گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » شهری و رفاهی
ساعت : ۲۲:۰۷
شناسه : 95253
تاریخ : ۰۷ مرداد ۱۳۹۲
اقدام باورنکردنی یک راننده جرثقیل! +تصاویر

دیمیتری بالاندین ۳۹ ساله یک فرد علاقمند به ربات و اهل شهر زاپوروژی اوکراین است که ۶ ماه از وقتش را صرف ساختن یک ربات ۱۹۵ سانتی با استفاده از ۵۰۰ تکه تخته سه لا کرده است.

 


او که یک اپراتور جرثقیل است در کودکی با مشاهده ی فیلم روسیه ای “الکترونیک” ساخت سال ۱۹۸۰ متحول می شود. در این فیلم یک پروفسور اقدام به ساخت یک ربات می کند که رفتارش شبیه به انسان است. از آن به بعد دیمیتری شیفته علم رباتیک می شود و در نهایت حدود دو سال پیش تصمیم می گیرد رویای دوران کودکی خود را با ساختن یک ربات به حقیقت تبدیل کند.

 


دیمیتری در ابتدا می خواست ربات را از جنس فلز بسازد ولی به دلیل ساخت ربات در آپارتمان و رسانایی آن مجبور شد در این کار از تخته سه لا استفاده کند.
سرانجام پس از ۶ ماه برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل موفق به برش و طراحی تمام قطعات یک ربات چوبی شد. اگرچه او منابعی نداشت که بتواند ظاهر ربات را کاملا شبیه به انسان کند ولی تا جایی که می توانست بهترین راه را برای واقع بینانه نشان دادن آن انتخاب کرد.

 


سیلون (نام این ربات) می تواند خم شود، اندام خود را حرکت دهد، دست هایش را تکان دهد و گردن و تنه اش را بچرخاند اما آقای بالاندین می خواهد او را بهبود بخشد و با اضافه کردن یک موتور رادیو کنترل به او اجازه دهد تا مثل ربات های واقعی حرکت کند ولی متاسفانه این هنرمند اوکراینی برای این کار به بیش از ۳ هزار دلار نیاز دارد که این مبلغ بیش از استطاعت مالی اوست.

 


این ربات چوبی ۱۹۵ سانتی متر ارتفاع و ۱۳٫۵ کیلوگرم وزن دارد و بدن او از ۵۰۰ تکه تخته سه لا تشکیل شده است.
این ممکن است شگفت انگیز ترین رباتی باشد که تاکنون ساخته شده است و جالب است بدانید آقای دیمیتری تا اینجای کار تنها ۳۰۰ دلار هزینه کرده است.