گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۲۰:۲۴
شناسه : 266210
تاریخ : ۲۰ مهر ۱۳۹۷
برای بهرام شفیع جانشین تعیین کردن بسیار کار سختی است ؛ او نامهربانی دید و انگیزه اش کم شد

جهانگیر کوثری با تمجید از همکار فقید خود به چرایی ماندگاری بهرام شفیع طی سالیان اخیر در قاب تلویزیون می‌پردازد.

جهانگیر کوثری با تمجید از همکار فقید خود به چرایی ماندگاری بهرام شفیع طی سالیان اخیر در قاب تلویزیون می‌پردازد.

خبر تلخ هفته اخیر به درگذشت بهرام شفیع ، گزارشگر تلویزیون و رییس فدراسیونهاکی مربوط بود. جهانگیر کوثری که با او در چند برهه همکاری داشت در این گفتگو به بررسی رفتاری این چهره می‌پردازد.

جهانگیر کوثری  در ابتدای صحبت‌هایش می‌گوید:

امثال شفیع در تلویزیون بی تکرار هستند . چهل سال در یک برنامه بودن و یک برنامه را با نام خود سنجاق کردن کار آسانی نسیت و این نشانه‌ی این است که او انسان راحت و شوخ طبعی بود و کلام تیز انتقادی نداشت و رعایت شان و منزلت میهمانانی که به برنامه‌اش می‌آمدند را داشت و تئوری او اینگونه بود که با آدمها مهربان و راحت صحبت کند و در عین حال انتقاد خود را نیز مطرح کند.

جهانگیر کوثری در ادامه گفت:

او در دهه شصت به تلویزیون آمده و تا به امروز نیز ماندگار بوده و تداوم داشته است . این کار راحتی نیست و برنامه او همیشه سرپا بوده و همیشه نیز به عنوان تهیه کننده و مجری فعالیت داشته که نشان از پشت کار این عزیز از دست رفته دارد.

جهانگیر کوثری که خاطرات مشترکی با مرحوم بهرام شفیع دارد در این رابطه می‌گوید:

در جامهای جهانی ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴ با بهرام  شفیع برنامه اجرا کردم با اینکه رقابت داشتیم و من در شبکه دو و او در شبکه یک حضور داشتیم اما هیچگاه با هم به مشکل واختلاف نخوردیم و همیشه رابطه‌ی خوبی با هم داشتیم. این رفاقت و همکاری ما به قدری خوب بود که مورد تقدیر قرار گرفت و مورد پسند عامه مردم نیز بود. .فینال ۱۹۹۴ را با هم گزارش می‌کردیم و خیلی در جریان گزارش به همدیگر کمک می‌کردیم و نمی‌خواستیم برتری خود را از دیگری به رخ همدیگر بکشیم و این خیلی مهم بود که ما در عین رقابت با هم رفاقت داشتیم

جهانگیر کوثری ادامه داد:

وقتی با هم یک مسابقه را به اتفاق هم گزارش می‌کردیم قبل از مسابقه با من هماهنگ می‌کرد که چه چیزهایی را می‌خواهد بگوید و چه چیزهایی را من باید بگویم و همیشه هم تحلیل و بخش کارشناسی بازی را به من محول می‌کرد و همیشه قانع بود و بلندپروازی های کاذب نداشت و دچار توهم این روزهای ورزش کشور نمی‌شد.

جهانگیر کوثری  با اعلام تاثر بابت درگذشت همکار قدیمی‌اش گفت:

او برای مرگ خیلی جوان بود و خیلی فرصت برای ادامه کار داشت ولی این اواخر بیماریهای متعددی گریبانگیر او شد و به همین دلیل هم نمی‌توانست با همان قدرت و شدت سابق به اجرای ورزش و مردم بپردازد و کمی برنامه‌اش کمرنگ شده بود و این به دلیل این است که توان سابق را نداشت. کمی هم نامهربانی دید و این انگیزه مرحوم را کم کرد.

جهانگیر کوثری درباره ادامه فعالیت برنامه ورزش و مردم گفت:

برای او جانشین تعیین کردن بسیار کار سختی است و از عهده خیلی از افراد خارج است . شاید پسرش امیراقبال که از اطلاعات و هوش خوبی هم برخوردار است بتواند بر جایگاه پدرش تکیه بزند و ورزش و مردم را اجرا کند.