2

معراجی‌ها رنگ خون گرفت + تصاویر

  • کد خبر : 113546
  • ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶

محمدجواد شریفی‌راد، از باسابقه‌ترین مدیران جلوه‌های ویژه سینمای ایران، علی‌اکبر رنجبر مدیرعامل شهرک سینمایی دفاع مقدس و ۳ نفر از عوامل پشت صحنه فیلم «معراجی‌ها» بر اثر انفجار حین فیلمبرداری جان باختند.

به گزارش فارس، صبح امروز جواد شریفی راد مدیر جلوه های بصری فیلم سینمایی «معراجی ها»‌ درحالی‌که گروه آخرین روزهای فیلمبرداری را پشت سر می گذاشت براثر سانحه در حین فیلمبرداری به دیار باقی شتافت.

علی اکبر رنجبر مدیرعامل شهرک دفاع مقدس، جواد شریفی مدیر جلوه های ویژه، رضا فرجی جانشین تولید فیلم، مهدی مرادی، دستیار جلوه های ویژه و یکی از کارگران صحنه در این انفجار کشته‌شدند. حمید شهیری طراح صحنه و لباس پروژه “معراجی‌ها” و مرتضی مولایی دستیار تدارکات این پروژه در حال حاضر در بیمارستان به سر می‌برند.

 

بنابر این گزارش مسعود ده‌نمکی کارگردان معراجی‌ها نیز ساعاتی پس از حادثه انفجار در پشت صحنه سریال «معراجی‌ها» در جمع خبرنگاران، گفت: روزهای پایانی معراجی‌ها است و در حال ضبط سکانس‌های جنگ این مجموعه هستیم  که قرار بود امروز تمام شود. اما متاسفانه خودروی حامل مواد منفجره منفجر شد و محمدجواد شریفی راد که از متخصص‌ترین افراد این عرصه بود و خود از افسران ارتش جمهوری اسلامی بود و در زمان جنگ تحمیلی و خنثی‌سازی مین و موانع جنگی تخصص داشت، و تمامی افرادی که اطراف خودرو بودند نیز در پی این انفجار جان باختند.

وی با ابراز تاسف از چنین حادثه‌ای افزود: به هرحال حادثه است و حادثه نیز هیچگاه خبر نمی‌کند، همانطور که در این حادثه مدیرعامل شهرک دفاع مقدس و ۳ نفر دیگر از عوامل کار نیز جان باختند.

کارگردان سریال «معراجی‌ها» همچنین در پاسخ به این سؤال که علت انفجار چه بوده است، گفت:‌هنوز اطلاع دقیقی از لحظه انفجار نداریم اما از سوی اداره تشخیص هویت در صحنه انفجار حاضر هستند و بزودی دلیل این حادثه را اعلام خواهند کرد.

از سوی دیگر «روح الله سهرابی» قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس نیز  در گفت‌و‌گو با فارس درباره آخرین جزییات و اخبار مربوط به اتفاق امروز پیش آمده برای بعضی عوامل «معراجی‌ها» گفت: تا این لحظه تعداد کشته‌های این اتفاق پنج نفر هستند، سه نفر هم مجروح شده‌‌اند که حال یکی از آنها وخیم است.

وی افزود: این اتفاق زمانی روی‌داده که هنوز فیلمبرداری شروع نشده‌بود و گروه در حال آماده شدن برای شروع ضبط بوده‌اند.گویا مقداری مواد منفجره پشت ماشین آقای شریفی بوده که بر اثر یک اتفاق کوچک دچار آتش‌سوزی می‌شود و پس از آن انفجار روی‌می‌دهد.

به گفته وی حدس و گمان‌هایی که درباره این اتفاق مطرح می‌شود درست نیست. زیرا اولا مواد منفجره پشت ماشین آقای شریفی بوده و این اتفاق می‌توانست در هر جای دیگری از کشور هم روی دهد و از طرفی آقای شریفی هم از متخصص‌ترین و باسابقه‌ترین افراد در کار جلوه‌های ویژه بودند و در حال حاضر تیم‌های مختلفی در حال بررسی جوانب قضیه هستند که علت اصلی حادثه مشخص شود.

 

سهرابی همچنین افزود: مهندس رنجبر-مدیرعامل شهرک سینمایی دفاع مقدس- هم پیش از شروع ضبط برنامه برای سرکشی به محل ضبط رفته بودند که در همان لحظه انفجار رخ می‌دهد و ایشان همراه با تعداد دیگری از سینماگران و عوامل ارزشی سینما به‌صورتی شهادت‌گونه جان به‌جان آفرین تسلیم می‌کنند.

 

سهرابی گفت: اگرچه همه ما دوست داریم و تلاش می‌کنیم تا مواد منفجره سینمایی در سینما کاربردی شود اما به هر حال مختصات سینمای ما فعلا اینگونه است و از سوی دیگر هم این اتفاق ربطی به فیلم یا شهرک سینمایی نداشته و حاصل یک اتفاق کوچک بوده که در هرجای دیگری هم ممکن بود روی دهد.

 

به گفته وی گروه تحقیقاتی کاملا وضعیت و جزییات این اتفاق را بررسی کرده‌اند و به‌زودی پاسخ آنها اعلام خواهد شد و بهتر است تا اعلام این نتیجه صبر کنیم.

وی در ادامه در خصوص تشییع جانباختگان هم گفت به زودی تاریخ و ساعت تشییع جنازه درگذشتگان اعلام خواهد شد.

 

بنابراین گزارش شریفی‌راد  که در این اتفاق به صورتی شهادت گونه به رحمت خدا رفت جزو باسابقه‌ترین مدیران جلوه های ویژه در سینمای ایران بود و مسئولیت جلوه‌های ویژه بیش از ۳۰فیلم سینمایی را برعهده داشت. وی به تازگی مراحل فنی فیلم عظیم «محمد(ص)» را به پایان رسانده و از نخستین تجربه‌های او در سینمای انقلاب می توان به «حمله به اچ۳»، «شمارش معکوس»،‌ «مسیر معکوس» اشاره کرد و از آخرین کارهای او «شکارچی شنبه» و «اخراجی‌های یک و ۲» بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=113546

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر