گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » بهداشت و درمان
ساعت : ۱۸:۲۱
شناسه : 265775
تاریخ : ۱۶ مهر ۱۳۹۷
درمان خارش و آلرژی پوستی در کودکان و بزرگسالان

آیا تا به حال شده که بعد از خوردن چیزی یا دست زدن به چیزی، بر روی پوست خود، احساس خارش یا التهاب داشته باشید ؟ پس، به چیزی که خورده اید یا دست زده اید، آلرژی پوستی داشته اید. در حالی که متخصص پوست کرم های آنتی بیوتیکی و داروها را برای درمان تجویز می کند، از بعضی از داروهای خانگی ساده نیز برای مبارزه با آن در خانه می توانید استفاده کنید.

درمان خارش و آلرژی پوستی در کودکان و بزرگسالان
آیا تا به حال شده که بعد از خوردن چیزی یا دست زدن به چیزی، بر روی پوست خود، احساس خارش یا التهاب داشته باشید ؟ پس، به چیزی که خورده اید یا دست زده اید، آلرژی پوستی داشته اید. در حالی که متخصص پوست کرم های آنتی بیوتیکی و داروها را برای درمان تجویز می کند، از بعضی از داروهای خانگی ساده نیز برای مبارزه با آن در خانه می توانید استفاده کنید.

به گزارش افق نیوز/آلرژی پوستی در کودکان و بزرگسالان

تورم، تغییر رنگ پوست، قرمزی پوست، احساس سوزش، همه نشانه هایی از آلرژی پوستی است. این مشکل بر روی هر ناحیه از بدن تاثیر می گذارد. برخی از غذاها مانند حلزون صدف دار و آجیل و لوازم آرایشی از علل رایج آلرژی پوستی هستند.

آلرژی پوستی
انواع آلرژی پوستی

انواع مختلفی آلرژی پوستی وجود دارد که عبارتند از:
درماتیت سبورئیک

این نوع آلرژی پوستی بیشتر در پوست سر، پیشانی، گونه ها، و گوش های خارجی تاثیر می گذارد و باعث ضایعات پوستی، قرمز و خارش می شود.
درماتیت آتوپیک (اگزما)

اغلب باعث بروز خارش و قرمزی در پشت زانو و آرنج می شود.
آلرژی پوستی پسوریازیس

جوش های درشت و ناهموار که معمولا روی آرنج، پوست سر و زانو به وجود می آید.
بثورات ناشی از پوشک

این نوع آلرژی پوستی بر روی نوزادان و تعدادی از بزرگسالان که پوشک های آلوده به ادرار و مدفوع برای مدت  طولانی به پای آنها مانده باشد، دیده می شود.
عرق جوش (میلیاریا)

آلرژی پوستی که به علت انسداد غدد عرق، در شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب ایجاد می شود.
کهیر

شروع ناگهانی خارش و قرمزی پوست که معمولا حدود هشت ساعت طول می کشد تا بهبود پیدا کند و مرتبا عود می کند.
درماتیت استاسیس

در قسمت پایین پاهای افرادی که  به تورم مزمن مبتلا هستند، اتفاق می افتد.
آلرژی پوستی اگزمای سکه ای

این نوع آلرژی پوستی به شکل سکه بر روی پوست خشک و در فصل زمستان، به وجود می آید.
درماتیت تماسی

پوست پس از تماس با یک ماده التهاب زا یا حساسیت زا، ملتهب یا قرمز می شود.

آلرژی پوستی
درمان های خانگی موثر برای آلرژی در کودکان و بزرگسالان
آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص ضد قارچی، ضد باکتری و ضد التهابی است که برای پوست شما شگفتی ایجاد می کند. استفاده منظم از آلوئه ورا برای  بهبود ناحیه آسیب دیده مفید است. فعالیت های ضد التهابی آن به کاهش قرمزی و خارش پوست کمک می کند.

مواد لازم

برگ های آلوئه ورا

طرز استفاده

مقداری برگ آلوئه ورا بگیرید و ژل آن را خارج کنید. ژل را مستقیما بر روی نواحی آسیب دیده بزنید و اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه بماند و سپس بشویید. این درمان را سه بار در روز و چندین روز انجام دهید.

احتیاط

اگر به گیاهان خاصی مانند خانواده زنبق، آلرژی دارید، بهتر است از آلوئه ورا استفاده نکنید. قبل از استفاده از ژل آلوئه ورا، مقداری از آن را بر روی یک قسمت از پوست خود تست کنید.
درمان آلرژی پوستی با جوش شیرین

جوش شیرین به طور طبیعی دارای خاصیت قلیایی است که باعث ترمیم پوست زخمی ناشی از حساسیت می شود و pH از دست رفته پوست را بر می گرداند. همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است و تورم و خارش پوست را کاهش می دهد زیرا به علت خاصیت قلیایی که دارد، پوست را خشک می کند.

مواد لازم

۱ قاشق چایخوری جوش شیرین
چند قطره آب

طرز استفاده

آب و جوش شیرین را مخلوط کنید تا به شکل خمیر در آیند. این خمیر را بر روی پوست آسیب دیده بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

احتیاط

در موارد نادر و در صورت مصرف موضعی، جوش شیرین باعث خارش پوست می شود. جوش شیرین  برای افرادی که دارای پوست حساس  هستند، توصیه نمی شود.
سرکه سیب

سرکه سیب سرشار از ویتامین ها، آنزیم ها،نمک های معدنی و ریبو فلاوین است که برای سلامتی پوست مفید هستند. اسید استیک موجود در سرکه سیب، خواص ضد میکروبی و ضد التهابی شگفت آوری برای پوست دارد که به درمان پوست های حساس کمک می کند و در برابر عفونت از پوست محافظت می کند.

مواد لازم

۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب
۱ فنجان آب گرم
یک تکه پنبه

طرز استفاده

سرکه سیب را به آب گرم اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس پنبه را به این مخلوط آغشته کنید و بر روی ناحیه آسیب دیده بزنید و بگذارید تا خشک شود. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، بشویید. این کار را دوبار در روز انجام دهید.

احتیاط

به خاطر خاصیت اسیدی سرکه سیب، استفاده زیاد از آن باعث تحریک و خارش پوست می شود. قبل از مصرف آن را رقیق کنید.

آلرژی پوستی
ریحان مقدس

ریحان مقدس یا Tulsi برای محافظت پوست از عفونت های میکروبی مفید است زیرا از مواد ضد باکتری با طیف گسترده تری تشکیل شده است. همچنین تورم، قرمزی و خارش ناشی از آلرژی پوست را به دلیل اثر ضد التهابی که دارد، کاهش می دهد. برگ های این گیاه از رشد باکتریایی مانند E.coli که باعث عفونت های پوستی می شود، جلوگیری می کنند.

مواد لازم

۱ دسته برگ ریحان
مخلوط کن

طرز استفاده

ابتدا برگ های ریحان را آماده کرده و سپس با دقت بشویید و  سپس در مخلوط کن ریخته تا به شکل خمیر درآید. این خمیر را بر روی پوست خود بزنید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، آن را بشویید. این کار را چندین بار در روز و به مدت چند روز انجام دهید.

احتیاط

ترکیب موجود در ریحان مقدس که به عنوان استراگول شناخته می شود، ممکن است منجر به انقباضات رحمی شود. بنابراین بهتر است از مصرف آن در طول دوران بارداری پرهیز کنید.
روغن نارگیل و درمان آلرژی پوستی

روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است، که درمانی مناسب برای از بین بردن خارش و قرمزی ناشی از آلرژی پوستی است. این روغن همچنین به علت دارا بودن اسید لائوریک، در کاهش ویروس ها، قارچ ها و باکتری های روی پوست کمک می کند. همچنین دارای اسیدهای چرب متوسط زنجیره ای است که خواص مرطوب کنندگی دارد.

مواد لازم

روغن نارگیل ۱۰۰% خالص

طرز استفاده

مقداری روغن نارگیل خالص را کف دست خود بریزید و بین دست ها مالش دهید تا گرم شود. سپس آن را  مستقیما بر روی ناحیه آسیب زده بمالید و  بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، آن را بشویید و پس از آن پوست خود را خشک کنید. این کار را چند بار در روز و به مدت ۳ تا ۴ بار در روز انجام دهید.

احتیاط

اگر به روغن نارگیل آلرژی دارید، از آن اجتناب کنید و قبل از استفاده مقداری از آن را تست کنید.
روغن نعناع

روغن نعناع به دلیل داشتن منتول، اثرات بی حس کننده و ضد التهابی دارد که به درمان فوری قرمزی و تورم از ناشی آلرژی پوستی کمک می کند. همچنین برای بسیاری از بیماری های پوستی که باعث ناراحتی و خارش می شوند، مفید است.

مواد لازم

۶ قطره روغن نعناع
۱ قاشق چایخوری از هر نوع روغن حامل (زیتون، نارگیل یا روغن جوجوبا)

طرز استفاده

ابتدا، روغن نعنا را به روغن حامل اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست آسیب دیده بمالید و ۳۰تا ۶۰ دقیقه بعد، آن را بشویید. این کار را ۳ تا ۴ بار در روز و به مدت چند روز تکرار شود.

احتیاط

اگر مقدار زیادی از این روغن مصرف شود، میتواند باعث بروز اثرات جانبی متعددی مانند واکنش های آلرژیک شود.
روغن درخت چای

روغن درخت چای مزایای متعددی برای پوست دارد. با توجه به فعالیت های ضد التهابی و ضد میکروبی، این روغن باعث تسکین فوری خارش و التهاب می شود و از عفونت های بیشتر جلوگیری می کند. هنگامی که آن را بر روی پوست مالش می دهید، قارچ ها یا باکتری هایی که سبب بروز خارش و تحریک هستند، از بین می روند.

مواد لازم

۶ تا ۷ قطره روغن درخت چای
یک قاشق چای خوری از هر نوع روغن حامل

طرز استفاده

روغن درخت چای را به هر نوع روغن حاملی اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. این مخلوط  را به صورت موضعی به پوست آسیب زده خود بمالید و پس از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه، آن را بشویید. برای به دست آوردن نتایج راضی کننده، این درمان را ۳ تا ۴ بار در روز انجام دهید.

احتیاط

از روغن چای مستقیما استفاده نکنید، زیرا می تواند باعث احساس سوزش، قرمزی و سوزش پوست شود. قبل از استفاده از این روغن در نواحی آسیب دیده، مقداری را تست کنید. در صورت مشاهده هر گونه واکنش منفی، از این روغن استفاده نکنید.

آلرژی پوستی
زنجبیل و درمان آلرژی پوستی

زنجبیل اثر عجیبی در مقابله با آلرژی پوستی دارد، زیرا دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی موثری است. علاوه بر این، باعث تسکین خارش و التهاب ناشی از آلرژی پوستی می شود.  همچنین زنجبیل خواص تمیز کنندگی و ضد عفونی کنندگی قوی دارد که به حفظ پوست سالم و تمییز کمک می کند.

مواد لازم

یک تکه زنجبیل
۱ فنجان آب
پنبه

طرز استفاده

اولین مرحله، اضافه کردن زنجبیل به آب است. مرحله بعدی این است که آن را تقریبا پنج دقیقه بجوشانید. سپس، آن را صاف کرده و اجازه دهید خنک شود. پس از آن، پنبه را به این محلول آغشته کنید و به روی ناحیه آسیب دیده بمالید و پس از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه، بشویید. برای درمان سریع تر، این درمان خانگی را چهار بار در روز و هر روز انجام دهید.

احتیاط

اگر از دیابت، فشار خون بالا و سنگ صفرا رنج می برید، قبل از استفاده از زنجبیل با پزشک خود مشورت کنید.
وازلین

استفاده از وازلین یکی از داروهای خانگی مناسب برای آلرژی پوستی است که با ایجاد یک لایه محافظ بر روی ناحیه در آسیب دیده، مانع از بروز عفونت های میکروبی بیشتر می شود. علاوه بر این، به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و به این ترتیب، بهبودی آن را تسهیل می کند.

مواد لازم

وازلین

طرز استفاده

ابتدا کمی وازلین را به طور مستقیم روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بعد از مدتی، اگر لازم شد دوباره استفاده کنید. این روش را ۱ تا ۲ روز امتحان کنید تا علائم ناپدید شوند.

احتیاط

قرار گرفتن در معرض هر محصولی که حاوی مواد نفتی باشد، می تواند باعث واکنش سریعی در افراد مبتلا به آلرژی شود. علائم اولیه شامل آبریزش بینی، چشم های اشک آلود و خارش گلو و دهان است. واکنش های پوستی نیز ممکن است رخ دهد، از جمله قرمزی، خارش، و جوش.
آب لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C است و حاوی خواص سفید کنندگی است و  یک درمان ایده آل برای مشکلات پوستی به شمار می رود. آب لیمو خاصیت ضد التهابی دارد که برای کاهش قرمزی و التهاب ناشی از آلرژی های پوستی موثر است. غیر از این، به علت خواص ضد باکتریایی، از عفونت بیشتر در قسمت آسیب دیده پیشگیری می کند.

مواد لازم

۲/۱ لیمو
پنبه
۱ فنجان آب گرم

طرز استفاده

آب لیمو را بگیرید و آن را به آب گرم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. پنبه را به این محلول آغشته کنید و به طور مستقیم روی پوست آسیب دیده بمالید و اجازه دهید خشک شده و سپس بشویید. این کار را چندین بار در روز و هر روز انجام دهید

احتیاط

آب لیمو را به طور مستقیم بر روی پوست نزنید، زیرا ممکن است باعث خشکی پوست و خارش و سوزش پوست می شود مخصوصا اگر پوست حساس یا خشکی داشته باشید.
تاثیر عسل مانوکا بر آلرژی پوستی

عسل مانوکا می تواند به روند بهبودی بثورات ناشی از آلرژی پوستی ، به علت خواص آنتی بیوتیکی و ایمنی قوی کمک کند. همچنین، باعث تسکین قرمزی و خارش پوست می شود. علاوه بر این با محدود کردن رشد میکروبی از جمله باکتری های درماتوفیت، به عنوان یک عامل موضعی عمل کرده و جوش ها و خارش پوست را درمان می کند.

مواد لازم

۲ تا ۳ قاشق چایخوری عسل مانوکا

طرز استفاده

مقداری عسل مانوکا را تهیه کنید و مستقیما روی ناحیه آسیب دیده بزنید و بگذارید حدود ۲۵ دقیقه بماند و سپس بشویید. این عمل را ۳ تا ۴ بار در روز و به مدت چند روز انجام دهید.

احتیاط

در موارد خیلی نادر، افرادی که به گرده گل مانوکا یا زهر زنبور عسل آلرژی دارند؛ در این صورت مصرف این عسل، ممکن است دچار ناراحتی های دستگاه گوارش و واکنش های آلرژیک موضعی مانند خارش یا بثورات شوند.

آلرژی پوستی
گیاه نیم

گیاه نیم، دارای اثر نرم کنندگی، ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد قارچی برای پوست می باشد. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که تورم، قرمزی و خارش را از بین می برد. علاوه بر این، دارای آنتی هیستامین طبیعی است که پوست و سایر آلرژی های پوستی را درمان می کند.

مواد لازم

مخلوط کن
چند برگ نیم

طرز استفاده

برگ های نیم را در مخلوط کن بریزید و خرد کنید تا به شکل خمیر درآید. این خمیر را به نواحی آسیب دیده بزنید و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند و سپس بشویید. این روش درمانی را سه تا چهار بار در روز و تا زمانی که پوست بهبود پیدا کند، انجام دهید.

احتیاط

قبل از شروع درمان با نیم، مقداری از آن را ابتدا تست کنید تا مانع از واکنش های آلرژیک شود. اگر متوجه خارش، تورم یا قرمزی شدید، از آن استفاده نکنید.
برگ گوآوا

هنگامی که صحبت از مراقبت پوست می شود، استفاده از برگ های گیاه گوآوا، برای بهبود پوست و درمان اختلالات پوستی مفید می باشد. برگ گوآوا حاوی عصاره اتانولیک است که خاصیت ضد خارش و ضد التهابی قوی دارد و مانع بروز خارش و قرمزی پوست، در اثر آلرژی های پوستی می شود. همچنین به علت دارا بودن ترکیبات ضدآلرژی، باعث درمان فوری خارش می شوند.

مواد لازم

آب
یک دسته برگ گوآوا

طرز استفاده

برگ های گواوا را بشویید و آنها را خرد کنید. یک وان را پر آب کرده و برگ های خرد شده را به آن اضافه کنید. سپس به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، در وان دراز بکشید و سپس پوست خود را خشک کنید. همچنین می توانید برگ ها را خرد کنید و به شکل خمیر در آورید و روی پوست خود بگذارید. این روش درمانی آسان را دوبار در روز انجام دهید.

احتیاط

زنان پرستار و زنان باردار، گوآوا را می توانند به عنوان میوه اصلی مصرف کنند. با این حال مصرف بیش از حد آن خوب نیست.

روغن سیاه دانه و درمان آلرژی پوستی

سیاه دانه حاوی ویتامین های A، C و E ، بتا کاروتن و آنتی اکسیدان می باشد که برای بدن و پوست شما مناسب است. علاوه بر این، غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد که با سموم خارجی و آلاینده های لایه بیرونی پوست مبارزه می کند. مهمتر از همه این که این روغن دارای خواص ضد التهابی، ضد درد و ضد  عفونی کننده دارد که همه اینها در درمان آلرژی های پوستی مفید هستند.

مواد لازم

روغن سیاه دانه

طرز استفاده

مقداری روغن سیاه دانه را در کف دست خود بریزید و  مستقیما به ناحیه آسیب دیده بمالید. پس از حدود ۴۵ تا ۶۰دقیقه، آن را بشویید. این روش را چند بار در روز و به مدت چند روز انجام دهید.

احتیاط

مصرف موضعی روغن سیاه دانه ممکن است منجر به بثورات آلرژیک در برخی افراد شود. بنابراین، قبل از مصرف، مقدار کمی را تست کنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.
بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر حاوی مقدار زیادی مواد فعال بیولوژیکی، از جمله مواد ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به کاهش خارش ناشی از واکنش های پوستی آلرژیک کمک می کند. با داشتن آونانترامیدز بالا، بلغور جو دوسر به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند و باعث کاهش تحریک و تورم می شود. همچنین شامل ساپونین هایی است که به عنوان پاک کننده های طبیعی پوست عمل می کنند.

گزینه اول

مواد لازم

۱ فنجان پودر بلغور جو دوسر
یک وان حمام آب گرم

طرز استفاده

بلغور جو دوسر را به وان حمام آب گرم اضافه کنید و خوب به هم بزنید و در وان دراز بکشید و پس از  گذشت۳۰ دقیقه، بدن خود را با دوش آب سرد بشویید.

گزینه دوم

مواد لازم

۴/۱ فنجان پودر بلغور جو دو سر
آب مقطر

طرز استفاده

پودر بلغور جو دوسر  را درون یک کاسه بریزید و آب مقطر را به آن اضافه کنید، هر بار یک قاشق چای خوری. همچنان به مخلوط کردن ادامه دهید و تا زمانی که خمیر نرمی بدست نیامده، آب اضافه کنید. این خمیر را روی ناحیه آسیب دیده بگذارید و با یک پارچه مرطوب، روی آن را بانداژ کنید. پس از گذشت سی دقیقه، پارچه مرطوب را برداشته و با آب سرد بشویید. در آخر، ناحیه آسیب دیده را مرطوب کنید.

احتیاط

قبل از شروع درمان با بلغور جو دوسر، مقداری از آن را تست کنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. اگر به گلوتن حساسیت دارید و یا از بیماری سلیاک رنج می برید، خوردن بلغور جو دوسر ممکن است منجر به بروز آکنه شود.
نکاتی که درباره درمان آلرژی پوستی باید بدانید

علائم آلرژی پوست مانند تورم، خارش، و قرمزی معمولا در عرض مدت یک تا دو هفته با درمان یا بدون درمان، بهبود پیدا می کنند. اما می توانید  با انجام برخی کارها، روند بهبود را افزایش دهید. در اینجا چند روش برای درمان مشکل آلرژی پوستی وجود دارد:
استفاده از یخ

تورم و خارش، از آزار دهنده ترین علائم آلرژیک پوست هستند. استفاده از کمپرس یخ در قسمت آسیب دیده، بهترین روش برای کنترل این ناراحتی است. ۳ تا ۴ تکه یخ را در یک کیسه پلاستیکی بگذارید. سپس، آن را روی پوست قرار دهید و این روش را ۳ تا ۴ بار تکرار کنید تا  التهاب پوست، سریع تر بهبود پیدا کند.

آلرژی پوستی
استفاده از کرم ضد خارش

لوسیون کالامین یا هیدروکورتیزون ممکن است خارش را کاهش دهند.
استفاده از کمپرس آب سرد

کمپرس آب سرد می تواند درد را کنترل کرده و باعث تسکین التهاب به طور موثر شود. یک دستمال نرم را در آب سرد فرو کنید و به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، به آرامی روی پوست آسیب دیده بگذارید. این روش را هر روز و چند بار در روز برای تسکین ناراحتی خود، تکرار کنید.
استفاده از آب برنج در درمان آلرژی پوستی

آب برنج با پوست تحریک شده و پوست خشک ناشی از آلرژی مبارزه می کند. آب برنج که حاوی نشاسته می باشد را به آب وان حمام اضافه کنید و دوبار در هفته و به مدت ۱۵ دقیقه، درون آن بخوابید.
پاسخ به سوالات متداول
بهترین صابون برای آلرژی های پوستی چیست؟

صابون های حاوی بلغور جو دوسر مانند روغن زیتون یا Aveeno برای افرادی که پوست حساسی دارند، بسیار مناسب هستند.
بهترین دارو برای آلرژی چیست؟

پزشک شما ممکن است کرم های موضعی یا آنتی هیستامین های حاوی هیدروکورتیزون را برای مقابله با آلرژی پوست تجویز کند.
بهترین کرم برای آلرژی های پوستی چیست؟

شما می توانید از کرم های ضد خارش که حاوی پماد یا هیدروکورتیزون هستند، استفاده کنید. اگر در جستجوی گزینه هایی مطمئن و طبیعی هستید، هر یک از درمانهای خانگی بالا، این مشکلات را رفع می کنند.
چه مدت طول می کشد تا واکنش های آلرژیک از بین بروند؟

این علائم پس از برطرف شدن مواد حساسیت زایی که باعث واکنش های آلرژیک می شوند و در عرض چند ساعت، از بین می روند و معمولا حدود دو روز طول می کشد تا کاملا از بین بروند.
راه های پیشگیری

برای جلوگیری از آلرژی پوستی ، هر روز حمام کنید و تمییز بمانید. مواد حساسیت زا مانند گرد و غبار، گرده ها و سایر مواد حساسیت زا را، هر روز با دوش گرفتن و یا حمام کردن از روی پوست و موی خود، کاهش دهید.

اگر به گرد و غبار حساسیت دارید، از دستگاه های تصفیه کننده هوا استفاده کنید. تصفیه کننده های هوا می توانند در زدودن گرد و غبار، موی حیوانات خانگی، گرده، و دوده به شما کمک کنند.  استفاده از این دستگاه ها به شدت توصیه می شوند تا علائم آلرژی زا در محیط زندگی شما را کاهش دهند.

لباس های تنگ نپوشید زیرا بثورات را تحریک می کنند. در عوض، لباس های گشاد و آزاد  بپوشید.

از تماس با یک ماده محرک یا آلرژی زا که باعث حساسیت شما می شوند، دوری کنید.

غیر از پیروی از نکات و ترفندهایی که در بالا ذکر شد، باید توجه زیادی به رژیم غذایی خود نیز داشته باشید.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از ویتامین های A، C و E، برای سلامتی پوست ضروری می باشد. همچنین حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند که به مرمت پوست آسیب دیده و محافظت از پوست در برابر واکنش های سمی، کمک می کنند. علاوه بر این، ویتامین E به علت خواص ضد التهابی، از تورم و التهاب پوست پیشگیری می کند و ویتامین C نیز باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شما، به آلرژی های پوستی می شود. شما باید غذاهای غنی از این ویتامین ها مانند هویج، سیر، کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین، مرکبات، کلم پیچ، جوانه ها، اسفناج، آجیل و حبوبات را بخورید.

از مواد غذایی مانند شیر، تخم مرغ، آجیل درختی، بادام زمینی، ماهی، صدف، سویا و گندم استفاده نکنید زیرا از علل بروز آلرژی های پوستی هستند.

منبع: دکتر سلام