گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۱۶:۰۸
شناسه : 265188
تاریخ : ۱۱ مهر ۱۳۹۷
قول امیدوار کننده وینفرد شفر به هواداران استقلال

جا دارد از شما تشکر کنم و بگویم که ایران و آلمان همیشه مواضع نزدیکی به یکدیگر داشته‌اند و ما همیشه چه از لحاظ فوتبالی و غیرفوتبالی ارتباط خوبی با هم داشته‌ایم.

سرمربی استقلال می گوید دیدار با نفت مسجد سلیمان برای دو سرمربی بازی خوبی نبوده است وی به هواداران استقلال قول استقلالی بهتر از پارسال را داد.

وینفرد شفر در نشست خبری بعد از برتری تیمش در بازی با نفت مسجد سلیمان اظهار داشت:

خوشحالم که برای اولین بار مردم شهر مسجد سلیمان را دیدم و می‌دانم شما مردم این شهر، تاریخ بسیار قدیمی دارید.

وینفرد شفر افزود:ما در ۲۰ دقیقه اول باید بازی را تمام می‌کردیم، چند موقعیت خوب را از دست دادیم، این بازی به ۹۰ دقیقه رفت، این طولانی شدن برای مردم خوب بود ولی برای مربیان دو تیم نه!خوشحالم که توانستیم گل بزنیم و ببریم. کمی بعد از اتفاقی که برای غفوری افتاد ناراحتم، ما مجبور شدیم قائدی را عوض کنیم در حالی که خوب بازی کرده بود. ما به یک بازیکن قد بلند نیاز داشتیم و باید این بازیکن را عوض می‌کردیم. نفت تیم خوبی است که ضدحملات خوبی ایجاد می‌کند. من بازی قبل این تیم را دیدم و بردن مقابل این تیم کار راحتی نیست.

وینفرد شفر سرمربی استقلال در خصوص اینکه آیا مهدی قائدی بعداز تعویض ناراحت بود، گفت:

نه، قائدی ناراحت نبود چون او یک بازیکن حرفه‌ای است و می‌داند ما در آن دقایق به یک بازیکن بلندقد نیاز داشتیم. بعد از اخراج غفوری سیستم را تغییر دادیم و تبریزی، چشمی و روح‌الله باقری را بیشتر برای زدن ضربات بلند به کار گرفتیم. این اولین بار نیست که یک بازیکن مرتکب اشتباه می‌شود و مجبوریم یک نفر دیگر را جایگزین کنیم.

وینفرد شفر با اشاره به جدایی چند بازیکن از استقلال گفت:

وقتی عکس امسال تیم استقلال را با عکس پارسال آن مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که شش بازیکن از این تیم جدا شده‌اند و نفرات جدید جای آنها را گرفته است. نفرات جدید هم تا بخواهند از یکدیگر شناخت پیدا کنند به زمان نیاز دارد وقتی شما در تیم استقلال بازی می‌کنید شاید یک میلیون نظر در مورد بازی شما در فضای مجازی منتشر شود. اینکه برخی بگویند خوب بازی کردید و برخی دیگر بگویند بد بازی کردید. وقتی در باشگاه کوچکتر هستید توجهات به شما کمتر است اما وقتی به باشگاه‌های بزرگ می‌آید نظر و تمرکز مردم روی شما بیشتر می‌شود. بازیکن زمانی ممکن است هزار فالوور داشته باشد اما وقتی که استقلال می‌آید یک باره تعداد فالوورهایش ۱۰۰ هزار می‌شود.

شفر تصریح کرد:تیام اکنون در عجمان فقط یک گل زده و در آخرین بازی تیمش هم شکسته‌ خورده‌اند. امید ابراهیمی هم در تیم جدیدش شکست‌های زیادی داشته، جباروف هم هنوز در تیمش بازی نمی‌کند. به هر حال بازیکنان ما از تیم‌های مختلفی مثل سایپا، پارس جنوبی و… آمده‌اند سبک بازی هر تیم با تیم دیگر متفاوت است. اینها باید روش بازی استقلال را یاد بگیرند و مرتب ببینند و تمرین کنند. در بازی با نفت مسجدسلیمان می‌توانستیم در ۲۰ دقیقه اول گل بزنیم. صیادمنش اگر موقعیت گلزنی‌اش را از دست نمی‌داد می‌توانستیم گل‌های بیشتری به نفت مسجدسلیمان بزنیم اما فوتبال همین است و بازیکنان باید تمرین کنند تا بهتر و بهتر شوند.

وینفرد شفر سرمربی تیم استقلال در پاسخ به تعریف و تمجید یکی از خبرنگاران حاضر در نشست خبری گفت:

جا دارد از شما تشکر کنم و بگویم که ایران و آلمان همیشه مواضع نزدیکی به یکدیگر داشته‌اند و ما همیشه چه از لحاظ فوتبالی و غیرفوتبالی ارتباط خوبی با هم داشته‌ایم. در مورد بازی هم بگویم که قبل از اینکه نفت مسجدسلیمان موقعیت جدی داشته باشد ما سه فرصت خوب گلزنی داشتیم که اگر تبدیل به گل می‌شد بازی به طور کل تغییر می‌کرد. بعد از آن سه موقعیت حریف بهتر کار کرد و وقتی ما توپ را از دست می‌دادیم از فرصت‌ها استفاده می‌کردند. البته آنها در تیر یک بازیکنی نداشتند که توپ‌ها را قطع کند امیدوارم بعد از بازی روز شنبه در لیگ برتر نفت در ادامه راه موفق باشد.

وی در خصوص عملکرد فرشید اسماعیلی گفت:فرشید اسماعیلی در این بازی خوب کار کرد و به نظرم بهترین بازیکن بود. اگر او کمی خوش‌شانس بود می‌توانست ۲ گل برای ما به ثمر برساند.

شفر در مورد اینکه چه زمانی استقلال به شرایط خوبش برمی‌گردد و در نیم‌فصل دوم به سطح بالای جدول می‌رسد، گفت:

باید بازیکنان بیشتر تمرین کنند تا بیشتر یاد بگیرند. ما شش هفت بازیکن جدید داشتیم که همه آنها در یک زمان به تیم اضافه نشدند بلکه در زمان‌های مختلف به اردوی تیم آمدند. در اردوی تدارکاتی پیش از فصل همه بازیکنان را یکجا در اختیار نداشتیم. ساختن تیم زمان‌بر است. البته اگر همه بازیکنان یکجا کنار هم باشند. بازیکنان ما در زمان‌های مختلف به اردو آمدند. گرو، کریمی و نویمایر در زمان‌های متفاوتی به تیم استقلال اضافه شدند. استقلال مثل آتش است. ما وقتی برای استراحت نداریم. وقتی در تیمی مثل استقلال هستیم در تمرکز و توجه رسانه‌ها قرار داریم.

وینفرد شفر افزود:برای بازیکنان جدیدی که از تیم‌های کوچکتر به استقلال آمده‌اند شرایط راحت نیست. مثلاً مرتضی تبریزی در ذوب‌آهن یک قهرمان بوده و اکنون به تیم ما اضافه شده است. به هر حال ما به سطح فصل قبل برمی‌گردیم و حتی بهتر از آن هم می‌شویم.

وینفرد شفر سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که امشب ووریا غفوری همان بازیکن همیشگی نبود و عصبی بازی می‌کرد و آیا این دستور شما بود که وی نفوذ نکند، گفت:

گلی که ما زدیم روی خلاقیت و حرکت غفوری بود. ما امروز با یک سیستم جدید بازی کردیم که دو مهاجم در خط حمله داشتیم و از دو مدافع چپ و راست‌مان می‌خواستم که در زمین‌مان بمانند چون دو وینگر نفت مسجدسلیمان در صورت جلو رفتن مدافعان ما خالی می‌ماندند. به همین خاطر غفوری و زکی‌پور باقی می‌ماندند. از استقلال همیشه توقع برد هست ولی فقط با اسم استقلال نمی‌شود برنده شد و بازیکنان باید تلاش کنند. ما در تیم‌مان نفراتی مثل منتظری و رحمتی باتجربه را داریم که تلاش می‌کنند ولی جوان‌ها هم باید بیشتر زحمت بکشند تا تیم به موفقیت برسد.