4

رانای هاچ بک درسبدتولید و صادرات ایران خودرو

  • کد خبر : 100809
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۶:۰۴

حضور رقبای متعدد کره ای و چینی در بخش خودروهای هاچ بک و نیاز بازار به محصولات جدید، موجب شکل گیری پروژه تولید رانای هاچ بک بر پایه پلاتفرم رانا شد.

سید احمد مدیرقمی مدیر مهندسی ایران خودرو ضمن بیان این مطلب گفت: رانا خودرویی در کلاس B و C با مالکیت معنوی ایران خودرو است که با توجه به ویژگی‌های فنی آن می‌تواند پایه‌ای برای تولید محصولات جدید در این کلاس باشد.

مدیرقمی درخصوص رانای هاچ بک اظهار داشت: نوع هاچ بک رانا، اتاق جدید بر روی پلتفرم رانا است که دارای اشتراکاتی با رانا در ناحیه جلو خودرو بوده و  قسمت عقب آن با حفظ تناسبات استایل برای ارایه مدل هاچ بک طراحی شده است. وی افزود: بازخوردهای دریافت شده از بازار درباره خودروهای هاچ بک، مهندسان ایران خودرو را به طراحی محصولی جدید دارای ویژگی‌های خودروهای اسپورت هاچ بک از جمله سپر عقب جدید، اسپویلر و رینگ اسپورت واداشت.

مدیر پروژه رانا درخصوص قوای محرکه رانای هاچ بک گفت: درحال حاضر از موتور ۱۶۰۰ سی سی در رانا استفاده می شود که داخلی سازی شدن آن و خودکفایی کامل در تولید، موجب شد در رانای هاچ بک نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر استفاده از موتور ملی و یا سری EF در رانا در حال پی‌گیری است که تا قطعی شدن استفاده از آن موتور ۱۶۰۰ رانا در نوع هاچ بک تعبیه خواهد شد.

مدیرقمی از عرضه دونوع رانای هاچ بک و لوکس تا نیمه نخست سال آینده به بازار خبر داد و گفت: پیشرفت در عملیات طراحی و تولید دو پروژه به صورت هم زمان و موازی است. وی با توجه به شرایط تحریم و محدودیت‌های بین‌المللی اظهار امیدواری کرد: تا نیمه نخست سال آینده دو نوع جدید رانا به بازار عرضه شود.

مدیر مهندسی ایران خودرو از اقبال بازارهای هدف صادراتی به محصول رانا خبر داد و گفت: مقصد صادرات رانا کشورهای منطقه CIS، شامل روسیه، بلاروس و اوکراین و همچنین کشورهای خاورمیانه از جمله عراق و تونس است.

وی ادامه داد: هم اکنون سفارش‌هایی برای صدور رانا به مناطق صادراتی دریافت شده که این امرنشان از تداوم حضور ایران خودرو در بازارهای جهانی با برند راناست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=100809

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر