1

باهنر گفت:همه دولتها «داس و کمباین» دارند

  • کد خبر : 111967
  • ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۷

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ما در حوزه عمل اهل تساهل و تسامح نیستیم، گفت: اگر دیپلمات‌ها اشتباه کنند، تصمیمات اجرایی نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: اگر دیپلمات‌ها اشتباه کنند تصمیمات اجرایی نمی‌شود/ همه دولتها «داس و کمباین» دارند

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، در نشست این تشکل که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین بحثی که میان مجلس و دولت مطرح است بودجه ۹۳ می‌باشد که اولین همکاری جدی مجلس و دولت باید کلید بخورد و با تلاش و هم‌افزایی بودجه ۹۳ که بحث بسیار خطیری است به نحو احسن حل شود.

وی با اشاره به بودجه ۱۹۵ میلیاردی دولت تصریح کرد: بودجه دولت با احتساب درآمدها به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که در مقایسه با بودجه ۹۲ کاهش دارد اما در برابر عملکرد سال ۹۲ افزایش دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سال آینده ۲ مشکل داریم که اگر بخواهیم فارغ از هرکدام به دنبال حل دیگری برویم دچار مشکل می‌شویم، ما باید از افزایش تورم جلوگیری کنیم از طرفی باید بودجه انبساطی باشد.

باهنر خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس به دلیل کاهش شدید بودجه های عمرانی دلخوری‌هایی دارند، همچنین ما در خصوص ۱۹۵ هزار میلیارد تومان هم دغدغه داریم و نگرانیم که آیا کسب بشود یا نه.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: ظرف ۳-۴ سال گذشته با همه مشکلات و اختلافات، ۶۰ میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی ذخیره کردیم که دولت علاقه‌مند بود به آن دست‌اندازی و آن را مصرف کند اما ذخیره ماند، از آن می توان برای سرمایه‌گذاری اقتصاد‌ی سود‌ده بالا استفاده کرد.

باهنر افزود: ما اعلام کرده‌ایم این صندوق هرچه وام و تسهیلات می‌دهد بازپرداختش هم باید به صورت ارزی باشد، ما همچنین ۳۰ میلیارد دلار امکان فاینانس داریم که پول خودمان است و می‌تواند در کارهای عمرانی استفاده شود و ما تلاش می‌کنیم کار دولت را در این راه روان کنیم.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: پایان این هفته وقت کمیسیون‌ها برای بررسی بودجه تمام می‌شود و کمیسیون تلفیق هم ۱۵ الی ۲۰ روز وقت دارد آن را جمع‌بندی کند و امیدواریم قبل از پایان دهه فجر، قانون بودجه مصوب را به دولت ابلاغ کنیم و از اول فروردین که سال مالی شروع می‌شود، بودجه مصوب هم کارش را آغاز کند.

باهنر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات ژنو اظهارداشت: به این مذاکرات امیدهایی بسته شده و دلشوره‌هایی بوجود آمده است، عده‌ای نگرانند خارجی ها زیر قول خود بزنند و عده‌ای هم نگرانند که آنها سر مسئولین ما کلاه بگذارند و یا فشارها سنگین شوند و تعهداتی به خارجیها داده شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: به قول مقام معظم رهبری جنگ ما جنگی جدی است و صحنه آن عوض شده است نه آنها از مواضع خود عقب نشینی کرده‌اند و نه ما از مواضع خود عقب می‌نشینیم.

وی افزود: ما اعتقاد داریم دو طرف ضمن اختلافات اساسی می‌توانند وارد بازی برد برد شوند و از حرف‌های بی‌ربط و با ربط مقامات آمریکایی تصور می‌کنیم که آنها هم نیاز دارند تغییری بوجود بیاورند، آنها باید خیال ما را راحت کنند که جلوی تحریم‌های ظالمانه‌شان را می‌گیرند.

باهنر با بیان اینکه حواس‌ها جمع و چشم‌ها باز است تا کسی بند را آب ندهد، گفت: اگر مذاکره کنندگان اشتباهی کنند، عملی شدن آنها دست مذاکره کنندگان نیست و عملی نمی‌شود، این تعهدات نباید در خط قرمز نظام باشد البته دیپلمات‌های ما دیپلمات‌های مسلطی هستند و راه مذاکره را کاملاً می‌دانند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی حرف‌های آمریکایی‌ها مصرف داخلی دارند تا شرایط کشورشان را آرام کنند و ما آنها درک و تا حدی تحمل می‌کنیم اما در حوزه عملیاتی اهل تساهل و تسامح نیستیم و قدم‌ها باید مساوی برداشته شود.

باهنر خاطرنشان کرد: بحث افزایش غنی‌سازی بیش از ۲۰ درصد نیز که در مجلس مطرح شد یک اقدام تبلیغاتی است و مدیریت این عرصه با مقام معظم رهبری است.

باهنر با بیان اینکه قطعاً گزینه نظامی به نفع آمریکا نیست اظهارداشت: ممکن است آنها بخواهند از گزینه نظامی بعنوان شمشیر بالاسر استفاده کنند اما این سیاست نخ‌نما شده و ما یقین داریم که آنها اینقدر بی‌عقل نیستند که بخواهند برای چندمین بار ریسک کنند.

فارس/وی با بیان اینکه زمانی نوبت گزینه نظامی علیه ایران می‌شود که آمریکایی‌ها به اوج بی عقلی برسند، گفت: هیچکدام از طرحهای آمریکا در افغانستان، عراق و لبنان حل نخواهد شد مگر اینکه آنها برای حل موضوع کنار ایران بنشینند.

باهنر در پایان با اشاره به برخی افراد که در گذشته مسئولیت هایی برعهده داشتند، گفت: داس فقط مربوط به این دولت نیست. همه دولت‌ها داس و کمباین داشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=111967

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر