1

آیین‌نامه پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش‌محور بازنگری می‌شود

  • کد خبر : 115876
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بازنگری آیین‌نامه نحوه پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش‌محور خبرداد و گفت:‌ آیین‌نامه جدید بلافاصله بعد از بازنگری اجرایی خواهد شد.

دکتر وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با بیان اینکه دوره دکتری پژوهش‌محور در جهت پاسخ به نیازهای کشور با مجوز شورای گسترش آموزش عالی درابعاد مختلف صنعتی، کشاورزی، عمرانی، علوم انسانی و … در پژوهشگاه‌های مستقل وزارت علوم یا پژوهشکده های دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: براساس این آیین‌نامه، دوره دکتری پژوهشی کاملاً تقاضا محوراست و طی آن یک سازمان یا دستگاه براساس قراردادی که با دانشگاه دارد هزینه دوره را تامین می‌کند و این دوره نیز در جهت برطرف کردن یکی از نیازهای آن دستگاه است.

وی با بیان اینکه میزان پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور به تقاضای دانشگاهها بستگی دارد، گفت: در واقع پس از بررسی حجم قراردادهای دانشگاه مربوطه با صنعت، مجوز پذیرش دانشجو از سوی وزارت علوم صادر خواهد شد و روال پذیرش با ابلاغی به سازمان سنجش از آن طریق صورت می‌گیرد.

‌احمدی درادامه با بیان این نکته که دراجرای آیین‌نامه فعلی پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش‌محور، اشکالاتی وجود دارد، تصریح کرد: درمواردی پذیرش دانشجو بیش از حجم قرارداد دانشگاه‌ها با صنعت بوده است و این موضوع اعتراض دانشجویان را نیز در پی داشته است به همین دلیل در حال حاضر این موضوع در قالب بازنگری آیین‌نامه در دست بررسی است و درصورت اتمام بازنگری بلافاصله آیین‌نامه جدید اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در واقع موسسه‌های پژوهش محور و دانشگاه‌ها به شرط داشتن استاد راهنما و طرح پژوهشی تقاضا محور امکان پذیرش دانشجو را دارند ولی در مواردی پذیرش بیش از حد طرح‌های موجود بوده است.

معاون پژوهشی وزیر علوم درخاتمه یکی از مهمترین اهداف پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش‌محور را ارتباط بین دانشگاه و پروژه‌های صنعتی عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=115876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر