گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » سیاسی » قوه قضائیه » ویژه
ساعت : ۱۱:۳۸
شناسه : 266275
تاریخ : ۲۱ مهر ۱۳۹۷
پیشگیری از بروز مفاسد احتمالی از اهداف طرح خدمات الکترونیک قضایی است پیشگیری از بروز مفاسد احتمالی از اهداف طرح خدمات الکترونیک قضایی است

پیشگیری از بروز مفاسد احتمالی، افزایش دقت در روند دادرسی، جلوگیری از سفر‌های غیرضروری، رفع اطاله دادرسی و دسترسی آسان به خدمات قضایی از اهداف طرح خدمات الکترونیک قضایی است.

 وزیر دادگستری گفت : پیشگیری از بروز مفاسد احتمالی، افزایش دقت در روند دادرسی، جلوگیری از سفر‌های غیرضروری، رفع اطاله دادرسی و دسترسی آسان به خدمات قضایی از اهداف طرح خدمات الکترونیک قضایی است.

به گزارش افق نیوز/علیرضا آوایی وزیر دادگستری در همایش سراسری خدمات الکترونیک قضایی اظهار کرد: خدا راشاکرم که توفیق شرکت در این همایش نصیبم شد و از زحمات رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و همکاران به جهت تحولی که در این حوزه به وجود آمده، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: بدیهی است هدف از تمامی اقدامات صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات تسهیل در خدمات‌رسانی به مردم و افزایش رضایتمندی عمومی است.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: حسن رفتار همکاران قضایی با مردم و اعتماد کامل و بدون شائبه مردم به سلامت کامل کارکنان قوه قضاییه، انجام دادرسی عادلانه و اطمینان عمومی از انجام آن، صبر و حوصله همکاران در جهت استماع اصحاب دعوا، اطمینان مردم از رسیدگی‌های حرفه‌ای به پرونده‌ها و به دور از تاثیرپذیری از هیجانات اجتماعی و جریانات سیاسی و… از عوامل مهم در گسترش رضایتمندی است.

آوایی با بیان اینکه از نظر تقنینی ضعف داریم، گفت: ظرفیت انجام تغییرات بیشتر برای رسیدن به اهدافی که در راستای عدالت قضایی در نظر گرفته شده در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه وجود دارد و انشالله در این مسیر با موفقیت حرکت کنند.

وزیر دادگستری با اشاره به توسعه مدیریت پرونده قضایی، تصریح کرد: پیشگیری از بروز مفاسد احتمالی، افزایش دقت در روند دادرسی، جلوگیری از سفر‌های غیرضروری، رفع اطاله دادرسی و دسترسی آسان به خدمات قضایی از اهداف طرح خدمات الکترونیک قضایی است.

وی با اشاره به ابلاغ الکترونیک قضایی، اضافه کرد: در این زمینه نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است، وظیفه خود می‌دانم از رئیس قوه قضاییه و آقای شهریاری در زمینه توسعه طرح خدمات الکترونیک قضایی تشکر و قدردانی کنم.