گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۱۱:۱۷
شناسه : 268433
تاریخ : ۱۴ آبان ۱۳۹۷
روزنامه ژاپنی: بانک‌های خریداران آسیایی هم از تحریم‌ها معاف شدند روزنامه ژاپنی: بانک‌های خریداران آسیایی هم از تحریم‌ها معاف شدند

یک روزنامه ژاپنی در گزارشی با اشاره به معافیت هشت کشور از تحریم‌های نفتی علیه ایران از معافیت بانک‌های این کشورها هم خبر داد.

یک روزنامه ژاپنی در گزارشی با اشاره به معافیت هشت کشور از تحریم‌های نفتی علیه ایران از معافیت بانک‌های این کشورها هم خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روزنامه ژاپنی «نیکی»، تحریم‌های آمریکا نیمه شب گذشته علیه بخش نفت و بخش مالی ایران آغاز شد. همزمان با این تحریم‌ها، آمریکا معافیت‌هایی را برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت و آسیب رساندن به اقتصاد ایران در نظر گرفت.

Untitled

این رسانه در گزارشی با عنوان «آمریکا تحریم‌های نفتی ایران را در حالی آغاز کرد که بانک‌های خریدار نفت ایران در آسیا از تحریم‌ها معاف شدند» نوشت: ترامپ در حالی تحریم‌های جدید را امروز اعمال کرده که ژاپن و هفت کشور دیگر انتظار دارند از تحریم نفتی علیه ایران معاف شوند.

جزییات تحریم‌ها و معافیت از آنها قرار است امروز اعلام شود اما توزیع کنندگان نفت ژاپنی که واردات نفت از ایران را متوقف کرده بودند، انتظار دارند به واسطه معافیت‌ها بتوانند نقل و انتقالاتشان را بر اساس قراردادهای قدیمی و بلندمدت ادامه دهند. هند، چین، کره جنوبی و ترکیه هم انتظار دارند با دریافت معافیت بتوانند واردات نفت از ایران را ادامه دهند.

رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند که کمپانی‌های دولتی چین به دنبال قطع واردات از ایران بوده‌اند. هند در اواسط اکتبر به آمریکا گفته بود کاهش واردات از ایران و توقف آن تا ماه مارس سال آینده برای آنها امکان‌پذیر نیست. واردات نفت در ازای پرداخت روپیه یکی از مکانیزم‌های مورد توافق ایران و هندوستان در صورت دریافت معافیت از تحریم‌هاست.