم نمی‌بینند. با خانواده‌های این عزیزان هم‌دردیم، مقامات اطلاعاتی و امنیتی کشور باید از این حوادث عبرت بگیرند و رفتارهای نفوذ دشمن را بهتر بشناسند.

موحدی کرمانی با اشاره به مجمع عمومی سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: حضور موفق هیأت سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست رئیس‌جمهور در خور توجه و موجب خرسندی بود. مواضع ابلهانه و طاغوتی سردسته مستکبران یعنی ترامپ را دیدیم. منطق رسوا، زورگویی، عربده‌کشی، ناهنجاری، تجاوز، بی‌قانونی و بی‌آبرویی سردمداران آمریکایی تابلوی برجسته نشست سازمان ملل بود.

وی در این باره بیان داشت: از طرف دیگر منطق استوار، متین، انسانی و ضد ظلم و جهانخواری توسط نمایندگان و سخنگویان ملت ایران ارائه شد. ما از مواضع هوشمندانه، عزتمندانه و مقتدر رئیس‌جمهور تشکر می‌کنیم و انتظار داریم این مواضع در همه عرصه‌ها نمود و بروز داشته باشد، اما کو گوش شنوا. مستکبران درخواب عمیقی فرو رفته‌اند. وقتی بیدار می‌شوند که سیلی محکمی بخورند.

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه عاقبت ظلم، سقوط و نابودی است، خاطرنشان کرد: ترامپ فکر نمی‌کرد که روزی پیش آید که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد کشورهای جهان به او بخندند، البته جا داشت که خودش گریه کند و حتماً روی می‌رسد که گریه خواهد کرد.

موحدی کرمانی افزود: خوشبختانه سیاست‌های سخیف ترامپ پیوسته مورد تمسخر کشورها و حتی کشورهای اروپایی قرار گرفته است. این ذلت او را بس که التماس می‌کند ایران با او حرف بزند و ایران از او رو برمی‌گرداند.

وی با توجه به انتخابات کشور عراق بیان داشت: انتخابات هوشمندانه و انقلابی در عراق و تشکیل مجلس قوی و انتخاب رئیس‌ شایسته و قوی را به مردم و نظام حاکم عراق تبریک می‌گویم. این حرکت یک تودهنی محکم به آمریکا و ایادی‌اش بود که از نفوذ در منطقه مأیوس شدند.