3

نوبخت:رویکرد دولت رویکرد منطقی و در چارچوب قانون است

  • کد خبر : 110552
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱

نوبخت با اشاره انتخاب صالحی‌منش به عنوان استاندار قم، گفت: با توجه به جایگاه ممتازی که حوزه‌های علمیه و روحانیت مکرم و به ویژه مراجع عظام تقلید دارند تأکیدات خاصی از سوی رئیس‌جمهور به استاندار قم شد.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت پس از جلسه امروز کابینه ضمن تشریح مصوبات جلسه امروز هیئت دولت با اشاره انتخاب حجت‌الاسلام صالحی‌منش به عنوان استاندار قم، گفت: با توجه به جایگاه ممتازی که حوزه‌های علمیه و روحانیت مکرم و به ویژه مراجع عظام تقلید دارند تأکیدات خاصی از سوی رئیس‌جمهور به استاندار قم شد.

وی همچنین درباره انتخاب رئیس سازمان استاندارد گفت: در جلسه امروز بنابر پیشنهاد معاونت اجرایی خانم نیره پیروزبخت به عنوان رئیس سازمان استاندارد انتخاب شد که در آینده در رأس این سازمان فعال خواهند شد.

سخنگوی دولت با اشاره به پیش‌بینی منابع و مصارف در لایحه بودجه ۹۳، یکی از اهداف مورد نظر در این لایحه را تغییر مسیر نقدینگی عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست بخش خصوصی است که با هدف کنترل تورم باید به جای سرازیر شدن در بازارهایی مانند ارز، مسکن و طلا، معطوف به بازار سرمایه شود.

نوبخت تصریح کرد: در جلسه قبلی هیئت وزیران در راستای معطوف شدن نقدینگی به تولید و سرمایه‌گذاری بر خرده‌فروشی سهام و سهام کل تأکید شد.

وی متذکر شد: معتقدیم سهام کارخانجاتی که قرار است در راستای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ واسپاری شوند، باید واقعاً توسط مردم خریداری شود نه دستگاه‌هایی که سبقه دولتی دارند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی در خصوص تخصیص ۳ هزار میلیارد ریال برای تثبیت نرخ محصولات لبنی توضیح داد: از آنجا که نرخ محصولات لبنی بر اساس قیمت شیر خام تعیین می‌شود، نظر ما این است که قیمت شیر خام برای مصرف‌کننده افزایش نیابد.

نوبخت افزود: البته دامداران به جهت اینکه علوفه و نهاده‌های لازم برای تولید شیر خام را با قیمتی بیش از قیمت سال قبل دریافت می‌کنند، دولت به جای مکلف کردن آنها به تثبیت قیمت برای عرضه شیر با قیمت مناسب به همه مردم یارانه‌ای را در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: دولت ۳ هزار میلیارد ریال یارانه برای دامداران و کارخانجات در نظر گرفته تا با با تأمین منابع آن توسط معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری هم از افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی جلوگیری شود و هم دامداران متضرر نشوند.

نوبخت با بیان اینکه این یارانه ویژه تا پایان سال ۹۳ پرداخت می‌شود، تصریح کرد: دولت خواهان افزایش هیچ یک از اقلام مصرفی به طور غیرمنطقی و غیرقانونی نیست و در راستای کاهش نرخ تورم تصمیم به پرداخت ما به‌التفاوت ارز واحدهای تولیدی گرفت.

به گفته سخنگوی دولت، دولت در سال  ۹۳ بیش از صد در صد کاهش نرخ تورم را پیگیری کرده و سیاست‌ها را بر اساس آن تنظیم خواهد کرد.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: در جلسه امروز به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه تقدیر شایسته‌ای از مقام شهید مفتح به عمل آمد و با عنایت به هفته پژوهش و همزمانی این دو روز مطالبی در این خصوص مطرح شد.

نوبخت ادامه داد: پیشنهاد شد برای وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه کارگروه ویژه‌ای از سوی دولت تعیین شود.

وی با اشاره به سخنان امروز وزیر امور خارجه در هیئت دولت اظهار داشت: ظریف در جلسه امروز گزارشی از وضع مذاکرات هسته ای ارائه کرد و اعلام کرد اروپایی ها برای اجرای زودتر از موعد توافقات اعلام آمادگی کردند، اما اگر مجلس طرحی را تصویب کند اجرا می کنیم.

وی با اعلام این خبر که سفرهای استانی در آینده انجام خواهد شد و نیاز به تحقیق و مطالعه بیشتر دارد تصریح کرد: البته در حال حاضر نیز سفرهای استانی در حال انجام است، مثل سفر رئیس جمهور به عسلویه و بوشهر و سفر من به همدان.

سخنگوی دولت در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره نظر نمایندگان مبنی بر لزوم ارائه لایحه هدفمندی همراه با لایحه بودجه ۹۳ گفت: ما حتما همه وجوهات قانونی را رعایت می‌کنیم.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری درخصوص بازگشت افراد دخیل در حوادث سال ۸۸ به کشور اظهار داشت: رویکرد دولت برای حضور ایرانیان خارج از کشور، رویکرد منطقی و در چارچوب قانون است و اگر نیازی به اصلاح قانون باشد هم قطعا اصلاح صورت خواهد گرفت.

وی درباره رفع ممنوع‌الخروج بودن برخی چهره‌های اصلاح‌طلب نیز با بیان اینکه این موضوع مربوط به قوه مجریه نمی‌شود، افزود: از مسئولان ذیربط بپرسد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص موضوع پرونده کرسنت نیز گفت: برای پیگیری این پرونده، کارگروهی در دولت تشکیل شده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درمورد تک نرخی شدن ارز در سال ۹۳ اظهار داشت: در تلاش برای یکسان سازی نرخ ارز در سال آینده هستیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=110552

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر