گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » اقتصادی » بیمه و بانک » ویژه
ساعت : ۱۰:۳۱
شناسه : 265347
تاریخ : ۱۳ مهر ۱۳۹۷
مبادله ایران و روسیه با پول ملی محور مهم مذاکرات دو کشور است/اراده رهبری روسیه برای توسعه روابط اقتصادی با ایران کاملا مشهود بود مبادله ایران و روسیه با پول ملی محور مهم مذاکرات دو کشور است/اراده رهبری روسیه برای توسعه روابط اقتصادی با ایران کاملا مشهود بود

رییس کل بانک مرکزی ایران با اشاره به دیدار با همتای روس خود اعلام کرد مبادله براساس پول های ملی دو کشور یکی از محورهای مهم کاری ما خواهد بود.

مبادله ایران و روسیه با پول ملی محور مهم مذاکرات دو کشور است

به گزارش افق نیوز/عبدالناصر همتی در مطلبی در صفحه اجتماعی شخصی خود درباره ملاقات با رییس کل بانک مرکزی روسیه نوشت:”رییسان کل بانک مرکزی ایران و روسیه بر گسترش همکاری های بانکی دو کشور در قالب نقشه راه مورد توافق طرفین تاکید کردند.

اولین ملاقات روسای بانک های مرکزی ایران و روسیه در چند سال اخیر برگزار و مذاکرات سازنده ای که داشتیم می تواند شروع خوبی برای توسعه روابط پولی و مالی و تجارت بین دو کشور باشد.

اراده رهبری روسیه برای توسعه روابط اقتصادی با ایران کاملا مشهود بود و مبادله براساس پول های ملی دو کشور یکی از محورهای مهم کاری ما خواهد بود.”

طی هفته جاری رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور مذاکره در رابطه با ارتقای روابط بانکی و مالی دو کشور در راس هیاتی به روسیه سفر و با رییس کل بانک مرکزی روسیه ملاقات کرد.

در این ملاقات، در رابطه با مسائل مختلفی از جمله استفاده از ارزهای ملی در روابط تجاری دو کشور، استفاده از سیستم های پیام رسانی مالی دو کشور، افزایش سطح روابط کارگزاری دو کشور و تامین مالی پروژه های عمرانی و توسعه ای کشور بحث و تبادل نظر شد.

خانم نابیولینا، رییس کل بانک مرکزی روسیه، ضمن استقبال از مباحث مطرح شده توسط دکتر همتی، رییس کل بانک مرکزی ایران ابراز امیدواری نمود همکاری های شبکه بانکی دو کشور در قالب نقشه راه مورد توافق طرفین در آینده نزدیک گسترش یابد.

بر اساس توافق طرفین، مقرر شد مذاکرات فنی و تخصصی توسط تیم های کارشناسی دو طرف تا حصول نتیجه در حوزه های فوق پیگیری شود.