2

قالیباف: آزادی با حرف به وجود نمی آید

  • کد خبر : 116235
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹

شهردار تهران گفت: آزادی در جامعه با حرف و کلام به وجود نمی آید و باور آن نیازمند آزادگی در اهل قلم است.

محمدباقر قالیباف روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اظهار داشت: شهرداری از قبل تولد تا پس از مرگ با مردم همراه است و آنها با این نهاد سرو کار دارند. شهرداری با سایر سازمانها متفاوت است و امروز می بینیم با وجود اینکه ارتباطات و فناوری زمان و مکان را در نوریده است سازمانی مثل شهرداری با مردم درآمیخته و لزوم ارتباطات ضروری است.

وی ادامه داد: امیدوارم مرکز ارتباطات رسالتش را به درستی انجام دهد چراکه این مرکز چشم، گوش و زبان شهرداری است و مهمترین راه ارتباط ما با مردم و نخبگان برای شنیدن حرفشان است.

شهردار تهران با اعلام اینکه باید به مردم شفاف پاسخ دهیم تاکید کرد: اگر پاسخگویی ما به مردم مخدوش شود باید پاسخگویی را حق الناس بدانیم و به سئوالات به صورت شفاف جواب دهیم.

وی با بیان اینکه باید از همه ظرفیتها برای اداره شهر استفاده کنیم افزود: امروز شهر تهران با خرد جمعی اداره می شود البته مرکز اطلاع رسانی ما علاوه بر اینکه باید پاسخگو و انتقاد پذیر باشد نباید اجازه دهد تصویر نامناسبی از شهر در ذهن مردم شکل گیرد و حتما باید خدمات صادقانه انجام شده برای شهروندان را اطلاع رسانی کند رسانه ها وظیفه جهت دهی به افکار عمومی را بر عهده دارند و نقششان معلمی است رسالت بزرگی که بر دوش در دنیا و آخرت مورد توجه است.

شهردار تهران با اعلام اینکه رسانه وظیفه دارد از انحراف جلوگیری کند افزود: رسانه ها نباید در مقابل انحراف کوتاه بیایند و وظیفه آنها مطالبه گری است. مطبوعات زبان ملت هستند که مردم خواسته هایشان را از این طریق مطرح می کنند .

وی ادامه داد: رسانه نمی تواند به جای ملت حکم و خودش مسئله ای را تشخیص دهد بلکه این قشر صدای ملت را می شنوند و امانت داری می کنند و هنگامی که در جامعه مشکلی به وجود می آید و رسانه آن مشکل را بیان می کند باید در کنار بیان مشکل راهکارهای رفع آن را نیز اعلام کند.

قالیباف با اشاره به اینکه ما باید به عنوان یک انسان از آزادگی که لطف و عنایت خداوند است به خوبی امانت داری کنیم گفت: افرادی مثل من که امکانات دارند و قدرت اجرائی دارند یا صاحبان قلم باید انسانیت و آزادگی داشته باشند. همه باید آزاد فکر کنند و آزاد اندیشه هایشان را بیان کنند خبرنگار نیز باید بدون ترس انتقادش را بیان کند و آزادگی را نشان دهد

به گفته وی، رسانه و خبرنگار نباید هیچ تعهدی به قوم و قبیله و گروه گرایی داشته باشد چراکه آن ها انسان های آزاده هستند وقتی آزاد هستیم نباید دلبند به مسئولیت، میز و حقوقمان باشیم از نظر من آزادگی یعنی اینکه فکر نکینم جوری مطالب را بنویسیم و از شهردار تمجید کنیم که او خوشش بیاید رسانه آزاد است که همه چیز را بنویسد واز همه انتقاد کند.

قالیباف با اشاره به خاطراتش در دوران فرماندهی نیروی انتظامی اظهار داشت: روزهای سخت خدمت که در نیروی انتظامی بودم یکی ازچالش ها در روزهای نخست بین پلیس و رسانه ها بود، از همه رسانه ها شکایت شده بود که من همه آن شکایت ها را پس گرفتم. البته در برخی مقاطع در جاهایی حرف هایی را مطرح می کردند که واقعیت ندارد کدام رسانه است که آن روز را که شکایت ها را پس گرفتیم یادش نباشد.

وی با اعلام اینکه آزادی در جامعه با کلام و حرف بوجود نمی آید افزود: باور آزادی در جامعه در جامعه نیازمند آزادگی در اهل قلم است این در حالی است که نمی توانیم بگوییم ما در جمهوری اسلامی هستیم و بعد بر اساس احساس تکلیف مطالب را ذکر کنیم که خالی از مروت و حقیقت باشد.

قالیباف با بیان اینکه به اصحاب رسانه می گویم شهرداری در خدمت رسانه ها است تأکید کرد: باید پای باورها بایستیم و دیدگاه  ها و بیانات و فرامین مقام معظم رهبری اساس کار در شهرداری است ضمن اینکه نیروهای شهرداری باید بدانند خدمت به مردم بزرگ ترین نعمت و توفیق برای ما است.

وی ادامه داد: در دوره جدید خدمت به به مردم باید در کنار همه ابعاد و فعالیتها به موضوع های انسانی اجتماعی و رفتاری توجه بیشتری کنیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به تودیع و معارفه مدیر کل ارتباطات راهبردی و امور بین الملل این سازمان گفت: بر این باوریم که توفیق خدمت بزرگ ترین نعمت خدا برای ما است که شکرش جز خدمت به بندگان نیست انشاء الله مدیر جدید هم با فرهنگ جهادی کار را پیش ببرد.

مدیریت جهادی مبتنی بر ایدئولوژی دینی است

همچنین در ابتدی این مراسم نامدار صداقت مدیر کل سابق ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران گفت شاید برخی تلقی کنند مدیریت جهادی و فرهنگ جهادی تصورش موجب تصدیق می شود این در حالی است که مدیریت جهادی مبتنی بر ایدئولوژی دینی است و مدیر جهادی ثبات در گرایش دارد.

وی ادامه داد: هر موفقیتی که در مرکز روابط عمومی بدست آمده است  متعلق به همکاران و تیم کاری بوده است.

تهران شهر نجیبی که به شایستگی شناخته نشده است

در ادامه  شهرام گیل آبادی مدیرکل ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: تهران شایسته جهان شهر شدن است، تهران شهر نجیبی است، زندگی دارد اما هنوز  به شایستگی شناخته نشده است.

وی ادامه داد: مرکز روابط عمومی قصد دارد ارتباطی هوشمند محور با پایه ای فرهنگی، اجتماعی، هنری و انسانی را با شهروندان برقرار کند تا سرآهنگی  بر توسعه ارتباطات و ارتباطات توسعه ای شهرداری تهران باشد.

مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از امروز مرکز خدا باور، مردم محور و معرفت اندیش برای خدمت جهادی به مردم تهران خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات راهبردی و امور بین الملل شهرداری تهران با اعلام اینکه مکتب حکمی تهران مکتبی پر از رمز و راز است افزود: حکمت در کوچه پس کوچه های تهران موج می زند، پایتخت شهری زنده، پویا و معرفت
وی با بیان اینکه من در شهر تهران زندگی کردم و شاید شبانه روزی کار کردم، اظهار داشت: علاقه جدی و وافری به این شهر دارم. ان شا… بتوانم حق مطلب را ادا کنم. معرفت لازمه فهم و محیط شناسی و همزمانی روزگار مسئله محورماست . امروز ارتباط از ساحت یک فرد عبور کرده و انسان را به یکی از عناصر فرآیند ارتباطات تبدیل کرده است . انسان امروز با داشته های تکنولوژیکش در عصر سوپر تکنولوژی خود تبدیل به یک رسانه شده و مفهوم مخاطب رسانه را شکل داده و آدم این زبانی به سهولت نمی توانند از کنار همدگیر عبور کنند.

وی ادامه داد: امروز آدم ها محلی، منطقه ای و سیطره ای نیستند ، آدم امروز جهانی است و شهرها هم در یک جهان شهری با حداقل در ۳۲ گونه رسانه ای ارتباطات خود را با زمینی که از فضا دیده می شود برقرار می کنند. اگر دیروز شهرها در کنار رودخانه ها قرار داشتند، امروز شهرها در کنار شاهراه های ارتباطی بنا می شوند. ما در زمینی مرزهای شهرمان را سیادت می کنیم که دیگر مرزهای سیاسی از فضا قابل رویت نیستند و تعریف جغرافیا تغییر کرده است . انسان تشنه امروز کرانگی اش آشکارا تحت تاثیر جریان های ناموزون ارتباطات مخدوش شده است و حریم انسانی اش به خطر افتاده است.

وی افزود: این انسان با مونس تازه اش یعنی وسایل ارتباطی نوظهور روز به روز تنهاتر می شود و سپهر ارتباطی تازه ای را در آن تنهایی لحاظ می کند. سپهری که با این دایره ارتباطی وسیع روز به روز انسان را در عظلت و تنهایی بیشتر فرو می برد الان عصر عزلت انسان جهانی است. انسان وسیع تنهای امروز نیاز بازگشت به خدا و توحید محتوایی حکمی دارد و مزیت امروز ما نه تنها تکنولوژی نیست و نه تنها نگاه مهندسی به انسان نیست بلکه تنها مزیت ما و عالم آرای امروز تولید محتوایی غنی است  که در غایت با منابعی ذکر حکیم، قرآن علیم می توان در دسترس باشد. ارتباطات امروز انسان تنهایی که جهان شهری را به غایت دارد می پذیرد به سویی باید باشد که محتوایی الهی داشته باشد وگرنه خود را هم گم می کند .

وی با بیان اینکه امروز رسالت ما رسالتی حکمی است ، تصریح کرد: حکمتی که خدای کریم خیر کثیر نام نهاده است تا انسان خدا را با این اکسیر محور عالم کند و مدار دنیا را به قانون توجه انسان طلوع یافته توجه دهند. ما باید از حضرت حق عاجزانه بخواهیم که امر خودش را به واسطه ما محقق کند. ما انسان خداییم. همانی که خداوند حکیم درقرآن کریم فرمود من تو را برای خودم آفریدم (سوره مبارکه طه) ما انسان خداییم و شایسته محور عالم. ما می توانیم به جهان شهری برسیم نه شهر جهانی یعنی امت الهی نه مفهوم محدودی چون شهر جهانی . ما در چرخه تکرار نمی ایستیم بلکه پویایی آینده پژوهانه ای خواهیم داشت که محور الفت و برادری و کانون اندیشه های متفاوت، متنوع و متکثر برای رشد و بالندگی جهان شهری چون تهران عزیز باشد. برای کمال باید شنید و دم فرو بست و برای جمال باید اندیشه ها را فارغ از قفس تنگ سینه ها ریخت و حکمت آن است که بگوییم اندیشه نور است؛ الله نورالسماوات و الارض .

وی با اشاره به اینکه مکتب حکمی تهران مکتبی پر از رمز و راز است، گفت: ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود رنج دوران برده ایم. حکمت در کوچه پس کوچه های تهران موج می زند . تهران شهری زنده ، پویا و معرفت افزاست و حکمت آقا مرشد چلویی صاحب دیوان سوخته زبانزد است و صدای چرخ خیاط عاشق امامزاده زید هنوز هم طنین افزاست. هنوز می توان در این خطه ای که هستیم و در این نقطه از تهران کودکی پروین را در خانه پدری تصور کرد و صدای انقلاب را با شهیدانی چون شهید چمران در کوچه های هفت تن یا گذر لوطی صالح دید. تهران و مردم تهران شایسته بهترین ها هستند. مسجد جامع همین بازار نوای الغوث الغوث آقا مجتبی تهرانی را در خود حفظ کرده و مدرسه شوخ تبعی های عارفانه حاج مجتهدی تهرانی را به خاطر دارد.

وی ادامه داد: این گوشه از تهران به غایت محرم دارد. ماه مبارک رمضان دارد . نوروز دارد و نوای روضه هفتگی پیرغلامانی چون مرحوم علامه را در خود دارد. تهران شایسته جهان شهری است . تهران زندگی دارد شهر نجیبی چون تهران هنوز به شایستگی شناخته نشده است. حکمت در کوچه پس کوچه های تهران نهفته است.

وی افزود: این مرکز نوظهور قصد دارد ارتباطی هوشمند محور با پایه ای فرهنگی، اجتماعی، هنری و انسانی با شهروندان شریف تهران برقرار کند تا سرآهنگی بر توسعه ارتباطات و ارتباطات توسعه ای شهرداری تهران باشد . مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران مرکزی خداباور، مردم محور و معرفت اندیش برای خدمات به خدمتی جهادی به مردم تهران خواهد بود. انسان شایسته بهترین های زمین و آسمان است و در مقام عزیزی می تواند با دستان خدا سیراب شود. بیاییم با تدبیر، درایت و اندیشه به مردم خدمت کنیم که خدمت به خلق و جماعت خدا خدمت به خداست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=116235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر