گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » شهری و رفاهی » کشاورزی و امور دام
ساعت : ۱۴:۰۴
شناسه : 63807
تاریخ : ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
روستایی که در نوع خود بی نظیر است+تصاویر

روستای “Uros” بسیار منحصر به فرد است چرا که ساکنین آن روی یک جزیره شناور زندگی می کنند که خودشان بر روی دریاچه ای به نام “تی تی کاکا” ساخته اند. این دریاچه در ارتفاع ۳۰۰۰ متری از سطح آب قرار دارد و از نظر اندازه یکی از دریاچه های بسیار بزرگ در پرو است و البته از نظر حجم بزرگترین دریاچه آمریکای جنوبی است.

مردم این روستا در گذشته طی توافق نامه ای برای اینکه از حملات گروه های مختلف در امان باشند این جزیره شناور را ساخته اند. این توافق نامه بیش از صد سال پیش نوشته شده است و جزیره نیز همین میزان قدمت دارد.

این روزها مردم این جزیره بیشتر امنیت دارند و بسیاری از آنها  بار دیگر به ساحل دریاچه بازگشته اند اما همچنان نزدیک به ۵۰۰ نفر زندگی در جزیره را ترجیح می دهند.

این جزیره با گذشت زمان گسترش هایی نیز داشته است و این روزها از ۴۰ جزیره کوچک تشکیل شده است که همه آن ها تحت کنترل جزیره قدیمی و مرکزی هستند.

تمامی این جزیره حتی خانه های آن از نی ساخته شده اند و مردم آن از نی نه تنها برای ساخت و ساز بلکه برای درمان و یا حتی خورد و خوراک نیز استفاده می کنند.

مردم این جزیره از راه های مختلفی کسب در آمد می کنند که مهمترین آن جذب توریست است. این جزیره سالانه مورد بازدید افراد زیادی از سراسر دنیا است.