گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی
ساعت : ۱۶:۳۷
شناسه : 33935
تاریخ : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
زنی که پاهای خود را از دست داد + تصاویر

ماریون کوتیار بازیگر فرانسوی برنده اسکار در «زنگ و استخوان» نقش یک تربیت‌کننده وال قاتل را بازی می‌کند که در حادثه‌ای تلخ هر دو پا خود را از دست می‌دهد.

 

داستان زنی که پاهای خود را از دست داد / «زنگ و استخوان» در جشنواره کن + عکس
سینما – فیلم سینمایی «زنگ و استخوان» به کارگردانی ژاک اودیار در بخش مسابقه اصلی شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم که یکی از ۲۲ رقیب نخل طلای جشنواره کن امسال است، روز پنجشنبه روی پرده رفت.

ماریون کوتیار بازیگر فرانسوی برنده اسکار در «زنگ و استخوان» نقش یک تربیت‌کننده وال قاتل را بازی می‌کند که در حادثه‌ای تلخ هر دو پا خود را از دست می‌دهد.

ژاک اودیار کارگردان «زنگ و استخوان» یکی از سه فیلمساز فرانسوی حاضر در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن ۲۰۱۲ است. او سال ۲۰۰۹ برای درام با موضوع زندان «یک پیشگو» برنده جایزه بزرگ داوران کن شد.
کوتیار در فیلم جدید اودیار مقابل ماتیاس شونارتس بازیگر نه چندان شناخته‌شده بلژیکی بازی می‌کند. شونارتس در «زنگ و استخوان» نقش علی مردی نه چندان باسواد را بازی می‌کند که ناگهان ناچار می‌شود مسئولیت نگهداری سام پسر پنج ساله خود را که خیلی هم او نمی‌شناسد، به عهده بگیرد.


ماتیاس شونارتس، ماریون کوتیار و ژاک اودیار روی فرش قرمز فیلم «زنگ و استخوان»
 علی که بی‌پول است و دوستی هم ندارد به خواهرش پناه می‌برد که در شهر آنتیب در جنوب فرانسه زندگی می‌کند. هرچند خواهرش و همسر او پول زیادی ندارند، اما برای علی و پسرش در پارکینگ خانه جایی درست می‌کنند و مراقبت از سام را به عهده می‌گیرند.
علی به عنوان بپا در یک کلوب شبانه مشغول کار می‌شود. او پس از یک درگیری در کلوب استفانی (کوتیار) را می‌بیند که زنی زیبا و با اعتماد به نفس است. آن‌ها با هم دوست می‌شوند. وقتی استفانی پاهای خود را از دست می‌دهد، علی با او همراه می‌شود و کمک می‌کند به زندگی بازگردد…
«زنگ و استخوان» با استقبال بسیار خوب تماشاگران روبرو شد و به گفته یکی از مسئولان جشنواره یکی از فیلم‌هایی است که در سال‌های اخیر در پایان برای مدت طولانی مورد تشویق قرار گرفت.
نقش‌آفرینی هر دو بازیگر تماشاگران کن را تحت تاثیر قرار داد. روزنامه بریتانیایی تلگراف به «زنگ و استخوان» چهار ستاره از پنج ستاره داد و از حضور کوتیار و شونارتس به عنوان «دو نقش‌آفرینی چشمگیر در فیلمی با قدرت واقعی» یاد کرد.
اودیار در نشست مطبوعاتی فیلم گفت از زمانی که نقش‌آفرینی کوتیار را در «زندگی زیبا» فیلم زندگی‌نامه‌ای ادیت پیاف دید، دوست داشت با او همکاری کند.
اودیار گفت: «کوتیار یک بازیگر بسیار نیرومند و در همین حال بسیار حسی است، کسی که با اقتدار واقعی بازی می‌کند.»
از سوی دیگر شونارتس که تلفیقی از عضله و توانایی‌های بازیگری است، در پاسخ به سئوالی درباره احتمال حضورش در هالیوود گفت: «بامزه است. چون اتفاقا هفته پیش برای بازی در «رمبو ۳۴» با من تماس گرفتند!»
«زنگ و استخوان» با الهام از یک مجموعه داستان کوتاه به همین نام نوشته کریگ دیویدسن ساخته شده که درباره تلاش برای بقا در یک دنیای مدرن خشن است. اودیار گفت: «فیلم داستان آدم‌هایی است که در بدترین موقعیت ممکن قرار دارند.»
کوتیار که قرار است به زودی در فیلم جدید اصغر فرهادی بازی کند، درباره نقش‌آفرینی خود در «زنگ و استخوان» گفت: «همه چیز به قدرت تخیل بستگی دارد.»
روز پنجشنبه همچنین فیلم «پس از نبرد» ساخته یسری نصرالله فیلمساز مصری در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن به نمایش درآمد. این فیلم درباره پیامدهای «بهار عربی» است، زمانی که میدان تحریر شهر قاهره مرکز رویدادهایی شد که سرنگونی حکومت حسنی مبارک را به همراه داشت.


«پس از نبرد» ساخته یسری نصرالله فیلمساز مصری یکی از ۲۲ رقیب نخل طلای کن است
«پس از نبرد»‌ داستان مردی به نام محمود است. محمود یکی از سوارکارانی بود که دوم فوریه ۲۰۱۱ تحت فشار طرفداران مبارک به معترضان در میدان تحریر حمله کرد. با سقوط حکومت مبارک او همه چیز خود را از دست می‌دهد و تحقیرشده و طرد شده با همسر و فرزندانش نزدیک اهرام ثلاثه زندگی می‌کند. او با زنی سکولار که کار تبلیغاتی می‌کند و در یکی از محله‌های خوب قاهره ساکن است، آشنا می‌شود و این برخورد دو فرد با دو دنیای متفاوت است.
«پس از نبرد» که تولید مشترک مصر و فرانسه است، به مضامینی چون طبقه اجتماعی، جنسیت و فساد می‌پردازد و تصویری است از آدم‌هایی است که در سایه اهرام ثلاثه زندگی می‌کنند، کسانی که روزی‌شان به حضور گردشگران بستگی دارد.
شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن ۱۶ تا ۲۷ مه (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد) برگزار می‌شود. نانی مورتی فیلمساز ایتالیایی برنده جایزه نخل طلا ریاست هیئت داوران بخش مسابقه اصلی را به عهده دارد.

خبرگزاری فرانسه / ۱۷ مه / ترجمه: علی افتخاری