2

انتصاب یک ایرانی در دفتر منطقه‌‌ای ایکائو

  • کد خبر : 115273
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵

عباس نیک‌نژاد عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و مدیر اسبق اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور به‌ عنوان مسئول بخش مدیریت اطلاعات هوانوردی مدیریت ترافیک هوایی در دفتر منطقه‌ای ایکائو در خاورمیانه- قاهره منصوب شد.

فارس: عباس نیک‌نژاد عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و مدیر اسبق اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور به‌ عنوان مسئول بخش مدیریت اطلاعات هوانوردی مدیریت ترافیک هوایی در دفتر منطقه‌ای ایکائو در خاورمیانه- قاهره منصوب شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، این برای نخستین بار است که یک ایرانی‌الاصل از مجموعه هوانوردی کشور در ساختار رسمی سازمان ایکائو که متولی امور هوانوردی در دنیاست، حائز این عنوان می‌شود.

نیک‌نژاد با بیش از ۱۴ سال سابقه عملیاتی در بخش‌های مراقبت پرواز و مدیریت اطلاعات هوانوردی در شرکت فرودگاه‌های کشور که به‌تازگی نیز به عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران درآمده بود، طی فرآیند شش ماهه جذب در سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری-ایکائو و پس از موفقیت در مراحل مختلف ارزیابی‌های مربوطه و مصاحبه، به این سمت منصوب شد.

نیک نژاد پیش از این نایب رئیس اجلاس مدیریت اطلاعات هوانوردی در دفتر مذکور بوده است که در اجلاس‌های آن دفتر حضور فعال و تاثیرگذاری داشته است.

دفتر منطقه‌ای ایکائو در خاورمیانه در حوزه‌های تخصصی مدیریت ترافیک هوایی، مدیریت اطلاعات هوانوردی، ارتباطات و ناوبری، عملیات فرودگاهی، عملیات پرواز و امنیت هوانوردی، وظایف تدوین و نظارت بر استانداردها و الزامات هوانوردی را پیگیری می‌کند که انتصاب اخیر مربوط به مسئولیت بخش مدیریت اطلاعات هوانوردی/مدیریت ترافیک هوایی(Aeronautical Information Management / Air Traffic Management) در آن دفتر می‌شود.

ایکائو برای پست‌های تخصصی دفاتر منطقه‌یی و براساس سیستم متمرکز مدیریت منابع انسانی سازمان ملل متحد و به‌طور عمومی اعلان‌های مربوط به آن پست‌ها را منتشر می‌کند و طی یک فرآیند بسیار دقیق و مبتنی بر شایستگی و تجربیات کاندیداهای آن پست‌ها، نسبت به اتخاذ مکانیسم‌های ارزیابی، آزمون و مصاحبه از میان بهترین متخصصین هوانوردی در دنیا، کارشناسان و مدیران بخش‌های مختلف خود را انتخاب و منصوب می‌کند.

این گزارش حاکی است ایکائو به عنوان یکی از سازمان‌های تخصصی سازمان ملل که مقر آن در مونترآل قرار دارد، از طریق هفت دفتر منطقه‌‌ای،‌امور مربوط به استانداردها و الزامات هوانوردی را در مناطق مختلف دنیا پیگیری و نظارت می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=115273

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر