گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » دانشگاه
ساعت : ۱۳:۵۹
شناسه : 34165
تاریخ : ۰۱ خرداد ۱۳۹۱
استاد ۱۴ ساله همدان مدرس دانشگاه شد

من در خلال کارهای روزانه فرصت تدریس در زندان مرکزی همدان را دارم.

در دیار هگمتانه که از گذشته های دور مهد پرورش عالمان و دانشمندان بوده نخبه ای زندگی می کند که با سن اندک خود لقب جوانترین مدرس ایرانی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس مستندات قابل ارائه دیار هگمتانه زادگاه دانشمندان و مشاهیر نامداری چون بوعلی سینا و جایگاه بزرگان و عارفانی چون بدیع الزمان، عین القضات همدانی و شاعرانی چون میرزاده عشقی، غبار، مفتون همدانی، غمام، صابر و باباطاهر بوده است.

همدان این روزها نیز مهد پرورش عالمی جوان است که شهره موفقیتش در دنیا پر شده است.

استاد ۱۴ ساله همدان مدرس دانشگاه شد

علی نجفی جوانترین مدرس دانشگاه همدان و دارای مدرک دکترا در دنیاست که ۱۴ سال بیشتر ندارد اما به دانشجویان بزرگسال زبان انگلیسی، در کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی همدان درس می دهد.

وی از چهار سالگی آموزش زبان را در برخی از مؤسسات آموزشی آغاز کرده و هم اکنون در سن ۱۴ سالگی و در کلاس اول دبیرستان توانسته مدرک دکتری خود را از دانشگاه کمبریج انگلستان دریافت کند.

این دانش آموز بسیجی نخبه، یکی از مشاوران جوان فرماندار همدان و عضو شبکه مشاوران جوان ریاست جمهوری است و بنا به گفته خودش از اعضای هیئت مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان همدان نیز است.

حسن رفتار و اخلاق نیکو، شاه کلید موفقیت

با این استاد که با روی خندان و آرامشی جذاب پیش روی ما نشسته گفتگویی داشتیم که خواندنش خالی از لطف نیست.

علت موفقیت

نجفی در پاسخ به سوال اینگونه جواب داد: برای رسیدن به موفقیت ها همیشه شاه کلیدی وجود دارد که همان حسن رفتار و اخلاق نیکوست.

نجفی با بیان اینکه در قرآن بارها نسبت به رفتار و اخلاق نیکو و با مردم خوش رفتاری کردن تأکید شده و من این شاه کلید را رعایت کردم.

مشوق اصلی خود در این موفقیت را خداوند متعال می دانم

نجفی مشوقهای اصلی خود در این موفقیت را خداوند متعال، ائمه اطهار، قرآن و پدرو مادرش عنوان کرد و در توضیح فعالیت های ورزانه اش گفت: از اوایل تابستان سال گذشته به عضویت گروه مشاوران جوان فرماندار همدان درآمدم.

وی با بیان اینکه گروه مشاوران جوان از متخصصان جوان تشکیل شده و در پیشبرد امور شهرستان تأثیرگذارهستند، گفت: این گروه باید زمینه سازی برای مطرح شدن و پیشرفت شهرستان در سطح کشور و حتی بین الملل را برنامه ریزی کنند.

ملاک تدریس صحیح، سن و سال نیست

نجفی که از همه شاگردان خود در دانشگاه به لحاظ سنی کوچکتر است، در خصوص مشکلات تدریس نیز گفت: تمامی شاگردانم در کلاس درس افراد تحصیل کرده هستند.

وی با بیان اینکه تدریس با سن کم در ابتدا سخت بود، گفت: خوشبختانه پس از مدتی دانشجویان پی بردند که ملاک تدریس صحیح، سن و سال نیست و شرایط مرا قبول کردند.

نجفی در بیان خاطره ای از زمان های تدریس در کلاسهای درس نیز گفت: اساتید وقتی قصد نصیحت دانشجو یا خطاب کردن وی را دارند خطال به دانشجویان از لفظ پسرم یا دخترم استفاده می کنند ولی من در کلاس درس دانشجوها را با لفظ پدرجان و مادرجان خطاب می کنم.

وی در مورد سایر علایق خود نیز اظهار داشت: به تحصیل در رشته بیوشیمی علاقه زیادی دارم و تاکنون بدون داشتن استاد یا معلم و تنها از روی علاقه و میل باطنی کتاب های متعددی در زمینه وضعیت جوامع اسلامی و برخی از دانشمندان برجسته در زمینه بیوشیمی مطالعه و مقاله هایی نیز در این زمینه نوشته ام.

دانش آموزان، جهاد علمی را فراموش نکنند

نجفی با توصیه به همسالان خود مبنی بر تلاش در راستای جهاد علمی گفت: این امر در جهش علمی شهرستان همدان و کشور موثر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا قصد دارید عنوان خود را در گینس ثبت کنید؟ گفت: هدف اصلی من به عنوان جوان ترین استاد دانشگاه در دنیا ثبت در گینس نیست و این موضوع تنها از نظر کسب افتخار برای شهرستان و کشورم مهم است.

وی در بیان انتظاراتش از مسئولان استانی اظهار داشت: همدانی ها خیلی باهوش هستند و اگر از آنها حمایت شود زمینه پیشرفت را فراهم می کنند.

دیدار با مقام معظم رهبری از آرزوهای من است

وی دیدار با مقام معظم رهبری را از آرزوهایش عنوان کرد و از فرماندار و مدیران همدان خواست تا در صورت امکان زمینه را برای برگزاری این دیدار مهیا کنند.

نجفی در پایان با بیان اینکه باید شاه بیت “بنی آدم اعضای یکدیگرند” را همیشه سرلوحه کارها قرار داد، گفت: من در خلال کارهای روزانه فرصت تدریس در زندان مرکزی همدان را دارم.

وی با بیان اینکه برای خیلی ها این سئوال پیش می آید که استاد دانشگاه چه ربطی به زندان دارد؟ گفت: به هر حال یک سری افرادی هستند که به علت مشکلاتی خاص یا حتی خطایی کوچک و ناخواسته به زندان افتاده اند که باید با آموزش برای این افراد به آنها انگیزه زندگی داد.

نجفی تاکید کرد: ما باید مسئولیت خود راانجام دهیم./مهر