2

دکتر توفیقی:به مشکلات دانشجویان دکتری پیام نور رسیدگی می‌کنم

  • کد خبر : 100870
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: مشکلات پیش آمده برای دانشجویان دکتری دانشگاه پیام نور از امروز بررسی می شود.

 جعفر توفیقی امروز در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه فرهنگیان، درباره معرفی اش به مجلس گفت: در رابطه با مسائل مطرح شده درباره عدم معرفی بنده به مجلس، پیامی به رئیس‌ جمهور نرسیده است.

وی با بیان اینکه در این رابطه تنها یک مورد وجود داشته که از قول رئیس مجلس مطرح شده، ادامه داد: این خبر توسط روابط عمومی مجلس تکذیب شده و به همین دلیل بعید می‌دانم پیام‌ های دیگری به رئیس‌ جمهور رسیده باشد.

تکلیف ستاره دارها

سرپرست وزارت علوم در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته‌ ای برای بازگرداندن استادان بازنشسته و اخراجی و دانشجویان ستاره‌ دار به دانشگا‌ه‌ها، خاطرنشان کرد: این فرایند دائمی و مستقل است و ما حق اعتراض را برای اساتید و دانشجویان باز گذاشته‌ ایم.

توفیقی با بیان اینکه این مسئله یک ساز و کار دائمی است و هر فردی احساس کند از وی در آموزش عالی حقی ضایع شده، می‌تواند نسبت به این موضوع اعتراض کند، تاکید کرد: رسیدگی به چنین مسائلی، محدود و موقت نیست و در هر شرایطی رسیدگی به اعتراضات در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی در رابطه با تکلیف دانشجویان ستاره‌دار، گفت: در حال حاضر موارد و اعتراضات مربوط به سال ۹۱ در حال بررسی و رسیدگی است، دانشجویان و استادان معترض در سال‌ های قبل نیز می‌توانند تقاضای خود را ارائه دهند تا رسیدگی مربوط به اعتراضات نیز انجام شود.

رسیدگی به شکایات پیام نوریها

این مقام مسئول با اشاره به افزایش شهریه ۹۰ درصدی دانشجویان پیام‌نور، گفت: نامه اعتراض‌ آمیز دانشجویان دکتری پیام‌ نور امروز به دست ما رسیده و من این نوید را می‌دهم که رسیدگی‌ های لازم در این زمینه را از امروز آغاز کنم.

در جریان عزل فرهاد دانشجو نبودم

سرپرست وزارت علوم درباره جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد و برکناری فرهاد دانشجو، گفت: تا قبل از جلسه هیات امنا، هیچ صورتجلسه‌ ای مبنی بر عزل رئیس دانشگاه آزاد امضا نکرده‌ام و در رسانه‌ها مطرح شد که این موضوع را چهار بار تکذیب کردم، اما در اینجا می‌گویم نه تنها چهار بار، بلکه برای پنجمین بار نیز این موضوع را تکذیب می‌کنم.

وی ادامه داد: در جلسه هیأت امنا بود که در جریان عزل فرهاد دانشجو قرار گرفتم. برکناری رئیس دانشگاه آزاد در دستور کار رسمی هیات امنا قرار نداشت و ما نیز در این جلسه در جریان موضوع قرار گرفتیم.

توفیقی با بیان اینکه رئیس هیات امنا این اختیار را دارد تا علاوه بر مواردی که در دستور کار است، موارد دیگری را نیز بررسی کند، گفت: تمام این ماجراها در همان جلسه هیات امنا اتفاق افتاد.

به گزارش مهر، سرپرست وزارت علوم با اشاره به برخی مطالب عنوان شده در رسانه‌ها، گفت: در برخی رسانه‌ها عنوان شد که من در جریان کامل عزل قرار داشته‌ام که این مسئله به هیچ وجه صحت ندارد و پیش از برگزاری جلسه هیات امنا هیچ بحثی در این رابطه صورت نگرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=100870

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر