2

سردار سلامی: صداهایی که از واقعه عاشورا شنیده می‌شود

  • کد خبر : 105771
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷

و واقعه عاشورا واقعه‌ای زنده و الهی است که ارتفاعی رفیع و دست نایافتنی از فضیلت‌ها، فداکاری‌ها، دلدادگی‌ها، مهربانی‌ها و رئوفت‌ها دارد.


سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز در آیین تشییع پیکر پاک شهید سردار محمد جمالی شهید حرم حضرت زینب (س) اظهار داشت: شهید جمالی سند زنده افتخار مردم کرمان است.

*** شهید محمد جمالی سند زیبای وفاداری به حریم آل پیامبر (ص)

وی از شهید محمد جمالی به عنوان سردار نام‌آور و بزرگوار نام برد و بیان کرد: این شهید سند زیبای غیرت، وفاداری و همدلی سرزمینی بزرگ در وفاداری به حریم آل پیامبر (ص) است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ابراز داشت: در نخستین روز از محرم‌الحرام مردم کرمان با یک شهید به استقبال آیین سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) می‌روند.
سردار سلامی تصریح کرد: مادر، همسر، فرزندان و خانواده شهید محمد جمالی در محرم‌الحرام جاری به صورت واقعی با حضرت زینب (س) همدردی می‌کنند و این شهادت جاودانه، غیرت، تعصب، مردانگی، فداکاری و شکوه را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

*** صداهایی که از واقعه عاشورا شنیده می‌شود

وی افزود: ما به تدریج به سوی یک واقعه عظیم و مصیبت بزرگ در دهم محرم‌الحرام پیش می‌رویم و واقعه عاشورا واقعه‌ای زنده و الهی است که ارتفاعی رفیع و دست نایافتنی از فضیلت‌ها، فداکاری‌ها، دلدادگی‌ها، مهربانی‌ها و رئوفت‌ها دارد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت: هر چه به واقعه عاشورا نزدیک می‌شویم، صدای ریختن آب بر روی آب را می‌شنویم، صدای بر زمین خوردن حضرت ابوالفضل، صدای بریده شدن دست‌ها، صدای بریده شدن سرها از قفا را می‌شنویم.
سردار سلامی عنوان کرد: هرچه به عاشورا نزدیک می‌شویم، صدای لرزان کودکان با پاهای برهنه و گوش‌های زخمی شده در بیابان با اندوهی از مصیبت‌های بزرگ و قامت علوی یک زن استثنایی تاریخ را می‌بینیم که به عظمت و شجاعت علوی در برابر ظلم ایستاد.
وی گفت: امروز یک شهید، یک پهلوان شجاع و نام‌آور را به عرش الهی تشییع می‌کنیم و درود خدا بر خانواده صبور، مقاوم، مهربان و شکیب شهید محمد جمالی که اینگونه با استقبال بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب (س) شتافتند.
این فرمانده با بیان اینکه کسی که شهید می‌شود در محضر خداوند ارتزاق می‌کند، اظهار داشت: شهادت بالاترین مقامی است که انسان می‌تواند در محضر حق تعالی کسب کند و شهید جمالی از این به بعد شفیع همه ماست، زیرا قدرت شفاعت دارد.

*** شهادت هنرنمایی عاشقانه است

سردار سلامی شهدا را آبرومند، شریف، صاحب منزلت و کرامت خواند و افزود: شهید مانند خورشیدی از فضیلت‌ها است که فضای تیره انسان‌ها را نورافشانی می‌کند و بدون شهید نمی‌توان به عزت جاودانه رسید.
وی خاطر نشان کرد: این شهدا سند آبروی ما، مظهر هویت، ضامن سربلندی، افتخار، استقلال، پیشرفت، عدالت و آزادی ما هستند و شهید سند زیبای اراده یک ملت برای دفاع از حریم اعتقادی و ایمان خویش است.
این یادگار دوران دفاع مقدس ابراز داشت: شهدا آموزگار گذشت، ‌بخشش و ایثار هستند و ظواهر دنیایی در چشم شهید پوچ و بی‌ارزش است.
سردار سلامی عنوان کرد: شهید، رضوان الهی را بر جاذبه‌های مادی و زودگذر ترجیح می‌دهد و با خدا معامله می‌کند و این امر ارزش بزرگی است.
وی اذعان داشت: شهادت به معنای ترویج فضیلت‌ها، عزت‌ها، سربلندی‌ها، فداکاری‌ها، درخشش‌ها، شجاعت‌ها و مقاومت‌ها است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت:‌ مگر می‌توان در دنیای پر از دشمنان قدرتمند بدون شهادت و شهید اقتدار و استقلال خود را حفظ کرد.
سردار سلامی خاطر نشان کرد: شهدا راه نورانی عاشورا را پیمودند و شهادت هنرنمایی عاشقانه است.
وی افزود: شهید محمد جمالی حاصل ۳۵ سال مجاهدت، پیکار، نبرد، دلاوری و حماسه‌آفرینی در تمام صحنه‌های سخت جنگ بوده است.
سردار سلامی عنوان کرد: شهید جمالی یکی از فرماندهان مقاوم، شجاع، شهادت‌طلب، دلاور و دشمن‌شکن لشکر پرافتخار و پیروز ۴۱ ثارالله بوده است.
وی تصریح کرد: این تابوت زیبا که پیکر مردی صاحب فضل و عشق به ائمه اطهار (ع) و دارای روح بلند آسمانی را در خود جای داده است، نمونه‌ای از روح فداکاری در مردم این سرزمین شریف، اصیل، دیندار، سخاوتمند، شهادت‌طلب و باگذشت است.
این فرمانده ارشد نظامی بیان داشت: شهید جمالی افتخاری جاودانه در کنار افتخارات استان کرمان است.

*** شهدا تکیه‌گاه‌های سربلندی ما هستند

سردار سلامی افزود: اگر ۳۵ سال این ملت بزرگ توانسته است در برابر همه قدرت‌های جهانی بایستد، مقاومت کند، ‌آرزو و اهداف دشمنان بزرگ را در شجاعت خودش دفن کند به برکت این انسان‌های مؤمن، شجاع و ولایتمدار بوده است و گرنه چگونه می‌شد در نبرد هشت ساله جهان قدرتمند اینگونه پیروزمند خارج شد.
وی گفت: شهادت راه حتمی غلبه بر دشمنان است، این مردان بزرگ با شهادت خود راه‌های غلبه استکبار بر ملت را بستند و آبرو برای ملت و رهبران ما آفریدند.
سردار سلامی با اشاره به اینکه شهدا تکیه‌گاه‌های سربلندی ما هستند، افزود: وجود این عزیزان سند مصونیت ملت ما در برابر توطئه‌های کوچک و بزرگ علیه این ملت است.
وی ابراز داشت: ملت ما ۳۵ سال با شهادت در برابر آمریکا و متحدانش در منطقه و همچنین اروپا ایستاده است و نه تنها آسیب ندیده بلکه مسیر پیشرفت و ترقی را طی کرده است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در کارنامه درخشان ملت ایران برگ‌های زرین پیروزی را می‌بینیم، ابراز داشت: هر روز ثبت یک شکست تاریخی را در کارنامه دشمنان قدرتمند می‌بینیم.

*** شهدا امتداد اصحاب عاشورا در عصر نوین هستند

سردار سلامی با طرح این پرسش که چه چیزی توانست این ملت مسلمان و آزاده را با علمداری و هدایت الهی ولی‌فقیه طی ۳۵ سال از میان امواج پرخروش توطئه‌های سنگین به ساحل پیشرفت، شجاعت و آزادی هدایت کند، بیان کرد: ما ملت‌های بزرگی را در تاریخ دیده‌ایم که به علت نداشتن چنین قهرمانانی مانند شهید جمالی فرو پاشیده‌اند و این شهدا تجسم اسرار جاودانگی ملت ما هستند.
وی از شهدا به عنوان نماد همت بلند، اراده بزرگ، ایمان قوی، روح ستایش برانگیز، قدرت باور و ایمان حقیقی ملت ما یاد کرد و اظهار داشت: شهدا امتداد اصحاب عاشورا در عصر نوین هستند.

*** موازنه قوا به نفع مسلمانان در حال تغییر است

سردار سلامی این پرسش را مطرح کرد که چه قدرتی تا به امروز توانسته بود اینچنین سیاست‌های قدرت‌های استکباری را به شکست بکشد، افزود: مسیر شهادت راه نورانی و روشن مردان و زنان این سرزمین است.
وی با بیان اینکه دشمن با تمام توان خود همه قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی، تبلیغی، عملیات روانی و اطلاعات خود را برای شکست دادن انقلاب اسلامی در جهان اسلام گسترش داده است، عنوان کرد: امروز یک جهان قدرت استکباری در برابر مسلمانان در بلاد اسلامی صف‌آرایی کرده است و بعضی از کشورهای اسلامی در اشغال نظام سلطه قرار دارند.
این یادگار دوران دفاع مقدس بیان داشت: نبرد بین اسلام و دنیای استکبار واقعیت امروزین محیط جهانی و منطقه‌ای ما است و مگر می‌توان در مقابل هجوم همه‌جانبه دنیای استکبار وارد میدان نشد.
سردار سلامی ابراز داشت: امروز به فضل الهی و به برکت رهبری‌های رهبرمان و به برکت مردان بزرگی مانند شهید محمد جمالی موازنه قوا به نفع مسلمانان در حال تغییر است.
وی بیان کرد: آمریکای امروز آمریکای چند دهه قبل نیست که با عطسه رئیس‌جمهورش در نقطه‌ای دیگر از جهان توفان به پا شود.

*** بن‌بست‌ها در مسیر توسعه استراتژی دشمنان ما زیاد شده است

سردار سلامی تصریح کرد: آمریکا و اروپا در برابر مقاومت ملت‌های مسلمان به ویژه ایران به عنوان الگوی مقاومت با غروب خویش روبه‌رو شده‌اند و دیگر نمی‌توانند در هیچ صحنه‌ای اراده خود را به مسلمانان تحمیل کنند.
وی با اشاره به اینکه نوبت شکست‌های پی‌در‌پی آمریکا و اروپا فرا رسیده است، اضافه کرد: ما در آغاز فروپاشی یک امپراطوری قدرت بزرگ هستیم و ما به تدریج با چشم خود تحقق یک سنت الهی دیگر را برای درهم شکستن ظلم و استکبار می‌بینیم.
این فرمانده خاطر نشان کرد: فصل مداخلات نظامی در کشورهای اسلامی از سوی استکبار و فصل تحمیل اراده قدرت‌های استکباری بر ملت‌های مسلمان به پایان رسیده است.
سردار سلامی افزود: تحریم‌های اقتصادی همه‌جانبه نتوانسته است، هیچ تاثیر تعیین کننده‌ای بر ملت بزرگ ما به جا بگذارد و بن‌بست‌ها در مسیر توسعه استراتژی دشمنان ما زیاد شده است و آنها مجبور می‌شوند به اراده نهفته در ملت ایران و سایر ملت‌های مسلمان تن دهند.
وی گفت: ملت ایران می‌تواند با استمرار این مقاومت شایسته و ستایش‌برانگیز به یک مصونیت،‌ اعتبار و افتخار ابدی دست یابد و این مسیر را ملت ما انتخاب کرده است و نشانه عینی این انتخاب پیکر پاک شهید محمد جمالی است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد، افزود: حضور پرشور مردم متدین کرمان در آیین تشییع شهید محمد جمالی شایسته تقدیر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=105771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر