گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۲۰:۳۳
شناسه : 266836
تاریخ : ۲۶ مهر ۱۳۹۷
شاید در قرارداد سرمربی تیم ملی، بند توهین وجود دارد!/ کی روش همه کار فوتبال ما شده

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: یک نفر در دنیا پیدا شود و یک فرمولی بنویسد که مربیان لیگ ایران بتوانند بازیکنان را تا پایان فصل در شرایط مسابقه و ایده‌آل حفظ کنند.

 قلعه‌نویی: شاید در قرارداد سرمربی تیم ملی، بند توهین وجود دارد!/ کی روش همه کار فوتبال ما شده

به گزارش افق نیوز/امیر قلعه‌نویی عصر امروز در نشست خبری پیش از بازی تیمش برابر نساجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی سختی پیش رو داریم، از این جهت که با دو دیدگاه متفاوت، یک تیم بازی بسته و چشم به ضدحمله دارد و یک تیم هجومی بازی می‌کند.

وی ادامه داد: بازی قبلی خیلی خوب بازی کردیم اما بدشانس بودیم و‌ موقعیتهای ما گل نشد، از دقیقه ۶۰ به بعد بازی قبل سپاهان گونه بازی کردیم و همه دیدند پنالتی هم برای ما گرفته نشد و حتی گلی که خوردیم اعتقاد ۱۰۰ درصد داریم که روی مهدی کیانی خطا شد، اما لیگ برتر حساسیت کمتری نسبت به جام حذفی دارد.

سرمربی تیم سپاهان با بیان این که نسبت به بازی قبل هجومی‌تر و منطقی‌تر بازی خواهیم کرد، عنوان کرد: سعی کردیم تیم را در شرایط مسابقه نگه داریم و تنها دغدغه ما محمد ایران‌پوریان است که شاید به این بازی نرسد اما یک دفاع راست خوب دیگر به نام حسن جعفری داریم که نسبت به قبل متفاوت است.

وی با اشاره به کیفیت چمن ورزشگاه نقش‌جهان، تصریح کرد: چمن ورزشگاه در کیفیت بازی بی‌تاثیر نیست اما همین چمن نقش‌جهان نسبت به خیلی از ورزشگاه‌های دیگر بسیار بهتر است، هر چه هوا سردتر بشود کیفیت چمن هم بهتر می‌شود و خدا را شکر که کومان بعد از این که پنالتی را زد، سُر خورد، کیفیت چمن خوب است و مشکل آن سُر خوردن و کنده شدن آن است که دلیل این است که با نوع چمن با زیرساخت آن هماهنگی ندارد.

قلعه‌نویی با بیان این که ۴ دروازه‌بان خیلی خوب داریم که ۲ نفر از گلرهای سپاهان در اردوی تیم ملی بودند، مطرح کرد: یک دروازه‌بان دیگر به نام نیکپور داریم که جوان و آینده‌دار است که آینده خوبی در چند سال آینده خواهد داشت، به روی و میگر که با دل و جان کار می‌کنند و دروازه‌بان‌های خوبی تربیت می‌کنند تبریک می‌گویم، اگر قرار است مربی خارجی هم بیاید باید این گونه باشد که نه توهین کند و نه منت سر کسی بگذارد.

وی با اشاره به وقفه لیگ برتر، برای بازی‌های تیم ملی، یادآوری کرد: وقتی فیفادِی هست کاری نمی‌شود کرد اما این تعطیلات به ضرر تیم‌های لیگ برتری است، یوفا کاری انجام داده و آن هم به خاطر تبلیغات است و لیگ ملت‌های اروپا را برنامه‌ریزی کرده است که در قبال تبلیغات، درآمدی کسب کند.

سرمربی تیم سپاهان، خاطرنشان کرد: یک نفر در دنیا پیدا شود و یک فرمولی بنویسد که مربیان لیگ ایران بتوانند بازیکنان را تا پایان فصل در شرایط مسابقه و ایده‌آل حفظ کنند. اگر قرار باشد برای ۵۰ روزی که در آذرماه تعطیلی داریم برنامه بدنسازی داشته باشیم به علت شرایط سرما، بدن نمی‌تواند مانند پیش فصل، بار تحمل کند.

قلعه‌نویی با بیان این که باسابقه‌ترین مربی لیگ برتر و آسیا هستم، یادآوری کرد: اگر در دنیا لیگ دیگری هم وجود دارد که بین دو نیم فصل، ۵۳ روز تعطیلی است یک برنامه هم به ما بدهد تا هم بدانیم باید چه کنیم تا تیم در شرایط آماده باقی بماند، از تیم پیکان هم تشکر می‌کنیم که یک بازی دوستانه انجام دادیم آن هم با این هزینه‌های هتل و هواپیما، و احتمالا سری بعدی ما باید به تهران برویم.

وی با بیان این که از این شرایط هیچ تیمی سود نمی‌برد مگر این که برخی عده خاص سود ببرند، گفت: هر تیم ملی که موفق بوده به علت موفقیت لیگ برترش بوده است، البته کسی به لیگ برتر توجه نمی‌کند و نگاه ملی به لیگ برتر نیست، بازی قبلی تیم ملی، چند نفر از لیگ برتر بودند و چند بازیکن لژیونر بودند؟

سرمربی تیم سپاهان تاکید کرد: این که بازی‌های تیم ملی در سایر شهرها نیز برگزار شود کار خوبی است، زمانی که من سرمربی تیم ملی بودم بازی با قطر را در تبریز برگزار کردیم و اتفاقا آن بازی را بردیم، اما در این ۸ ساله چه درست بوده است که این موضوع هم درست باشد، در این ۸ سال جز این که به مربی و مدیر ایرانی توهین شود، چیز دیگری بود؟

وی با اشاره به بیرون کردن مدیر تیم‌های ملی از ازبکستان، بیان کرد: توهین از این بالاتر هم داریم؟ چند مربی و مدیر ایرانی در این مدت جا به جا شدند، با این که بعضی را از هتل تیم در دبی اخراج کردند باز همان افراد ارتباطاتی گرفتند که به کار بازگردند، باید هم این بلا سر ما بیاید تا وقتی که شأن بعضی این گونه است.

قلعه‌نویی افزود: ۷ سال است تنها مبارزه می‌کنم و نه روزنامه و رسانه هیچکدام از ما دفاع نکردند، در برنامه ورزش و مردم یک نفر یک ساعت دروغ گفت، خواستیم چند دقیقه وقت دهند تا پاسخ او را بدهیم اما کسی آنتن به ما نداد، علی پروین بزرگ فوتبال ماست و از او گلایه دارم چرا حالا که به حمید استیلی توهین شده است به قضایا ورود کرده است. ۷ سال با این گروه مبارزه کردم و به خاطر آن هزینه هم دادم، یک سال در استقلال با ۶ نفر تمرین کردم و بقیه در اردوی تیم ملی بودند.

سرمربی سپاهان مطرح کرد: مدیر اجرایی تیم ملی خارجی است و برای همین می‌گویم مدیر نداریم. در مسائل استقلال ردپای ۲ بازیکن دیده می‌شد. در این ۷ سال ۲۰۰ میلیارد پول جا به جا شده است، تعجب می‌کنم چرا قرارداد کی‌روش را به مردم نشان نمی‌دهند. ما می‌خواهیم بندهای قرارداد کی‌روش را ببینیم. ایران و ایرانی را با این رفتارها تحقیر می‌کنند شاید قرارداد کی‌روش از بندهایی تشکیل شده که او اجازه توهین و هرگونه رفتاری را با ما دارد. ما نیز متوجه شویم اگر واقعا چنین بندهایی وجود دارد مقابل او تمکین کنیم، در حال حاضر نیز کار نه دست وزیر ورزش است و نه رئیس فدراسیون بلکه همه کاره این آقاست.

وی با بیان این که تیم‌های باشگاهی عربی از تیم‌های ملی عربی قوی‌تر هستند، یادآوری کرد: این تیم‌های باشگاهی عربی علاوه بر بازیکن چند ملیتی از بازیکنان چند میلیون یورویی هم استفاده می‌کنند، ایران امکانات ندارد این همه مشکلات هم دارد اما اصرار هم دارند ۴ ساله در تیم ملی بمانند، تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان پول هزینه شده است، اگر حرفی دارند مناظره برگزار کنند تا مشخص شود باندشان با این کشور چه کرده است، اعلام کردند به ما اعلام شده است به قلعه‌نویی آنتن ندهیم.

قلعه‌نویی تاکید کرد: بانوان برای ما عزیز هستند و احترامشان هم واجب است، بانوان لیاقت خود را در همه عرصه‌ها نشان دادند اما زیرساخت‌های آن هم باید فراهم شود، اما کدام سرویس بهداشتی مناسب فراهم شده یا کدام بوفه مناسب برای بانوان شده است؛ لذا ابتدا باید زیرساخت آن فراهم شود.