3

عراقچی:”هنوز هیچ پیشنهادی به ایران برای لغو تحریم‌ها داده نشده است”

  • کد خبر : 105412
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵

مذاکره کننده ارشد ایران با ۱+۵ در واکنش به اظهارات مذاکره‌کننده آمریکا در گروه ۱+۵ مبنی بر این‌که “هنوز هیچ پیشنهادی به ایران برای لغو تحریم‌ها داده نشده است” تاکید کرد: هرگونه راه‌حلی که متضمن لغو تحریم‌ها نباشد، مورد پذیرش ما نیست.

 

 

 

معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده ایران با ۱+۵ در گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش آیا مذاکرات کارشناسی میان ایران و ۱+۵ در وین که ۸ و ۹ آبان برگزار شد به ویژه درباره تحریم‌ها مثبت بوده است؟ خاطرنشان کرد: در طول مذاکرات انجام شده در ژنو و مذاکرات کارشناسی میان ایران و ۱+۵ در وین صرفا قابلیت‌ها و امکانات هر طرف در جریان مذاکرات بحث و بررسی شد و هنوز هیچ توافقی درباره این موضوعات بین دو طرف حاصل نشده است.

 

 

ایران در مذاکرات مهرماه در ژنو پیشنهاد جدیدی رو روی میز گذاشت که با استقبال ۱+۵ مواجه شد اما اعلام نظر درباره این پیشنهاد به برگزاری نشست کارشناسی میان کارشناسان امور هسته‌یی و تحریم‌ها از سوی دو طرف منوط شد. در همین راستا ۸ و ۹ آبان هیات‌های کارشناسی دو طرف در وین با یکدیگر مذاکره کردند.

 

از نتایج مذاکرات کارشناسی و فضای حاکم بر مباحث در این نشست هنوز خبری منتشر نشده است. با این حال اظهار نظر وندی شرمن درباره “تحریم” ها که از موضوعات مورد بحث و علاقه ایران در نشست کارشناسی بوده است، می‌تواند اولین بازتاب این مذاکرات باشد.

 

 

 

شایان ذکر است جزییات پیشنهاد جدید ایران به ۱+۵ و گام‌های متقابل در مذاکرات کارشناسی مورد بحث قرار گرفت.

 

در طرح ایران با عنوان” پایانی بر بحران غیرضروری و آغاز افق جدید” یک هدف مشترک تعیین شده است، امری که در مذاکرات گذشته وجود نداشت و هر یک از دو طرف هدف خاص خود را دنبال می‌کردند که متفاوت بود.

 

هدفی که ایران در طرح معرفی کرده، عبارت است از تضمین حقوق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی که شامل فعالیت‌های غنی‌سازی و اطمینان از ماهیت صرفا صلح‌آمیز این برنامه است.

 

 

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=105412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر