گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اجتماعی » اخبار خطی » بین الملل » دفاعی و امنیتی » سیاسی
ساعت : ۱۳:۱۰
شناسه : 265256
تاریخ : ۱۲ مهر ۱۳۹۷
 کدام مقام صهیونیست گفته بود به احترام “موشک ایرانی” کلاه از سر بر می‌دارم؟

یوزی رابین مدیر اسبق برنامه موشکی رژیم صهیونیستی همان کسی است قدرت موشکی ایران را تحسین کرده و گفته که به احترام یکی از موشک‌های ایرانی کلاه از سر برمی‌دارم.

گزارش: کدام مقام صهیونیست گفته بود به احترام "موشک ایرانی" کلاه از سر بر می‌دارم؟

به گزارش افق نیوز/رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیانات خود در اجتماع ده‌ها هزار نفری بسیجیان در ورزشگاه آزادی با اشاره به توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی فرمودند: “چند سال پیش از این، یک مقام صهیونیست درباره یکی از موشک‌های ما گفته بود من به احترام کسی که این موشک را طراحی کرده است کلاه از سر بر میدارم.”

اشاره رهبر انقلاب به صحبت‌های یوزی رابین مدیر اسبق برنامه‌های موشکی اسرائیل در سخنرانی ۱۷ جولای سال ۲۰۱۵ در واشنگتن درباره برنامه موشکی کشورمان است که وی در آن سخنرانی، توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را تحسین کرده بود.

یوزی رابین بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۹ مسئول برنامه موشکی رژیم صهیونیستی بوده است. وی از آن زمان به بعد، اظهار نظرهای زیادی درباره برنامه و توان موشکی ایران انجام داده است که در سطح منطقه و جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.


یوزی رابین مدیر اسبق برنامه موشکی اسرائیل

مدیر اسبق برنامه موشکی رژیم صهیونیستی در ۱۷ جولای ۲۰۱۵ در جریان یک سخنرانی در واشنگتن آمریکا به بررسی ابعد مختلف و توان موشکی و فضایی جمهوری اسلامی می‌پردازد.

این کارشناس صهیونیست در ابتدا به بررسی یکی از مشهور ترین موشک‌های ایرانی به نام فاتح ۱۱۰ پرداخته و از این موشک اینگونه یاد می‌کند: ایرانی‌ها توانسته‌اند با ارتقا یک راکت ۶۱۰ میلیمتری آن را تبدیل به موشکی برای شکست دادن سامانه های دفاع  موشکی کنند تا بتوانند پایگا‌ه‌های آمریکا و متحدانش در منطقه را مورد هدف قرار دهند. “من یک مهندس هستم و به عنوان یک مهندس باید بگویم که ایرانی ها در برنامه فاتح ۱۱۰ به خوبی کار کرده اند.”


موشک فاتح -۱۱۰

مدیر اسبق برنامه موشکی رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به راکت فجر-۵ هدایت شونده اشاره می‌کند و می‌گوید: دیدن  تصویر این راکت در اسرائیل توجه ما را به خود جلب کرد. ایرانی ها قطر راکت های خود را کاهش داده و این به این معنا است که این سلاح در بحث دقت پیشرفت داشته و در حال حاضر شبیه به سلاح GLMRS ساخت آمریکا است. “به نظرم ایران در این بخش در سطح قدرتهای جهانی عمل می کند.”


فجر ۵ هدایت شونده

رابین با اشاره به بالک‌های نصب شده روی کلاهک موشک‌های بالستیک ایرانی تاکید می‌کند: “باوجود چنین موشک‌هایی که از دقت بالایی برخوردار هستند ایران دیگر نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد و می‌تواند کشوری مانند اسرائیل و مصر را فلج کند.”


موشک بالستیک عماد با کلاهک مجهز به بالک‌های هدایت کننده

اما بخش مهم صحبت‌های یوزی رابین که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره کردند، مربوط به موشک کروز زمینی سومار است. وی با اشاره به توان بالای مهندسان کشورمان می‌گوید: ایرانی‌ها یک بار در سال ۲۰۱۲ میلادی به برنامه ای برای ساخت موشک کروز حمله به اهداف زمینی به نام “مشکات” اشاره کرده اما تصویری از آن را نشان ندادند. در نهایت موشک سومار را رونمایی کردند.  من به سرعت این موشک ایرانی را با کا اچ ۵۵ روسی مقایسه کرده و متوجه شدم که این نه یک کپی چینی، بلکه یک کپی ایرانی از موشک مورد نظر است. احتمالا موتور جتی هم که بر روی این موشک نصب شده است از نمونه روسی متفاوت است. “این یک دستاورد بزرگ مهندسی برای ایرانی ها است. این یک کپی نیست. من از لحاظ تکنیکی به احترام افرادی که این کار را انجام دادند کلاه از سر برمی‌دارم و به آنها احترام می گذارم.”


موشک کروز زمینی سومار

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود در این نشست می‌گوید: “ایران این دستاوردهای موشکی را در شرایط تحریم به دست آورده است، تصور کنید اگر این کشور تحریم نباشد چگونه می تواند برنامه خود را گسترش دهد.”