گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۱۱:۵۴
شناسه : 265488
تاریخ : ۱۴ مهر ۱۳۹۷
پرسپولیس قهرمان آسیا شود کچل می کنم!

مدافع پرسپولیس در مورد پیروزی مقابل السد، شانس قهرمانی در آسیا، دعوت نشدن به تیم ملی و درگیری با بونجاح صحبت کرد.

افق نیوز/ شجاع خلیل‌زاده در خصوص پیروزی مقابل السد در قطر و اینکه کسی فکرش را نمی‌کرد با وجود این همه مشکلات پرسپولیس بتواند در دوحه چنین نتیجه خوبی بگیرد، اظهار داشت: ما خودمان را برای یک بازی سخت آماده کرده بودیم و از نظر ذهنی‌هم آماده این دیدار بودیم. خود آقای برانکو خیلی با ما صحبت کرد و به ما گوشزد کرده بود که به چیزی به جز پیروزی فکر نکنیم و خدا را شکر توانستیم در خانه حریف یک نتیجه خیلی خوب کسب کنیم و امیدوارم در بازی برگشت با حمایت هواداران و همت بچه‌ها نتیجه خوبی بگیریم و به فینال برسیم. این هم آرزوی ما بازیکنان است و هم انتظاری که هواداران از ما دارند.

 

وی در مورد اینکه چطور پرسپولیس با این همه مشکلات ریز و درشت از مشکلات مالی گرفته تا کمبود بازیکن و مسائل این چنینی بازهم توانست موفق شود گفت:  باید این را به یاد داشته باشیم که در زندگی و در فوتبال همه چیز پول نیست و در فوتبال همدلی و تیم بودن مهم‌تر از پول و امکانات است. باشگاه مشکلات مالی دارد و همه ما در این شرایط سخت در حال کار کردنیم ولی فقط به یک چیز فکر می‌کنیم و آنهم نتیجه گرفتن و خوشحال کردن هواداران است. ما تیم خوب و هماهنگی داریم و نشان دادیم می‌توانیم در شرایط سخت هم عملکرد خوبی داشته باشیم.

مدافع پرسپولیس در مورد اینکه هواداران حتی تا صعود به این مرحله هم راضی بودند و در این شرایط سخت انتظار برد و فینالیست شدن از پرسپولیس نداشتند عنوان کرد: من خودم قبل از بازی با سیدجلال صحبت می‌کردم به او گفتم که  شرایط به قدری سخت است که حتی خود من هم می‌ترسم ولی خدا را شکر قدرت تیمی ما به قدری است که اسامی برای آن بازی نمی‌کنند و از بزرگترین و با تجربه‌ترین بازیکن گرفته تا جوان‌ترین و کم اسم و رسم‌ترین ما در زمین به نحو احسن تلاش می‌کند وظایفش را انجام دهد و همه بازیکنان ما در این بازی عملکرد خوبی داشتند. مهم برای ما فقط شاد کردن دل هواداران در این اوضاع سخت است.

خلیل‌زاده در مورد صحبت‌های برانکو و جلال حسینی مبنی بر اینکه هنوز کار صعود پرسپولیس تمام نشده است و باید به فکر بازی برگشت در ورزشگاه آزادی باشند گفت: به قول برانکو این بازی دو نیمه دارد و یک نیمه آن در قطر و یک نیمه در تهران برگزار می‌شود و هنوز کار تمام نشده است. بازیکنان السد به ما گفتند در تهران نتیجه را جبران می‌کنند و صعود خواهند کرد. واقعاً کار سختی داریم و همانطور که گفتم هواداران باید به کمک ما بیایند تا بتوانیم از این مرحله هم عبور کنیم و به فینال برسیم.

وی در مورد مهار بغداد بونجاح در این بازی و اینکه اجازه حرکت به او نداد اظهار داشت: ما قبل از هر بازی جلسات فنی که برگزار می‌کنیم در مورد بازیکنان حریف با هم صحبت می‌کنیم و تبادل نظر می‌کنیم که چکار انجام دهیم بهتر است و در نهایت برانکو وظایف هر بازیکنی را مشخص می‌کند. مثلاً سیامک نعمتی هم در این بازی روی اکر عفیف کار کرده بود و راه‌های مهار او را تمرین کرده بود و توانست از پسش بر بیاید. در کل بحث من یا شخص دیگری نیست و کل تیم هم در دفاع و هم در حمله موثر است. وقتی علیپور گل می‌زند تیم گل زده و وقتی ما گل می‌خوریم هم کل تیم گل می‌خورد و اگر بازیکنی مهار شده باشد کار یک مدافع نیست و کار کل تیم است.

وی در مورد درگیری لفظی که با بونجاح در زمین پیدا کرد هم توضیح داد: یک صحبتی انجام داد و من هم جوابش را دادم. موضوع مهمی نبود و در فوتبال این مسائل طبیعی است و گاهی پیش می‌آید. داور با ما صحبت کرد و خیلی زود همه چیز ختم به خیر شد.

مدافع پرسپولیس که بازیکن کناری سیامک نعمتی بود، در مورد حضور او در پست دفاع راست خاطرنشان کرد: سیامک خیلی خوب کار کرد و بچه خیلی خوبی است و من خودم قبل از بازی برای او دعا کردم و گفتم خدا به دل پاک او نگاه کند و کاری کند که در پست جدیدش موفق باشد و خدا را شکر که این اتفاق افتاد و در نهایت توانست عملکرد خوبی داشته باشد و بازیکن مقابلش را به خوبی مهار کند و اجازه نفوذ از سمت راست را به حریف ندهد.

شجاع خلیل‌زاده در مورد اینکه چرا با وجود درخشش در ترکیب پرسپولیس و بازی‌های خوبی که در این فصل انجام داده همچنان از سوی کی‌روش نادیده گرفته می‌شود و در فهرست تیم ملی جایی ندارد هم گفت: من وظیفه‌ای که دارم این است که همه تلاشم را بکنم تا بهترین نمایش را برای پرسپولیس داشته باشم و در حال حاضر هم تمام فکر و ذکرم پرسپولیس است و به چیزی به جز پرسپولیس و موفقیت تیم برایم مهم نیست. برای تیم ملی هم آرزوی موفقیت می‌کنم. اگر کادرفنی تیم ملی به من اعتماد کند افتخار می‌کنم پیراهن تیم ملی کشورم را بپوشم ولی الان هم به تصمیم سرمربی احترام می‌گذارم و برای بازیکنان تیم ملی آرزوی موفقیت دارم.

وی در مورد اینکه اگر پرسپولیس قهرمان شود چکار می‌کند گفت: همه بازیکنان می‌دانند که من موهایم را خیلی دوست دارم ولی قول داده‌ام که اگر به امید خدا قهرمان آسیا شویم کچل می‌کنم و موهایم را می‌تراشم. هنوز برای صحبت از قهرمانی زود است و بعد از بازی برگشت و به امید خدا صعودمان به فینال بهتر می‌توان در مورد فینال صحبت کرد ولی برای قهرمانی لحظه شماری می‌کنیم.

منبع: ایلنا