گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » استانها » حوادث » شهری و رفاهی » فارس » قضائی و انتظامی
ساعت : ۱۶:۰۷
شناسه : 266171
تاریخ : ۲۰ مهر ۱۳۹۷
حکم قطعی یکی از اخلالگران نظام اقتصادی در فارس صادر شد

روابط عمومی دادگستری استان فارس اعلام کرد: حکم قطعی یکی از اخلالگران نظام اقتصادی که محاکمه او پانزدهم مهر به صورت علنی در دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار شد از سوی شعبه ویژه این دادگاه صادر شد.

روابط عمومی دادگستری استان فارس در گزارش روز جمعه خود بیان کرد: بر اساس این حکم، دکتر نصیر کاظمی فرزند« راه خدا » که تنها متهم این پرونده است به ۱۲سال حبس، جریمه نقدی به میزان ارزش اموال مورد احتکار و ۲ سال محرومیت از اشتغال به داروسازی است، محکوم شد.
وی روز چهارم شهریور ماه ۱۳۹۷و در پی کشف انبار دارو متعلق به وی در نورآباد ممسنی دستگیر و روز پانزدهم مهرماه جاری به اتهام اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی از طریق احتکار عمده شیر خشک و دارو به ارزش ۴۱ میلیارد و ۹۰۲ میلیون و ۹۷۴ هزار ریال در این دادگاه محکوم شد.
بنا به این گزارش، این رای قطعی و غیر قابل اعتراض است.
در بخشی از محتویات این پرونده که در رای دادگاه نیز منعکس شده، آمده است: درحالی به کشف سه انبار دارو و شیر خشک در شهرستان ممسنی اشاره شده است که بخشی از اقلام دارویی در استان و شهرستان با کمبود مواجه و شیر خشک مورد نیاز کودکان در آن مقطع زمانی از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان به صورت حواله توزیع می گردید.
همچنین در رای صادره از سوی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدین و اخلالگران نظام اقتصادی دادگاه انقلاب استان فارس، به گزارش شبکه بهداشت و درمان شهرستان ممسنی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مبنی بر غیر مجاز بودن انبار ها و نگهداری نامناسب دارو های مکشوفه در شرایط نامطلوب که منجر به غیر قابل مصرف شدن دارو ها و شیر خشک های احتکار شده در انبارها و منقضی شدن تاریخ مصرف آنها به علت احتکار و عدم توزیع آن در شبکه مصرف، اشاره شده است.
همچنین در ذیل رای صادره از شعبه ویژه دادگاه مفسدین و اخلال گران نظام اقتصادی استان فارس مستند به تبصره ۲ ماده ۲ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، بر تعقیب قضایی مدیر یا مدیران، بازرسان و به طور کلی مسئول و یا مسئولان ذی ربط که به خاطر عدم توجه به تکالیف مقرر در این تبصره برای جلوگیری از وقوع جرم، اقدام فوری و موثر انجام نداده اند، به اتهام معاونت در جرم مذکور تاکید شده است.