به گزارش افق نیوز/ وینفرد شفر سر مربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری بعد از دیدار با ماشین سازی گفت: در نیمه اول یک موقعیت خوب داشتیم تا بازی را یک بر صفر کنیم. پاس خوبی هم مهدی قائدی به صیادمنش و تبریزی داد، اما بدشانس بودیم. علی کریمی که بازیکن خوب ماست، دچار مصدومیت شد و امیدوارم بازویش دچار شکستگی نشده باشد. ما در نیمه نخست موقعیتی از دست دادیم تا حریف صاحب موقعیت شود که البته مهدی رحمتی واکنش خوبی داشت.

وی در ادامه افزود: ما پاس‌های زیادی دادیم، اما پاس‌های آخرمان خوب نبود. پژمان منتظری یکی از لیدرهای ماست که چند هفته او را در اختیار نداریم. با توجه به مصدومیت بازیکنانی چون منتظری، علی کریمی و محرومیت وریا غفوری، این نتیجه تساوی صفر – صفر قابل قبول بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: به بازیکنان گفته بودم صبر کنید تا حریف به دروازه نزدیک شود و سپس فوتبال‌مان را بازی کنیم. ما قصد داشتیم پاس‌های روی زمین بدهیم و مهاجمان را صاحب توپ کنیم. در نیمه دوم، مرتضی تبریزی موقعیت خوبی داشت، اما نمی‌دانم چرا صیادمنش در مسیر او قرار گرفت. صیادمنش بازیکن جوانی است، تمرینات خوبی داشته و باید تجربه بیشتری پیدا کند. امیدوارم در ادامه خوب کار کند تا در جدول رتبه خوبی داشته باشیم.

شفر ادامه داد: تاکتیک حریف این بود که در فاز دفاعی تمرکز داشته باشند تا در ضدحمله به گل برسند. ما هم نمی‌توانستیم از توپ‌های بلند استفاده کنیم، چون دروازه‌بان حریف قد بلند بود و پرش‌های خوبی داشت. مدافعان این تیم نیز قد بلند بودند و ما باید سعی می‌کردیم با پاس‌های کوتاه، مهاجمان را صاحب توپ کرده و به گل برسیم. در باشگاه ما، استقلال بزرگ‌ترین مسئله است و هیچ فرد و شخصی از استقلال بزرگ‌تر نیست.

وی در مورد عملکرد رضا آذری خاطر نشان کرد: آذری در دقیقه ۳۷ وارد زمین شد که شاید در ۱۵ دقیقه اول بازی خودش مضطرب بازی کرد، اما به مرور بهتر شد. ممکن است در دیدارهای آینده از او استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: به شما گفتم زمانی که فوتبال بازی می‌کنید، شانس خواهید داشت که موقعیت بسازید. مهدی قائدی در نیمه اول فرصت خوبی داشت و می‌توانست بازیکنان دیگر را صاحب توپ کند. او جوان است و یاد می‌گیرد که چطور بازی کند. جابر انصاری در شهر خودش بازی می‌کرد و می‌توانست خوب بازی کند.

شفر یادآور شد: وقتی حریف در زمین خودش دفاع می‌کند، کارمان سخت می‌شود. با توجه به سبک بازی حریف باید صبر می‌کردیم و چند پاس کوتاه می‌دادیم تا توپ به مهاجمان برسد. ما مهاجم دو متری نداشتیم و دنبال توپ‌های بلند نبودیم. اگر شرایط فصل گذشته را داشیم، شاید می‌گفتم صفر  – صفر نتیجه خوبی نیست، اما الان با شرایطی که داریم، صفر – صفر نتیجه بدی نیست. همه می‌گویند استقلال باید ببرد و این حرف درست است، اما بازیکنانم را در اختیار نداشتم، مثل علی کریمی که او را در میانه میدان از دست دادیم.

وی با اشاره به نیمکت‌نشینی سیدحسین حسینی در این دیدار گفت: نمی‌گویم حسینی بد بازی کرد، اما در این دیدار به دروازه‌بانی بزرگ نیاز داشتیم. آرمین سهرابیان و محمد دانشگر برای نخستین بار کنار هم بازی می‌کردند، دو جوانی که در دفاع وسط حضور داشتند و به همین دلیل است که می‌گویم صفر – صفر نتیجه بدی نبود. باید ببینیم علی کریمی چه شرایطی دارد و آیا به بازی بعد می‌رسد یا نه.

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: نمی‌دانم در تهران این حرف‌های من را می‌فهمند یا نه. فوتبال ریاضی نیست که معادله بگذارید و از آن نتیجه بگیرید. در جریان بازی و در صحنه‌ای، دو مدافع ما در میدان حریف بودند، اما به یکباره دیدیم که مهاجم ماشین‌سازی در زمین‌مان حضور پیدا کرد. باید بیشتر کار کنیم تا به شرایط بهتری برسیم.

شفر در ادامه صحبت‌های خود درباره بحث داوری تصریح کرد: شما بازی مقابل سپاهان را دیدید که بازیکن حریف خودش را به مدافع ما زد و داور پنالتی گرفت. کمک داور اما، تصمیم او را برگرداند. امروز چنین شرایطی اتفاقی افتاد و داور دید بازیکن حریف خودش را روی زمین انداخته است.

وی در پایان گفت: ۱۱ بازیکن امروز ما تاکنون کنار هم بازی نکرده بودند. میثم تیموری و رضا آذری به تازگی به تیم اضافه شدند. ما باید صبر داشته و بتوانیم با بازیکنان جوان کار کنیم. از میهمان‌نوازی شما تشکر می‌کنم و خوشحالم به تبریز آمده‌ام.