گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۱۷:۱۲
شناسه : 265651
تاریخ : ۱۵ مهر ۱۳۹۷
لجبازی شفر استقلال را به حاشیه می برد/ حسینی برود باید ۵ میلیارد خرج کنید برگردد!/ رحمتی باید به مربی‌اش تمرین بدهد؟

دروازه بان پیشکسوت استقلال گفت: آقای فتحی! بازیکن خودتان را آسان از دست ندهید، حسینی برود دو سال بعد باید او را با ۵ میلیارد تومان برگردانید!

پرویز برومند

دروازه بان پیشکسوت استقلال گفت: آقای فتحی! بازیکن خودتان را آسان از دست ندهید، حسینی برود دو سال بعد باید او را با ۵ میلیارد تومان برگردانید!

افق نیوز/تداوم حضور سید مهدی رحمتی درون چارچوب دروازه استقلال و بالطبع ادامه نیمکت نشینی سید حسین حسینی دروازه بان دوم این تیم منجر به اعتراض تهدیدآمیز وی و در ادامه واکنش تند مدیریت باشگاه امیرحسین فتحی شد. اتفاقی که خیلی ها فصل قبل منتظرش بودند ولی با درایتی که دروازه بان باتجربه تر نشان داد غائله ای گریبان شفر و تیم استقلال را نگرفت اما حالا….

پرویز برومند در گفت و گوی تفصیلی با مشرق، درباره دلایل اصلی بروز این عدم نارضایتی از سوی سید حسین حسینی و نگاهی که باشگاه استقلال باید به مقوله دروازه بانی داشته باشد و به زعم وی نداشته حرف زد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

**نگفتم حسینی حق دارد ناراحت باشد!

درباره علت ناراحتی دروازه بان جوان استقلال بابت ناراحتی اش به او حق نمی دهم و این را هم جایی نگفتم ولی گفتم اگر من هم جای او بودم شاید به این فکر می افتادم که به تیمی بروم که آنجا بازی کنم.

**نه رحمتی مقصر است نه حسینی!

من در این اتفاق نه مهدی رحمتی را مقصر می دانم نه حسینی را! من مقصر باشگاه را می دانم. وقتی در یک باشگاه کاریزما وجود نداشته باشد باز هم این اتفاقات می افتد. الان وظیفه کیست که به حسینی راهنمایی بدهد، راه و چاه را به او نشان بدهد آرامش به او بدهد؟ این وظیفه مربی گلرهاست که هر روز با حسینی کار می کند.

**شفر هم مقصر است و نتوانست موضوع را مدیریت کند!

البته من فکر می کنم شفر هم نتوانسته این موضوع را مدیریت کند. او می توانست با استفاده از بازی جام حذفی از این فرصت خوب استفاده کرده و حسینی را راضی نگه دارد ولی این کار را نکرد.

**موضوع روز استقلال مدیریت دروازه بانانش است

الان وقت این نیست درباره اینکه چرا دو دروازه بان همسطح خوب در استقلال هستند دنبال چاره باشیم. حالا که این وضعیت هست. باید این را چاره کرد. این حرف برای زمانی است که ابتدای فصل یک مربی می خواهد بازیکن جذب کند و نباید دو دروازه بان همسطح در سطح بالای خوب بیاورد. باید یک خوب و یک جوان بردارد ولی وقتی الان دو نفر همسطح هستند باید چکار کند؟

**گلر نباید به چیزی غیر تمرین فکر کند

به لحاظ شخصیتی باید چنین اتفاقی بیافتد. یعنی اجازه داده نشود که یک بازیکن حتی به چنین مسایل فکر کند. این در تمرینات و روزهایی که گلرها در کنار هم زندگی می کنند باید به بازیکن تفهیم شود.

**این ماجرا تیم را وارد حاشیه می کند

در حال حاضر عنوان شدن این موضوع، غیر از اینکه بازیکن و تیم را به حاشیه ببرد هیچ فایده دیگری ندارد. باشگاه  باید سریع به این ماجرا ورود کند. احساسم به من می گوید همانطور که روزی لجبازی کی روش با مهدی رحمتی به تیم ملی مان لطمه زد، الان هم لجبازی شفر با حسینی با بازی ندادنش در جام حذفی به مشکلی بزرگ تبدیل می شود و ممکن است تیم را به حاشیه ببرد.

**جایزه گلر، بازی بعدی است

جایزه عملکرد خوب دروازه بان، بازی بعدی است. من بحثم روی جام حذفی است. الان بیشتر تیم ها این کار را می کنند و تیم دومشان را در جام حذفی بازی می دهند تا آنها هم در کوران مسابقات قرار بگیرند و دور از شرایط مسابقه نباشند.

**منطق می گوید حسینی گلر بعد استقلال است

نمی دانم رحمتی چه زمانی می خواهد از دنیای فوتبال خداحافظی کند ولی منطق می گوید حسینی بماند و منتظر یک فرصت باشد. نه اینکه منتظر خداحافظی یک نفر بماند. باید منتظر فرصت باشد. فوتبال ورزشی است که هر بازی ممکن است در آن اتفاقات زیادی رخ بدهد. دروازه بان دائم در معرض خطر است و البته امیدوارم هرگز مشکلی برای هیچ یک از بازیکنان فوتبال کشورم اتفاق نیفتد.

**من خودم را جانباز ۵۰ درصدم می دانم

من در دوران دروازه بانی ام استخوان کف پایم از وسط شکست ولی با همان پا بازی می کردم. رباط کتفم پاره شد و به خاطر استقلال ناقص شدم. فکر کنم من هم نوعی جانباز ۴۰ ، ۵۰ درصدی هستم. رباط ندارم، زانو ندارم، کتف ندارم، چشم ندارم، مچ دست ندارم…ما هم جانباز هستیم چون ما هم برای شاد کردن طرفداران میلیونی استقلال یا در تیم ملی اعضای بدنمان را داده ایم.

**فکر می کردم فتحی هم “رویانیانی” عمل می کند!

الان اگر یک فرد باتجربه با حسینی صحبت کند این اتفاقات رخ نمی دهد. باتجربه ای که حسینی حرفش را قبول داشته باشد. چرا باشگاه به فکر باشگاهداری نیست. در سالهای گذشته گفته ام. خیلی خوشحال بودم که امیرحسین فتحی می آید و عملکردی مانند رویانیان خواهد داشت. پیشکسوتان را جمع می کند و نقطه نظرات شان را می پرسد و کارهایی می کند که هم به سود مدیریت است و هم به سود باشگاه تمام می شود. این تجارب را آسان بدست نیاورده ام که می گویم.

**حسینی مرا یاد مثال سیب سرخ و…!

آیا مربی گلرهای استقلال تجارب بزرگ دارد؟ او در استقلال چند بازی انجام داده است؟ اصلا از کجا به این سمت مهم رسیده است؟ اشکان دوست صمیمی و رفیق خوب من است، باشخصیت و متین، ولی چرا باشگاه به این مسایل فکر نمی کند؟ روی صحبت من با “شخصیت حقوقی” اشکان نامداری است نه خودش. اینها ضعف است و یکمرتبه این مدلی عیان می شود و دیگر نمی توان جلویش را گرفت. دو حالت بیشتر ندارد؛ یا تیم به هم می ریزد و یا باید رضایتنامه بدهید تا حسینی برود. می شود مَثَل سیب سرخ و دست چلاق! بازیکن را آوردید، بزرگ کردید و به اینجا رساندید ولی موقع بهره برداری او را از دست می دهید!

**پست مربی گلرها خیلی مهم است

یکی از پستهای تخصصی و مهمِ بزرگترین باشگاه ایران و آسیا دست این مربی است. وقتی درباره این پست به این شکل نگاه کنید متوجه می شوید که چه اهمیت بالایی دارد. من این را از دردم می گویم ولی باید همه بدانند به ویژه آنهایی که آنجا نشسته اند و این وضعیت را می بینند و انتخاب می کنند. چرا باید بابت این موضوع یک دغدغه به دغدغه های شفر اضافه شود؟ افکارش به هم بریزد و تحت فشار بگوید حسینی برود، ولی بعد فکرش مشغول شود که گلر ذخیره ندارد!

**کمک مربی حکم کمک خلبان را دارد!

کمک مربی چه معنی دارد؟ کمک مربی یعنی کمک خلبان! وقتی خلبان مشکلی برایش بوجود بیاید و دستش درد بگیرد کمک خلبان است که باید در لحظات حساس فرمان هواپیما در دست بگیرد. کمک مربی هم در چنین شرایطی باید کمک سرمربی باشند وگرنه با یک سرچ ساده در اینترنت می توان هزار فیلم درباره تمرین دادن و قیف روی چمن گذاشتن پیدا کرد. مهم این است که مربی بتواند با ذهن و روح بازیکن کار کند. الان تمرین دادن راحت شده ولی آن تمرینی ارزش دارد که مربی بتواند یک حرف نو و تازه داشته باشد.

**۱۰ سال است استقلال به تیم ملی گلر نداده!

حمید بابازاده دوست خوبم است، کریم بوستانی بزرگ ماست، حسین ترابپور دوستم است. آنها در این ده سال به استقلال آمدند و رفتند و ما هم نشستیم و نگاه کردیم. ولی در این ۱۰ سال هیچ دروازه بانی از این تیم درنیامد. مهدی رحمتی بهترین است اما چه کسی این کار را برای او کرده است غیر از خودش که به فکر خودش است. کدام مربی گلرها در این ۱۰ سال یک دروازه بان از استقلال به تیم ملی دادند؟ هیچکدام از این مربیان کاریزمای کافی را نداشتند.

**رحمتی باید به مربی اش تمرین بدهد؟

می رفتم تمرینات حمید بابازاده را نگاه می کردم، هر چه رحمتی می گفت او هم همان تمرین را می داد! تمرین حسین ترابپور را می دیدم همین شرایط بود! نه، به خدا اینگونه نیست! دروازه بان تعلیم دادن این شکلی نیست! مربی گلرها باید خودش برنامه ریزی و استایل داشته باشد و تمرین بسازد! آیه نازل نشده به واسطه اینکه مهدی رحمتی باتجربه است هرچه بگوید درست است. او هر طور دوست دارد می گوید و هر چه بدن او بخواهد انجام می دهد، ولی دو بازیکن دیگر هم آنجا هستند که آنها هم باید تمرین کنند. این مشکل چندین ساله تخصصی ترین پست باشگاه استقلال است که هیچکس به فکرش نبوده است. من امیدوارم که بشنوند و یک نفر در باشگاه استقلال این را درک کند.

**مربی گلرهای استقلال در این سالها چکار کردند؟

وظیفه یک مربی گلر اول این است که دروازه بانانش را آماده نگه دارد. روزی دو ساعت تمرین کردن بدون اینکه چیزی به آنها یاد بدهید چه فایده ای دارد؟ آنها با تیم هم تمرین می کنند و همین آمادگی را دارند. گلری هم که بلدند. شما در این سالها چکار برای باشگاه کرده اید؟ فقط رفتید خودتان را در تلویزیون و روی نیمکت نشان دادید و یک مصاحبه ای هم با روزنامه ها کردید؟ رفتید پول تان را گرفتید و آمدید؟ باشگاه که این کار را از شما نخواسته بود!

**آقای فتحی! حسینی برود باید ۵میلیارد خرج کنید برگردد!

استقلال و پرسپولیس هیچ توجهی به معدن طلایی که زیر گوششان است ندارند. آکادمی این دو باشگاه محل جذب بهترین فوتبالیست های ایران است. چندسال پیش یک بازیکن امید استقلال برای کمک به خانواده اش نیاز به ۷ ، ۸ ،۱۰ میلیون تومان پول داشت ولی باشگاه به او نداد. بازیکن به تیمی دیگر رفت و سال بعد استقلال می خواست همان بازیکن را با ۷۰۰ میلیون تومان برگرداند. الان هم حسینی این کار را می کند و می رود و بعد دو سال بعد باید او را با ۵ میلیارد تومان برگردانند. بازیکن خودتان را آسان از دست ندهید. اینها فوت و فن مدیریتی می خواهد، بلدی لازم دارد که نیست و همین باعث تأسف است.