گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » استانها » شهری و رفاهی » قضائی و انتظامی » همدان
ساعت : ۹:۱۳
شناسه : 264964
تاریخ : ۰۹ مهر ۱۳۹۷
بازداشت چوپانی که خود را پزشک جا زده بود

رئیس پلیس فتای استان همدان از دستگیری چوپانی که قصد اخاذی و برقراری رابطه نامشروع با بانوان تحصلیکرده همدانی را داشت خبر داد.

رئیس پلیس فتای استان همدان از دستگیری چوپانی که قصد اخاذی و برقراری رابطه نامشروع با بانوان تحصلیکرده همدانی را داشت خبر داد.

به گزارش افق نیوز/ سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد اظهار داشت: این فرد فریبکار در اینستاگرام با یک آیدی و شماره تلفن مشخص، خود را به جای افراد معروف با تیپ و چهره‌ای جذاب و متخصص در حوزه پزشکی جا زده بود.

وی تصریح کرد: این چوپان شیاد پس از برقراری چت‌های مکرر و دریافت تصاویر شخصی از برخی بانوان همدانی تحصیلکرده قصد داشت با تهدید انتشار تصاویر شخصی آنان، ضمن دریافت وجه نقد آن‌ها را به برقراری ارتباط نامشروع وادار کند.

رئیس پلیس فتای استان همدان افزود: یکی از بانوان همدانی که در دام فریبکاری این گرگ فضای مجازی افتاده است با مراجعه مستقیم به پلیس فتا از پلیس تقاضای کمک کرد و پلیس فتای استان همدان هم با مهارت‌های تخصصی و کارشناسانه ردیابی رایانه‌ای و فضای مجازی این فرد را در دستور کار قرار داد.

سرخوش نهاد ابراز کرد: خوشبختانه عوامل پلیس فتا موفق به دستگیری این فرد شیاد شدند و ضمن تشکیل پرونده قضایی او را به مراجع قضایی استان تحویل دادند.

وی با اشاره به اینکه فرد شاکی کارمند یکی از اداره‌های دولتی استان است، افزود: بعد از دستگیری این مجرم فضای مجازی، ۲ خانم دیگر هم با اشاره به روش آشنایی خود با این فرد از او شکایت کردند که البته متاسفانه این مجرم با تهدید انتشار تصاویر خصوصی آنان در اینستاگرم از آنان مبالغی را اخاذی کرده بود.

رئیس پلیس فتای استان همدان با تاکید بر اینکه ممکن است قربانیان این مجرم فضای مجازی بیش از این تعداد باشند و برخی برای حفظ آبرو شماره تماس همراه خود یا آدی اینستاگرام را حذف کرده یا تغییرداده باشند گفت: از شهروندان انتظار داریم در برخورد با چنین مشکلاتی حتما بدون واهمه از افشای اسرار شخصی خود و اعتماد کامل به پلیس همکاران ما را در جریان جرم واقع شده قرار دهند.

سرخوش نهاد عنوان کرد: مردم باید بدانند که اطلاع زودهنگام چنین مسائلی به پلیس، موجب می‌شود تا قبل از وقوع جرم‌های دیگر در این حوزه اقدامات پیشگیری انتظامی و امنیتی لازم را اجرا کنیم و هم اینکه افراد دیگری با این شیوه در دام چنین مجرمانی نیفتند. وی اظهار داشت: متاسفانه اعتماد نابجا به عکس‌های منتشر شده در آی‌دی افراد درفضای مجازی که اکثریت هم هویت جعلی آنان است مشکلات متعددی را برای شهروندان ایجاد کرده است در حالیکه نباید مردم در این فضا گول عکس و مطالب منتشر شده را بخورند.

رئیس پلیس فتای استان همدان گفت: مردم باید با آگاهی بیشتری با چنین موضوعاتی برخورد کنند و اگر فردی خود را آدمی مشهور معرفی می کند و وعده های آنچنانی می دهد حتما با شک و تردید به موضوع نگاه کنند تا در دام مجرمان فضای مجازی گرفتار نشوند چه بسا که این گرفتاری می‌تواند به قیمت از دست رفتن سرمایه‌های مادی و معنوی باشد.