5

اوباما: تحریم جدید‌کنگره علیه ایران را وتو خواهم کرد

  • کد خبر : 116219
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۹:۰۰

رئیس جمهوری آمریکا ضمن مخالفت با تصویب هرگونه تحریم جدیدی از سوی کنگره آمریکا بر ضرورت فرصت دادن به تلاش های دیپلماتیک تاکید کرد.

باراک اوباما گفت: اگر کنگره تحریم هایی ضد ایران اعمال کند که مانعی بر سر گفتگو با ایران باشد با آن مخالفت خواهم کرد زیرا ما باید به تلاش های دیپلماتیک فرصت موفقیت دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی سالیانه ˈوضعیت کشورˈ در جلسه مشترک نمایندگان مجلس نمایندگان و سنای کنگره ایالات متحده آمریکا گفت: ایران باید گام اضافی برای پیوستن به جامعه جهانی بردارد اما اگر به خواست جامعه جهانی تن ندهد تحریم های سختی علیه آن اعمال خواهیم کرد.

اوباما بیان کرد: همه نظامیان آمریکایی از عراق بازگشته اند.بیش از ۶۰ هزار نظامی از افغانستان بازگشته اند و ما به حمایت خود از افغانستان پس از عقب نشینی نظامیان خود ادامه خواهیم  داد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: ما با تلاش های تروریستی مانند حملات سایبری مقابله خواهیم کرد.در صورت نیاز از نیروی نظامی استفاده خواهد شد اما ما نظامیان خود را فقط در مواضع ضروری به کار می گیریم و آنها را جز در هنگام ضرورت به خطر نمی اندازیم.

باراک اوباما اعلام کرد: جنگ در افغانستان به پایان خود رسیده است و ما زندان گوانتانامو را خواهیم بست زیرا ما با تروریسم از طریق ارزش های قانون مقابله می کنیم.

وی افزود: سازمان های وابسته به القاعده در مناطق مختلف دنیا گسترش پیدا کرده اند.ما از مخالفانی که با اقدامات تروریستی در سوریه مخالف هستند حمایت می کنیم و با جامعه جهانی بای رسیدن به آینده ای که ملت سوریه مستحق آن است ادامه می دهیم. اوباما بیان کرد:ما در راستای نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه حرکت کنیم.

وی ادعا کرد: ما می دانیم که ایران از سازمان هایی مانند حزب الله که همپیمانان ما را تهدید می کند حمایت می کند. نوعی بی اعتمادی میان دو کشور حاکم است و این را نمی توان مخفی کرد.

وی با حمایت از مذاکرات سازش مجددا بر حمایت از رژیم صهیونیستی تاکید کرد. رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: دستگاه دیپلماتیک آمریکا موفق به مهار برنامه هسته ای ایران شد و ایران از اورانیوم غنی شده بالا شروع به دست کشیدن کرده است و ما به گفتگوها ادامه خواهیم داد و می توانیم مانع از دست یابی ایران به سلاح هسته ای شویم.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اوضاع اوکراین گفت: ما از تلاش های دموکراتیک در اوکراین حمایت می کنیم و همه حق آزادی بیان دارند.

اوباما با اشاره به اوضاع داخلی آمریکا اعلام کرد: شکاف موجود میان دو حزب دمکرات و جمهوری خواه برای تحرک اقتصاد آمریکا باید برطرف شود باید دستمزدها بدون موافقت کنگره بالا برود.ما امسال در راستای اصلاح قانون مهاجرت اقدام خواهیم کرد.از خصوصی سازی حمایت خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=116219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر