گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » سینما » فرهنگی
ساعت : ۲۱:۰۴
شناسه : 38680
تاریخ : ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
بازیگری که پس از ۴۰ سال بازنشسته شد + تصاویر

«باب اعلام می‌کند پس از آنکه پزشکان پاییز پیش تشخیص دادند او به بیماری پارکینسون مبتلا شده، از دنیای بازیگری کناره‌گیری خواهد کرد.»

به گزارش خبرآنلاین، مدیر برنامه‌های هاسکینز روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «باب اعلام می‌کند پس از آنکه پزشکان پاییز پیش تشخیص دادند او به بیماری پارکینسون مبتلا شده، از دنیای بازیگری کناره‌گیری خواهد کرد.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «باب می‌خواهد از تمام آدم‌های عالی که در این سال‌ها با او کار کرده‌اند و تمام طرفدارانی که در یک دوران کاری فوق‌العاده از وی حمایت کرده‌اند، تشکر کند. او اکنون قصد دارد دوران بازنشستگی را کنار خانواده‌اش بگذراند و خیلی ممنون می‌شود در این دوره حریم شخصی‌اش حفظ شود.»
هاسکینز ۶۹ ساله در ۱۹۸۰ با نقش‌آفرینی تحسین‌شده خود در قالب یک گانگستر در فیلم «جمعه خوب طولانی» به کارگردانی جان مکنزی به شهرت رسید.
بازی هاسکینز در نقش اصلی فیلم «مونا لیزا» ساخته نیل جردن جایزه بهترین بازیگر مرد را در جشنواره فیلم کن سال ۱۹۸۶ همین طور جوایز گلدن گلوب و بفتا را برای او به همراه داشت. او همچنین برای این نقش‌آفرینی برای اولین و آخرین بار نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد، اما این جایزه را به پل نیومن برای فیلم «رنگ پول» باخت.


باب هاسکینز برای «مونا لیزا» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کن شد
هاسکینز برای فیلم‌های «خرده‌پول‌هایی از آسمان»، «جمعه خوب طولانی» و «Beyond the Limit» نیز نامزد جایزه بفتا بود و برای فیلم‌های «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت» و «خانم هندرسن تقدیم می‌کند» هم بخت دریافت جایزه گلدن گلوب را داشت.

او سال ۲۰۱۰ برای بازی در مجموعه تلویزیونی «خیابان» تولید شبکه بی‌بی‌سی برنده جایزه بین‌المللی امی شد.
هاسکینز احتمالا بیش از همه به خاطر بازی در نقش یک کارآگاه خصوصی مقابل همبازی‌های انیمیشنی خود در فیلم «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت» (رابرت زمه‌کیس، ۱۹۸۸) شهرت دارد. او سال ۲۰۰۹ در انیمیشن موشن-کپچر «سرود کریسمس» بار دیگر با زمه‌کیس همکاری کرد.


هاسکینز بیشتر برای فیلم زنده/انیمیشن «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت» شهرت دارد
باب هاسکینز متولد سال ۱۹۴۲ در بری سینت ادموندز در انگلیس است. او سال ۱۹۷۲ با بازی در مجموعه تلویزیونی «شانس اصلی» وارد حرفه نمایش شد و در ۴۰ سال اخیر در بیش از ۱۰۰ پروژه سینمایی و تلویزیونی مقابل دوربین رفته است.
«دیوار پینک فلوید»، «کاتن کلاب»، «برزیل»، «هوک»، « The Inner Circle»، «نیکسون»، «مامور مخفی»، «مایکل» و «سفر فیلیشیا» از دیگرفیلم‌های مطرح اوست.
هاسکینز این اواخر در فیلم «سفیدبرفی و شکارچی» مقابل کریستن استیوارت نقش یک کوتوله را بازی کرد.
ترجمه: علی افتخاری