3

اینترنت خود را از لامپ خانه دریافت کنید!

  • کد خبر : 10541
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۹:۱۱

به گفته هارالد هس، استاد فیزیک دانشگاه ادینبورگ، وی توانسته نوعی فناوری ابداع کند که قابلیت انتشار اطلاعات را از رابط مشابه لامپ‌های عادی دارد.

به گفته هارالد هس، استاد فیزیک دانشگاه ادینبورگ، وی توانسته نوعی فناوری ابداع کند که قابلیت انتشار اطلاعات را از رابط مشابه لامپ‌های عادی دارد.یک فیزیکدان ارشد انگلیسی اخیرا مدعی شده که می‌توان به زودی از لامپ‌های برق خانگی برای اشاعه اینترنت بی‌سیم استفاده کرد.

به گزارش ایسنا به گفته هارالد هس، استاد فیزیک دانشگاه ادینبورگ، وی توانسته نوعی فناوری ابداع کند که قابلیت انتشار اطلاعات را از رابط مشابه لامپ‌های عادی دارد.

وی در بیانیه‌ای اظهار کرد که می‌توان از طریق این فناوری، با روشن کردن لامپ خانه به سادگی از خدمات اینترنتی استفاده کرد.

سایر قابلیتهای این دستگاه که به «لای-فای» (Li-fi) موسوم است شامل ارسال اطلاعات بی‌سیم از فضای سفید در طیفهای تلویزیونی شما یا علائم غیرقابل استفاده ماهواره‌ای است.

به گفته هس، امواج رادیویی که در حال حاضر برای انتقال داده‌ها استفاده می‌شوند کارایی لازم را ندارند.

با تلفن‌های همراه، حدود ۱٫۴ میلیون ایستگاه پایه برای تقویت علائم وجود دارد اما بیشتر انرژی برای سرد کردن آن مورد استفاده قرار گرفته که باعث ناکارآمد شدن آن شده است.

در مقایسه، ‌اکنون تعداد ۴۰ میلیارد لامپ در سراسر جهان مورد استفاده بوده که بسیار کارآمدتر هستند.

این استاد فیزیک مدعی شده که با جایگزین کردن مدلهای قدیمی تابان با حبابهای ال‌ای‌دی، می‌تواند تمام آنها را به فرستنده‌های اینترنتی تبدیل کند.

این ابداع که «دی‌لایت» (D-Light) نام دارد می‌تواند اطلاعات را با تغییر فرکانس نور محیطی در اتاق، سریعتر از ۱۰ مگابایت در ثانیه که سرعت معمول اتصال باند پهن است، بفرستد.

این ابداع از کاربرد‌های جدیدی در بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، ارتش و حتی در زیر آب برخوردار است. مسافران هواپیماها هم می‌توانند در حالت تئوری با استفاده از علائم منتشر شده از چراغهای داخل هواپیما در اینترنت جست‌وجو کنند.

به گفته هس، طیف نور مرئی از فضایی ۱۰ هزار بار بیشتر از امواج رادیویی برخوردار بوده که آنرا انتخاب مناسبی برای استفاده قرار می‌دهد.

وی در یک سخنرانی برای ارائه فناوری خود به نمایش یک چراغ رومیزی با لامپ ال‌ای‌دی پرداخت که اطلاعات را به گیرنده‌ای در زیر میز انتقال می‌داد.

هر زمان وی دستش را در برابر پرتو نور فیلمی که بر روی یک صفحه در پشتش در حال پخش بود، قرار می‌داد، ویدیوی روی صفحه با قطع علائم، متوقف می‌شد.

وی اظهار کرد که هنوز این فناوری را با تلفنهای هوشمند ادغام نکرده و امیدوار است که در آینده انجام این کار نیز ممکن شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=10541

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر