2

هشدار درباره انتخاب رئیس‌جدید دانشگاه‌تهران

  • کد خبر : 108951
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳

افق/عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: انتصاب‌های وزیر علوم نشان می‌دهد بعید نیست مدیریت دانشگاه تهران به دست تندروهای دخیل در فتنه ۸۸ بیفتد.

زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برکناری فرهاد رهبر و احتمال جایگزینی یکی از اصلاح‌طلبان تندرو به جای وی در مدیریت دانشگاه تهران، گفت: درباره تغییر رؤسای دانشگاه‌ها ما نیز مطالبی را شنیده‌ایم.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع انتخاب‌ها و انتصاب‌های آقای فرجی‌دانا، انتخاب فردی تندرو و اصلاح‌طلب در مدیریت این دانشگاه بعید نیست، یادآور شد: مواضع سیاسی فرجی‌دانا نیز مانند امثال آقای توقیفی و میلی‌منفرد است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: این افراد در دسته فتنه‌گران و حامیان جریان فتنه ۸۸ بودند، لذا این‌گونه انتصاب‌ها از سوی فرجی‌دانا کاملا عادی است و ما نیز فکر می‌کنیم قرار گرفتن فرجی‌دانا به طور کلی در این مسند با توجه به نوع برخورد سرسختانه و غیرمنعطفی که در انتخاب افراد همگام با فتنه داشته‌، یک مسئله ابهام‌برانگیز و سوال‌برانگیز است. باید از وزیر علوم پرسید به چه دلیل وی به روی کار آوردن این افراد اصرار دارد؟

طبیب‌زاده با بیان اینکه بنده به عنوان مخالف فرجی‌دانا در رای اعتماد مجلس به وزیر علوم این هشدار را اعلام کرده بودم، تصریح کرد: مواضع سیاسی وی به گونه‌ای است که با حامیان فتنه ارتباط نزدیک داشته و از آنها حمایت کرده و حتی مشاوران و همکاران آن نیز از جمله کسانی بودند که در فتنه ۸۸ در دانشگاه‌ها فعالیت کرده‌اند.

وی یادآور شد: بعید نیست فرجی‌دانا چنین افرادی را نیز در دانشگاه تهران بر روی کار بیاورد و متاسفانه با تداوم حضور وی در مقام وزیر علوم به نظر هر روز شاهد این‌گونه رفتارها خواهیم بود.

این نماینده مجلس در پایان گفت: در فضای دوستانه و صادقانه به فرجی‌دانا اعلام شد که افراد فتنه‌گر فعال در فتنه ۸۸ خط قرمز مجلس است و از انتصاب چنین افرادی خودداری کند، اما وی نه تنها پست‌های مهم وزارتخانه را به چنین افرادی سپرد، بلکه معاونان خود را نیز از بین کسانی انتخاب کرد که عمدتا استعلام آنها از سوی وزارت اطلاعات منفی بوده و حتی مجبور شد فردی را بعد از انتصاب با چند ساعت تاخیر جا به جا کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=108951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر