6

سناتور جان کری :پیشرفت های ما در افغانستان بسیار شکننده است.

  • کد خبر : 1114
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳

شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: نتایج تحقیق مجلس سنای امریکا نشان می دهد با وجود میلیاردهای دلاری که آمریکا در جنگ با افغانستان هزینه کرده پیشرفت در این زمینه بسیار ضعیف بوده است. خبرنگار شبکه از امریکا گزارش داد : امریکا پس از حملات یازده سپتامبر دو هزار و یک معتقد بود جنگ در […]

شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: نتایج تحقیق مجلس سنای امریکا نشان می دهد با وجود میلیاردهای دلاری که آمریکا در جنگ با افغانستان هزینه کرده پیشرفت در این زمینه بسیار ضعیف بوده است. خبرنگار شبکه از امریکا گزارش داد : امریکا پس از حملات یازده سپتامبر دو هزار و یک معتقد بود جنگ در افغانستان برای یافتن اسامه بن لادن ، مبارزه با القاعده و طالبان ضروری است. اهداف امریکا در این جنگ مشخص بود.

اما با گذشت ده سال از شروع جنگ و خروج تدریجی نیروهای امریکایی از افغانستان ، نتایج این جنگ دلسرد کننده است. گزارش مجلس سنا نشان می دهد میلیاردها دلاری که واشنگتن به صورت کمک های بشردوستانه و بازسازی به افغانستان اختصاص داده نتیجه مطلوبی به دنبال نداشته است. سناتور جان کری اظهار داشت : پیشرفت های ما در افغانستان بسیار شکننده است. بر اساس این گزارش ، امریکا در فاصله سالهای دو هزار و یک تا دو هزار و ده ، نوزده میلیارد دلار در افغانستان هزینه کرده است. بر این اساس امریکا ماهانه سیصد و یک میلیون دلار بدون در نظر گرفتن عملیات گسترده نظامی در این کشور هزینه کرده است. رایان کراکر سفیر اینده امریکا در افغانستان همچنین از موانع دیگری همچون فساد مالی در افغانستان خبر می دهد. اما این گزارش همچنین از فقر ، ناامنی و توان ضعیف محلی خبر می دهد. کمک های بین المللی نظامی و غیرنظامی به افغانستان امروزه نود و هفت درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد.

این در حالی است که این کشور به تنهایی توان مقابله با ناامنی و شورش ها را ندارد.

هم اکنون مسئله عقب نشینی سریع نیروهای امریکایی و خارجی از افغانستان موجب نگرانی شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر