2

هاشمی رفسنجانی:افراطی گری های مذهبی و سیاسی زاییده جهل است

  • کد خبر : 103776
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱

اگر مردم ما نامهربانی هایی در جهت توهین به مذاهب و قبایل می بینند به حساب انقلاب نگذارند، چون روح انقلاب، اعتدال اسلامی است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در عصر دومین روز سفر به استان کرمانشاه در دیدار سران اقوام، قبایل و عشایر مختلف استان، با ستودن تاریخ مردانگی در این خطه، گفت: در دفاع مقدس و دوران سازندگی مقاومت مردم کرمانشاه و عشایر استان، حلال بسیاری از مشکلات کشور بود.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور در سال های گذشته، به هوشیاری مردم در انتخابات ۲۴ خرداد اشاره کرد و گفت: اصرار مردم مرا مجاب به ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری کرد و اتفاقات پس از آن را که منجر به تهییج بیشتر مردم شد را می دانید که به حماسه سیاسی رسید.

ایشان بصیرت مردم ایران در مقطع فعلی را برخاسته از واقعیت های میدانی در شهرهای کوچک، روستاها و عشایر دانست و گفت: رای مردم و مقایسه آمار جغرافیایی آن نشان می هد که علی رغم تبلیغاتی که جریان دیگری را می خواست، قاطبه مردم بویژه در مناطق روستایی و دورافتاده، اعتدال را خواستند که یک اصل اسلامی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری تفاوت های ملت های آگاه و جاهل گفت: ملتی که آگاه شد، به آسانی به جهل برنمی گردد و ملت های کم اطلاع هم نمی توانند خود را در پیچ و خم های روزگار نجات دهند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افراطی گری های مذهبی و سیاسی را زاییده جهل دانست و با ابراز گلایه از اوضاع کشورهای اسلامی گفت: کسانی که ائتلاف اسلامی مردم را به هم می زنند، مرتکب گناه کبیره می شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر عملکرد افراطیون در مقاطع انقلاب اسلامی گفت: اگر مردم ما نامهربانی هایی در جهت توهین به مذاهب و قبایل می بینند به حساب انقلاب نگذارند، چون روح انقلاب، اعتدال اسلامی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادمه سخنان خویش و برای بیان طرح های دوران سازندگی، به پروژه انتقال آب به دشت پل ذهاب اشاره کرد که اگر اجرا می شد، کشاورزی کرمانشاه متحول می گردید.

در آغاز این دیدار ۱۰ نفر به نمایندگی از طرف قبایل و مذاهب ضمن خیر مقدم به آیت الله هاشمی رفسنجانی و هیات همراه، به بیان مشکلات خویش در مسایل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی پرداختند.

پایان پیام
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=103776

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر