گروه : آخرین اخبار » آموزش و پرورش » اجتماعی » اخبار خطی
ساعت : ۱۶:۲۵
شناسه : 268184
تاریخ : ۱۱ آبان ۱۳۹۷
مدارس در پنجشنبه برای فعالیت های فوق برنامه باز است

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس روزهای پنجشنبه مطابق برنامه نظام آموزشی تعطیل است اما به معنای آن نیست که هیچ گونه فعالیتی برگزار نشود؛ بلکه این فضاها برای برگزاری برنامه های فوق برنامه باز است.

«عبدالرسول عمادی» امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا افزود: از ابتدا نیز بنا نبوده است روزهای پنجشنبه فعالیتی انجام نشود و مدارس می توانند در صورتی که فعالیت های فوق برنامه و مکمل داشته باشند برنامه ریزی کرده و برنامه های خود را اجرا کنند.
وی تصریح کرد: البته پنجشنبه ها، زمان برگزاری برنامه درس رسمی نیست و اگر معلمان بخواهند کلاس های تقویتی برای دانش آموزان برگزار کنند، با تشخیص مسئولان مدرسه مانعی ندارد.
به گفته وی، مدارس اجازه برگزاری کلاس های کنکور و آموزشی را ندارند.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در مدارس این امکان وجود دارد که فعالیت های مختلف اعم از ورزشی و هنری ترتیب داده شود. البته برای برگزاری و حضور همه دانش آموزان در این برنامه ها اجباری نیست.
به گفته عمادی، در صورتی که خانواده هادر این زمینه با اجبار مدیران یا معلمان روبرو می شوند می توانند مراتب را به اداره های رسیدگی به شکایت وزارت آموزش و پرورش اطلاع دهند.
البته برخی خانواده ها به دلیل ترس از برخورد نامناسب مسئولان مدرسه با فرزندشان از اعلام اینگونه شکایت ها سر باز می زنند که عمادی توضیح داد: اگر تخلفی صورت می گیرد باید واحد رسیدگی به شکایت ها از آن مطلع شود تا پیگیری و رسیدگی های لازم صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، تابستان سال ۱۳۹۰ مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر تعطیلی مدارس در پنجشنبه ها، برای اجرا در سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ ابلاغ شد.
بر اساس تصمیم این شورا برنامه درسی مدارس باید در پنج روز اول هفته گنجانده می شد و همه مدارس یک نوبته، پنجشنبه ها تعطیل شدند.
در دن دولت یازدهم «علی اصغر فانی» وزیر وقت آموزش و پرورش، از لغو تعطیلی پنجشنبه ها و جایگزینی روز بدون کیف و کتاب دانش آموزان در مدرسه خبر داد.
این طرح به طور آزمایشی در برخی مدارس به اجرا درآمد و اکنون بر اساس تصمیم این وزارتخانه، مدارس می توانند در روزهای پنجشنبه برنامه های فوق برنامه داشته باشند.